Vårföräldrar 2017 del fem

Funderar på babysim. De har kursstart i slutet av maj vid sambons jobb men det är två dagar i veckan, det kanske är lite mycket för en så liten?

Hos oss är det tre månaders gräns och en gång i veckan a 30 minuter. Junior var fyra månader och första gångerna gick vi upp efter 10-15 minuter för att hen inte orkade längre.
För vår del räckte det med en gång i veckan när hen var så liten.

Funderar på babysim. De har kursstart i slutet av maj vid sambons jobb men det är två dagar i veckan, det kanske är lite mycket för en så liten?

Jag tror inte två gånger i veckan blir för mycket. En vecka är ju typ en evighet i deras liv :p

Men kolla upp om de har några speciella regler för prematurer. Det verkar vara lite olika från ställe till ställe när man kan börja. Har en vän med prematur son och där hon gick var det 8 veckor efter beräknad förlossning (och minst 4 kg).

Jag tror inte två gånger i veckan blir för mycket. En vecka är ju typ en evighet i deras liv :p

Men kolla upp om de har några speciella regler för prematurer. Det verkar vara lite olika från ställe till ställe när man kan börja. Har en vän med prematur son och där hon gick var det 8 veckor efter beräknad förlossning (och minst 4 kg).

Han bör klara 4kg med råge och det och 3 månader är allt som står men kan maila :)

Han bör klara 4kg med råge och det och 3 månader är allt som står men kan maila :)

Jo men räknar man inte korrigerad ålder när de är så små?

Jag har ingen aning :) Jag vet bara vad min kompis fick höra när hon hörde sig för. Vet inte heller vad eventuella problem med att börja för tidigt skulle vara :p Du har säkert bättre koll än mig! Min son lyckades klara prematurgränsen med 25 timmar så vi slapp lära oss sånt ;)

Jo men räknar man inte korrigerad ålder när de är så små?

Jag har ingen aning :) Jag vet bara vad min kompis fick höra när hon hörde sig för. Vet inte heller vad eventuella problem med att börja för tidigt skulle vara :p Du har säkert bättre koll än mig! Min son lyckades klara prematurgränsen med 25 timmar så vi slapp lära oss sånt ;)

De har faktiskt inte sagt ngt om det, står inget i journalen heller så inte ens tanten på BVC vet hur hon ska kolla utveckling efter listorna O_o

Vet inte om det är för att han ändå var så färdig och inte har behövt någon hjälp och är stark i kroppen.

Känns han för liten när det väl är dags är det ju bara att vi låter bli. Eller testar och är med korta stunder. Pengarna kvittar ju.

Hemma med sovdos. Hög som ett hus. Längtar så efter att detta ska vara klart. Mannen tar ledigt från jobbet i morgon, skönt för då tar han barnen.

Tappen var delvis försvunnen så det kan dra igång när som. Jag ber bara till högre makter att jag får sova hela natten som en stock o vakna pigg o utvilad i morgon.

Hemma med sovdos. Hög som ett hus. Längtar så efter att detta ska vara klart. Mannen tar ledigt från jobbet i morgon, skönt för då tar han barnen.

Tappen var delvis försvunnen så det kan dra igång när som. Jag ber bara till högre makter att jag får sova hela natten som en stock o vakna pigg o utvilad i morgon.

Hoppas att det blir som du vill!

Jag satsar väl på +5 känns det som. Känner jag efter jätte-jätte-jättenoga så kanske det eventuellt tynger liiiite neråt. :meh:
Bm-besök i morgon, sambo hoppas att det ska skrämma igång det hela. Han börjar bli lika trött som mig på denna väntan.... (dessutom börjar en intensiv arbetsperiod för honom en bit in i april och ju mer jag går över desto mindre tid får han med oss i början).

Va tror ni ska jag ringa VC i morgon? Har svullnat i ett knä sen typ 3 v och det blir bara värre och värre. Är baksidan av knät, knölen på insidan är typ bara vätska. Och nu har jag börjat bli röd med...
20170319_224934_zpsw9qqblbo.jpg

Screenshot_20170319-225145_zpszd8n9jb4.png

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 426
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar