Vårföräldrar 2017 del fem

Åh vad jag längtar till att bilarna är lagade! Jag vill åka iväg och göra saker (typ promenera :p och titta på folk som tränar kanske) men svänghjulet på Skodan kan rasa exakt när som helst (eller om ett år)... Min Disco ska in på verkstad om en vecka men vet inte hur länge den ska vara där, sedan behöver den besiktigas men det tar ju inte så lång tid :)

Börjar krypa i kroppen :eek:

Jag har heller inga problem med att folk frågar gällande bebis. Jag frågar ju också om jag känner någon som är gravid och det är ju bara för att jag är nyfiken och intresserad inte för att verka dryg eller jobbig på något vis. Mamma och svärmor frågar såklart varje gång vi hörs/ses hur det går med magen/bebis och jag tycker bara det är roligt att de bryr sig :)

Jag har dock börjat slå bakut lite över de som uttrycker "Åh herregud vad stor magen är" jo tack, jag känner liksom det själv :D Jag kan inte göra så mycket åt den nu liksom...

Det är skillnad på att fråga och att tjata. :wtf: Jag har BF om 10 v. Vissa av kompisarna undrar redan om jag inte fått än. :confused:

En del frågar ju en gång i timmen och liknande.

Typ.

Skittrött... Haft sammandragningar o förvärkar som klockade fram till middag nästan från i natt. Nu ingenting, är bara väldigt, väldigt trött. Sovit en stund på soffan. Inget är som väntas tider?!?! Tror inte bebis kommer idag heller så lugnt som det är nu :(

Vad tråkigt @Mirifax hoppas det drar igång igen!

(jag har också sovit på soffan en stund men jag har inga känningar alls och får väl inte än på några veckor)

Skittrött... Haft sammandragningar o förvärkar som klockade fram till middag nästan från i natt. Nu ingenting, är bara väldigt, väldigt trött. Sovit en stund på soffan. Inget är som väntas tider?!?! Tror inte bebis kommer idag heller så lugnt som det är nu :(
Fy vad segt :down:. Hoppas det drar igång på riktigt snart.

Februari
25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm

Mars
1/3-Fille 27 år, första barnet 10/3 Cornelis, 3790 gram och 51 cm, örebro län
11/3 Mayalv 34 år, andra barnet, tjej, Sthlm. Född 18/3, 51 cm, 4345g
11/3 Oktiv 32 år andra barnet skaraborg 9/3 Axel 3685 gr 49 cm
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet Västra Götalands län
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
18/3 - Suspiria, 31 år, första barnet , Norrland - Luleå
21/3 - lil-sis, 35 år, första, Viktor, Norra Uppland - föddes 21/2 9.47, 2418g, 44cm lång, 32.5cm huvud :love:
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, förstabarnet
28/3 - angelo, 30 år, första barnet,Blekinge

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
8/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
6/4 - Mirach, 30 år, första barnet, tjej
8/4 - hyacinth
7/4 - Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet, Douglas, Linköping
18/4 - Donnatello, 32 år, tredje barnet, troligtvis en tjej, Borås
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41. Skaraborg
29/4 - Petronella, 27år, första barnet, till 99% säkerhet en tjej

Maj
5/5 - Diremone, 29 år, första barnet, flicka, Västra götalands län
9/5 - Beppo, 33 år, första barnet - Gävleborgs län - Gävle
9/5 - falukorw, 33 år, första barnet, pojke
12/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet, troligtvis en flicka, Skåne
15/5 - Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - FruFebruari, 29 år, tredje barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
23/5 - Bobberiboo, 25 år, andra barnet, Tös enl ul, Skåne
23/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet, Västra Götaland
26/5 - nyfiknajag, 27 år andra barnet
29/5- kakan89, 27, första barnet

Meeen.. trodde ju bebis skulle komma idag:cautious: Håller tummarna att det drar igång ikväll igen:heart

Ont i fogarna som attan, framförallt framfogen. Gör ont att både sitta och röra sej, pingvingången är ett faktumO_o Grymt lättad över att tiden är begränsad men sen vet jag hur mycket jag kommer sakna bebismagen! För det är ju faktiskt mysigt:love:

Sitter med kantbandet till babynestet. När jag äntligen får in snitsen upptäcker jag att jag fått in andra delar av nestet också i stygnen :banghead::banghead:
20 cm måste sprättas och jag hittar inte min sprättare.
Blev så upprörd att jag fick sammandragningar :arghh:

Surar på soffan en stund nu :mad:

Vi har varit uppe vid stugan idag hela dagen. Jätteskönt att vara ute men nu är jag helt slut. Sov typ 3 h i natt så är rätt seg nu. Vi köpte faktiskt pizza idag, har tyckt att den pizzerian blivit sämre och sämre. Idag var hela undersidan på båda våra pizzor brända. Hade det inte varit för att jag var så slut hade jag gått ner och bett att få nya... Men kändes ganska ovärt. Dock så blir det ingen mer pizza från det stället nå mer.

Sitter med kantbandet till babynestet. När jag äntligen får in snitsen upptäcker jag att jag fått in andra delar av nestet också i stygnen :banghead::banghead:
20 cm måste sprättas och jag hittar inte min sprättare.
Blev så upprörd att jag fick sammandragningar :arghh:

Surar på soffan en stund nu :mad:
Fan va sur man blir när det blir så:banghead: Satt och sydde byxor igår och skulle sy fast sista mudden så blev allt ihopsnott på en 10dels sekund och det va bara att sprätta.. Inte kul alls!!!

Fan va sur man blir när det blir så:banghead: Satt och sydde byxor igår och skulle sy fast sista mudden så blev allt ihopsnott på en 10dels sekund och det va bara att sprätta.. Inte kul alls!!!

Ja usch :mad:
Nu har jag iaf sprättat och sytt ungefär lika långt igen. Tillbaka på ruta ett igen alltså. Du kan tro jag är noga nu med var jag har tyget ;)

Innan cornelis kom fick jag sällan håll. Nu får jag håll precis under höger revbensbåge (eller va det nu heter) varje promenad. Vet någon vad det kan bero på? Vi spekulerar i tarmar som inte lagt sig till rätta än men vi har ingen aning egentligen!

Idag har vi gått två promenader, inga långa utan 20-30 minuter men känns som att kroppen är på G i alla fall :) vill ha en lugn igångsättning av mig själv så att jag håller i promenaderna och inte får ont eller så!

"Bara" 8,2 kg kvar av 21,5 att gå ner!!!

Sitter på förlossningen sedan ett par timmar. Fick frossa o konstig känsla i kroppen ihop med förvärkar i eftermiddags.

Tappen är delvis borta o läkaren menar att kroppen gått i baklås men är på väg mot att starta (någon gång). Blodtrycket högre igen så de har tagit några blodprov och om de är bra så får vi åka hem med sovdos.

Barnmorskan kunde känna huvudet, en hand som ligger o drar vid örat och hinnpåse (?), bebis mår bra annars.

Sitter på förlossningen sedan ett par timmar. Fick frossa o konstig känsla i kroppen ihop med förvärkar i eftermiddags.

Tappen är delvis borta o läkaren menar att kroppen gått i baklås men är på väg mot att starta (någon gång). Blodtrycket högre igen så de har tagit några blodprov och om de är bra så får vi åka hem med sovdos.

Barnmorskan kunde känna huvudet, en hand som ligger o drar vid örat och hinnpåse (?), bebis mår bra annars.

Skönt att åka in och kolla läget!

Funderar på babysim. De har kursstart i slutet av maj vid sambons jobb men det är två dagar i veckan, det kanske är lite mycket för en så liten?

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 426
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?