Vårföräldrar 2017 del fem

Sambons mamma har fått en liten hjärtinfarkt och min moster är inlagd på gyn för oerhört kraftiga blödningar. Båda sakerna hände inom loppet av några timmar.

Jag är hemma och kramar toan eftersom jag blir så uppstressad. Sambon är på sjukhuset. Jag hoppas att allt går bra.

Hoppas det går bra för dom ❤

Sambons mamma har fått en liten hjärtinfarkt och min moster är inlagd på gyn för oerhört kraftiga blödningar. Båda sakerna hände inom loppet av några timmar.

Jag är hemma och kramar toan eftersom jag blir så uppstressad. Sambon är på sjukhuset. Jag hoppas att allt går bra.

Nä vilken röra :(

:heart

:heart Jag hoppas det går bra.

Det är inte alls nåt kul svar att få när man går över tiden och bara vill ha sin bebis på utsidan. Tycker dom lika gärna kan sätta igång det när man gått 40 fulla veckor. Bebisen är ju klar?!

Normaltsvaret ger en känsla av nonchalans när det handlar om oro kan jag tycka men visst, dom har väl sina rutiner och så vidare.

Varifrån kommer egentligen 42 veckor? Är det något som är kvar sen gammalt och osäkrare dateringar?

Normaltsvaret ger en känsla av nonchalans när det handlar om oro kan jag tycka men visst, dom har väl sina rutiner och så vidare.

Varifrån kommer egentligen 42 veckor? Är det något som är kvar sen gammalt och osäkrare dateringar?
Jag va också skitorolig förra gången, gick ju över 9dagar med värsta möjliga utgång.
Syrran gick över 19 eller 21dagar med sin förste och hon fick ju knappt ut honom plus att han mådde väldigt dåligt i magen. Bajsat i fostervattnet och det va bara en sörja han låg i. Jag hoppas att riktlinjerna nån gång ändras.

Jag va också skitorolig förra gången, gick ju över 9dagar med värsta möjliga utgång.
Syrran gick över 19 eller 21dagar med sin förste och hon fick ju knappt ut honom plus att han mådde väldigt dåligt i magen. Bajsat i fostervattnet och det va bara en sörja han låg i. Jag hoppas att riktlinjerna nån gång ändras.

Det är ganska sjukt egentligen. År 2017 borde det finnas nya riktlinjer...

Jag gick över 10 dagar, det är väl helt enkelt så att det inte är någon exakt vetenskap.
Jag tycker det är lite synd att man har sånt jättefokus på bf så man nästan krisar om man inte föder exakt på eller lite innan planerat datum.

sös har btw ändrat riktlinjer för snitt till att vara så nära bf som möjligt istället för som innan 2 veckor innan just för att barnen mår bättre av det enligt läkaren vi träffade idag. Sen görs en avvägning mot moderns mående, men idealet är tydligen 3-4 dagar innan bf.

Här sätts man igång Max 14 dagar efter bf.

sös har btw ändrat riktlinjer för snitt till att vara så nära bf som möjligt istället för som innan 2 veckor innan just för att barnen mår bättre av det enligt läkaren vi träffade idag. Sen görs en avvägning mot moderns mående, men idealet är tydligen 3-4 dagar innan bf.

Här sätts man igång Max 14 dagar efter bf.
Här är det också max 14dagar efter bf som gäller för igångsättning.
Ett vanligt planerat snitt planeras runt 7dagar före bf, specialfall (som jag) 14dagar före.

Jag gick över 10 dagar, det är väl helt enkelt så att det inte är någon exakt vetenskap.
Jag tycker det är lite synd att man har sånt jättefokus på bf så man nästan krisar om man inte föder exakt på eller lite innan planerat datum.
Det finns väl forskning på att moderkakan åldras ju längre tiden efter bf som det gått. Risken för intrauterin fosterdöd ökar också vid överburenhet och framförallt när mödrarna är över 35. Så forskning finns.
Men det normala är ju helt klart att det går bra, det är ju trots allt "bara" ca 450barn som dör i magen varje år.

Det finns väl forskning på att moderkakan åldras ju längre tiden efter bf som det gått. Risken för intrauterin fosterdöd ökar också vid överburenhet och framförallt när mödrarna är över 35. Så forskning finns.
Men det normala är ju helt klart att det går bra, det är ju trots allt "bara" ca 450barn som dör i magen varje år.

Man ska självklart ha koll, men jag tänker att man borde kanske trycka lite hårdare på att det faktiskt varierar och att bf är mer av ett ungefär-datum.

Usch va jobbigt :( Hoppas det går bra för båda två..

Jag bryter nog ihop nu :arghh:
Bm besök med bra värden (skönt), hon frågade hur jag mådde.och jag berättade att det var jobbigt nu, framförallt för att varje dag som går över ökar min oro för att något ska hända.
Vad jag får till svar...? Att det är heeeeelt normalt att gå över till v 42. Hon gör inte en notering om oron. Inget extra besök denna vecka för att lugna mig (för det är helt jävla normalt) utan ny tid på måndag med besök på sjukhuset mot slutet av nästa vecka för att planera en igångsättning i v 42 + någonting.

Dessutom ligger krumeluren fortfarande högt och är rörlig...

Jag är inte sådär överdrivet imponerad just nu...

Jag lider o har ont i magen med dig. Känner så igen oron att något ska gå fel där inne innan hen kommer ut.... :nailbiting:

Det är jobbigt med att allt är helt normalt och att allt löser sig för det känns inte alltid så :cautious: även om det säkert är så

Nej, hoppas de kryar på sig!!!

Jag har varit inne på förlossningen 4 gånger för att jag varit orolig o drar mig inte för o åka igen. Min barnmorska känns med nonchalant och sist jag var där för extra blodtryck så tittade hon på vad hon skulle handla på nätet, lite smakråd o så :o

Allt ser normalt ut och är normalt :crazy: men har fått bra koll på förlossningen och barnmorskan tvekar inte på att skicka på extra koll med ul för exempelvis koll av läget (säte) o tar de extra blodprov som jag tror jag behövt, typ järndepåer. Men tur det är tredje barnet, annars vet i katten....

Det är 450 barn för mycket :(

Idag bär jag vitt för Filippa och alla andra änglar :heart

Fy.. hoppas allt går bra trots omständigheterna:heart

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 427
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17