Vårföräldrar 2017 del fem

Jag satsar väl på +5 känns det som. Känner jag efter jätte-jätte-jättenoga så kanske det eventuellt tynger liiiite neråt. :meh:
Bm-besök i morgon, sambo hoppas att det ska skrämma igång det hela. Han börjar bli lika trött som mig på denna väntan.... (dessutom börjar en intensiv arbetsperiod för honom en bit in i april och ju mer jag går över desto mindre tid får han med oss i början).

Ja, måste vara vädret eller nåt som gör det... Att de inte vill komma ut. Mina föräldrar åker till La Palma på onsdag, de är lagom roade för de blir borta nästan två veckor :D Idag är det liksom måndag.....

Kl...

Jag har sovit gott hela natten o känner mig ganska pigg. Trött med bättre än igår. Funderar på om edsen o fibron gör att man är mer uttröttbar? Sen är förvärkarna så sega.... Tid till bm i morgon och då har hon tidigare erbjudit sig att göra en hinnesvepning, och ja, det går nog bestämt väldigt bra!!!! :o

Status igår var ca 2 cm väldigt mogen tapp, tre cm öppet innefrån och bebis i stålmannenpose med huvudet över armen :)

Komsi Komsi :bump:

Har haft en underbar natt, fick verkligen tvinga mig upp för att kunna lämna dottern på dagis. Tror jag ska Nanna en stund till efter frukosten.

Är nästan färdigpackad i förlossningsväskan, tidigt som fasen men sammandragningarna är så långa och så starka att vi känner att det är bättre art ha det gjort. Förhoppningsvis blir det som med dottern, helvetiska sammandragningar från v 30 och sen när det var dax så sa det flosh och ungen va ute.

Har haft en underbar natt, fick verkligen tvinga mig upp för att kunna lämna dottern på dagis. Tror jag ska Nanna en stund till efter frukosten.

Är nästan färdigpackad i förlossningsväskan, tidigt som fasen men sammandragningarna är så långa och så starka att vi känner att det är bättre art ha det gjort. Förhoppningsvis blir det som med dottern, helvetiska sammandragningar från v 30 och sen när det var dax så sa det flosh och ungen va ute.
Kan du inte tala om hur flosh går till för denna gynnaren? :D

Kan du inte tala om hur flosh går till för denna gynnaren? :D
Lätt. Det börjar med att man tittar på ett twilight maraton ( på den tiden fanns bara tre så det borde räcka med dem) som startar kl 22. Kl 04 startar värkarna, du tar en dusch, ringer fl och sen stressar in till sjukhus. Kl 7 kopplas du på ctg, halv åtta kommer dem första två krystvärkarna i hallen när du går till rummet, du lutar dig mot sängen för att klä av dig byxorna och då går vattnet. Du hivas upp på sängen och hinner knappt ta tag i sambons hand innan man hör hur det rinner till och 08.02 är ungen ute med en störtflod så pass stor att du typ direkt blir ombedd att ställa dig upp så alla lakan och madrassen kan bytas då allt är genomvått!

Så går ett flosh till :rofl::rofl:

Lätt. Det börjar med att man tittar på ett twilight maraton ( på den tiden fanns bara tre så det borde räcka med dem) som startar kl 22. Kl 04 startar värkarna, du tar en dusch, ringer fl och sen stressar in till sjukhus. Kl 7 kopplas du på ctg, halv åtta kommer dem första två krystvärkarna i hallen när du går till rummet, du lutar dig mot sängen för att klä av dig byxorna och då går vattnet. Du hivas upp på sängen och hinner knappt ta tag i sambons hand innan man hör hur det rinner till och 08.02 är ungen ute med en störtflod så pass stor att du typ direkt blir ombedd att ställa dig upp så alla lakan och madrassen kan bytas då allt är genomvått!

Så går ett flosh till :rofl::rofl:

Det var en variant av flosh med båda mina också :rofl:

BM besök idag, allt ser fortsatt bra ut. Sf måttet hade vuxit 1cm så nu ligger det på 32cm i v34.
Bebis hjärta tickar på fint och stadigt, den har vänt sej nedåt igen (misstänkte det eftersom den har trasslat omkring som en tok i helgen.)

Vi gjorde sammanfattning av graviditeten också, så nu närmar det sej på riktigt! 3 besök kvar, om exakt 1månad så har vi vår bebis:heart

Unnade mig äntligen en studiefri helg och har boat som tusan. Har haft svårt att greppa den här graviditeten, men nu känns det verkligen som att kroppen försöker säga någonting (typ att jag ska testa att sitta stilla :angel:). Har städat och gått igenom köksskåpen och vår "bastu" (f.d. bastu där allt möjligt hamnar) och kört en del till second hand och i eftermiddag ska vi till tippen med en massa bråte. Dessutom är förlossningsväskan packad, bebiskläderna framplockade, håret klippt och bilen tvättad. Har god lust att fixa putsen på sockeln på huset men har inte förra ägarna gjort det sedan de byggde utbyggnaden för 30 år sen kanske inte jag behöver göra det just nu...

Var hos BM imorse och fick stor glädje av @Fille s tråd om blodtrycksmätare. De hade fått en digital mätare som inte visade i närheten av mitt vanliga tryck och när jag bad bm mäta som vanligt visade det sig att den var helt fel ute. Hon var väldigt tacksam och konstaterade bryskt att den kunde de inte använda trots att den precis kommit tillbaka från service.
SF-mått 35 i v. 37, blodtryck 135/85 och +14 kg sedan inskrivning.

Fick för övrigt ett namnförslag från sambons mamma i helgen som vi tyckte var ganska fint men som vi insåg att 0 personer i Sverige heter. Trodde hon hade skrivit fel, men tydligen hade hon läst det i en dödsannons vilket förklarar varför ingen heter det längre. Nog för att vi snöat in på lite udda pojknamn, men att vara ensam om att heta någonting känns lite otäckt? Om parveln är en tjej har vi givna favoriter medans pojknamn har visat sig vara jättesvårt...

Ja annars när jag blivit sydd med sådan tråd har den kapslats in och de har fått gräva loss på vårdcentralen :crazy: (på magen då, inte i musen).

Hua! :eek: Bad bm idag skriva in i min journal att de inte får sy mig med sådan tråd. Har insett efter förra vändan att min kropp inte verkar tycka om dem.

Sambons mamma har fått en liten hjärtinfarkt och min moster är inlagd på gyn för oerhört kraftiga blödningar. Båda sakerna hände inom loppet av några timmar.

Jag är hemma och kramar toan eftersom jag blir så uppstressad. Sambon är på sjukhuset. Jag hoppas att allt går bra.

Jag bryter nog ihop nu :arghh:
Bm besök med bra värden (skönt), hon frågade hur jag mådde.och jag berättade att det var jobbigt nu, framförallt för att varje dag som går över ökar min oro för att något ska hända.
Vad jag får till svar...? Att det är heeeeelt normalt att gå över till v 42. Hon gör inte en notering om oron. Inget extra besök denna vecka för att lugna mig (för det är helt jävla normalt) utan ny tid på måndag med besök på sjukhuset mot slutet av nästa vecka för att planera en igångsättning i v 42 + någonting.

Dessutom ligger krumeluren fortfarande högt och är rörlig...

Jag är inte sådär överdrivet imponerad just nu...

Jag bryter nog ihop nu :arghh:
Bm besök med bra värden (skönt), hon frågade hur jag mådde.och jag berättade att det var jobbigt nu, framförallt för att varje dag som går över ökar min oro för att något ska hända.
Vad jag får till svar...? Att det är heeeeelt normalt att gå över till v 42. Hon gör inte en notering om oron. Inget extra besök denna vecka för att lugna mig (för det är helt jävla normalt) utan ny tid på måndag med besök på sjukhuset mot slutet av nästa vecka för att planera en igångsättning i v 42 + någonting.

Dessutom ligger krumeluren fortfarande högt och är rörlig...

Jag är inte sådär överdrivet imponerad just nu...
Det är inte alls nåt kul svar att få när man går över tiden och bara vill ha sin bebis på utsidan. Tycker dom lika gärna kan sätta igång det när man gått 40 fulla veckor. Bebisen är ju klar?!

När börjar ni noja över sammandragningar? Jag har haft kraftiga sammandragningar sen igår, dem gör inte ont och ungen rör sig nästan hela tiden så den verkar ju må bra. Men när ska man börja fundera på.. Ehh.. ja något överhuvudtaget. ?

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 428
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar