Vårföräldrar 2017 del fem

Skumt att det kan vara så olika? Jag har iofs inte hört om nån som blir utan hårväxt på benen förutom jag själv. På huvudet växer det som ogräs, vilket det inte gör annars:confused:
Min buske blev verkligen jättetjock och tät under graviditeten. Håret på huvet ändrade karaktär, blev torrare. Och på resten av kroppen märkte jag ingen skillnad.

Min buske blev verkligen jättetjock och tät under graviditeten. Håret på huvet ändrade karaktär, blev torrare. Och på resten av kroppen märkte jag ingen skillnad.
Min buske är lika gles som alltid (ingen powermuff här inte) Men huvudhåret är betydligt tjockare, skönt med tanke på att jag tappade mängder efter Filippa.

Jag tänker på mat. Bortsett från att jag hoppas allt går bra vid snittet och att barnet mår bra är nog nummer ett att kunna äta igen. Gode Gud vad jag längtar efter (varm) mat. Jag hoppas illamåendet och kräxet bara försvinner så fort T-Rex är ute. Jag har en barnslig längtan efter fiskpinnar och mos och iskalla gröna ärtor. Mat jag inte ätit sedan jag var liiiiten. Kokt ägg med krämig gula. Varmt nybakt bröd. Paprika. Keso. Yoghurt. Gaaaaah.

Sova? Nähaä, inte i natt heller... :(

Ilar som attan ner mot blygdbenet samt lätt molande mensvärk och jag tror att jag börjar bli förkyld. Är visserligen konstant täppt i näsan men nu känns det liksom ännu värre trots nässpray. Känner mig inte alls road...:yuck:

Ilar som attan ner mot blygdbenet samt lätt molande mensvärk och jag tror att jag börjar bli förkyld. Är visserligen konstant täppt i näsan men nu känns det liksom ännu värre trots nässpray. Känner mig inte alls road...:yuck:

En till här... rastlös och ont och hungrig. Men aptrött. Härlig kombination;).

Jag kan inte heller sova. Cornelis sover som en stock medans jag är vaken... vad är det för måne ute tro?! Brukar sova dåligt vid stor måne!

Jag tänker på mat. Bortsett från att jag hoppas allt går bra vid snittet och att barnet mår bra är nog nummer ett att kunna äta igen. Gode Gud vad jag längtar efter (varm) mat. Jag hoppas illamåendet och kräxet bara försvinner så fort T-Rex är ute. Jag har en barnslig längtan efter fiskpinnar och mos och iskalla gröna ärtor. Mat jag inte ätit sedan jag var liiiiten. Kokt ägg med krämig gula. Varmt nybakt bröd. Paprika. Keso. Yoghurt. Gaaaaah.

När jag fick sonen kom morsan dagen efter till BB med en korg fylld med mögelostar, kex, ölkorv och sommersby cider. Jag hade lagt en beställning :p

Jag har faktiskt börjar sova rätt bra igen, tack gode Gud :bow: Igengälld har jag helt sjuka förvärkar på kvällarna nu men dem kan jag leva med om jag får sova sen. :love:

Jag är glad att jag sover bättre än vad många av er verkar göra, har börjat jobba 05,30 tis-tor under ett par veckors tid och gör så även denna veckan. Det hade vart extremt tungt om jag hade legat vaken halva natten.

Igår var vi på djurparken i 4,5h, jag trodde att min rygg skulle säga upp sig lite men det funkade hur bra som helst. 3 veckor kvar till BF och jag längtar galet mycket efter att bli av med kulan. Just nu är jag nästan mest trött på att bli helt svettig av ingenting. Jag är van vid att vara ganska frusen utav mig men nu får jag världens värmesvällningar emellanåt, usch! Det känns otroligt skönt att detta är sista gången och även om jag mår bra kommer jag inte att sakna att vara gravid.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 431
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30