Vårföräldrar 2017 del fem

Har inte lagt ett ord om graviditeten på Facebook och raderat de få kommentarer som kommit upp... Sen är det ju inte så att folk inte ser mig på byn :p

Tror att jag sitter o klockar värkar... Har varit vaken sedan vid två från och till men absolut sedan vid fem. Kommer rätt så regelbundet så funderar på att gå o ringa förlossningen, ta en dusch o koppla tensapparaten. Bara det att hela familjen sover. Vill inte väcka någon tidigare än det måste. Men kan ju alltid ringa o höra sig för lite...
Håller tummarna för att nästa bukebebis är på G nu :bump:

@Mirifax Det är fördelen att bo i en städ där man knappt känner någon :rofl:
Hoppas det är på G på riktigt nu!

@Ariane Jag kan nästan tänka mig det. Folk är så jäkla nyfikna. :wtf: Vissa blir nästan sura när vi säger att vi inte vet könet på bäbis. Man bara det är ju inte för att jäklas vi inte tog reda på kön.

Vi gick ut på Facebook så fort vi berättat för det viktigaste folket. Dels så ville jag hellre att folk får reda på det direkt av mig o inte spekulerar. Och det har väl lite grann med mitt yrke att göra, när jag sluta ta emot unghästar på inridning undrade ju såklart folk varför då jag är känd för att ta fram unghästar till avelsvisning på ett bra vis. Och Facebooken är välanvänd i "företagssyfte" med så har grymt mycket folk inom jobbet där. Det kommer ut någon bild då och då hur allt fortgår men jag har tack o lov ännu inte upplevt någon dryg eller jobbig människa angående. Graviditeten förutom dom som hade åsikter om att jag red mycket länge (rider ibland fortfarande). Däremot finns det en privat instagram för alla dom som vill få tusen mag och senare bebisbilder, som inte alla inom jobbet har och göra med.

Här är allt bra renoveringen fortskrider långsamt framåt och jag mår helt okey!

Min bäbis är mer ett Metallica-fan :angel: Men visst är det fränt när man känner att de börja sparka när de hör musik? :D
Ja, det var nytt för mig :) Men brukar inte lyssna på musik på den volymen som blir när man är på livekonsert och inte har det blivit mycket swing heller det senaste så kan ha varit första gången bebis hörde dem sortens ljud :p

Jag meddelade som sagt när vi plussade och verkar vara omgiven av vettigt folk som inte känner behov av att pracka på sina åsikter.
Nu vet jag ju inte hur det hade sett ut om han stannat tiden ut förstås.

Va igång hela dagen igår, så jag och tanthund lär inte göra många knop idag ens om man räknar ihop dem.
Imorse när vi låg i sängen så la sambon handen på magen när Katla gjorde sin morgongympa, och han bara tittade stort på mig och utbrast " jag förstår ju varför du har ont!!" :eek:

Sa ju att det var kräm i monstrets sparkar :rofl:

Va igång hela dagen igår, så jag och tanthund lär inte göra många knop idag ens om man räknar ihop dem.
Imorse när vi låg i sängen så la sambon handen på magen när Katla gjorde sin morgongympa, och han bara tittade stort på mig och utbrast " jag förstår ju varför du har ont!!" :eek:

Sa ju att det var kräm i monstrets sparkar :rofl:

Hahaha vi gjorde nästan samma sak natten till fredag. Sambon kände på magen när han kom hem vid 4-tiden och han förstår nu varför jag sover så dåligt ibland. :angel: Bäbis körde ett kickboxningspass.

Jag meddelade som sagt när vi plussade och verkar vara omgiven av vettigt folk som inte känner behov av att pracka på sina åsikter.
Nu vet jag ju inte hur det hade sett ut om han stannat tiden ut förstås.

Jag är nog också omgiven av vettigt folk, eller så lägger jag inte riktigt märke till alla åsikter. Mamma frågade ett par gånger om "mini är påväg", sa till slut att jag glömmer inte att meddela när mini kommer. Svärmor har kommit med lite "tips och råd" men för det mesta bryr jag mig inte utan tar till mig råden jag tycker är bra :)

Jag har heller inga problem med att folk frågar gällande bebis. Jag frågar ju också om jag känner någon som är gravid och det är ju bara för att jag är nyfiken och intresserad inte för att verka dryg eller jobbig på något vis. Mamma och svärmor frågar såklart varje gång vi hörs/ses hur det går med magen/bebis och jag tycker bara det är roligt att de bryr sig :)

Jag har dock börjat slå bakut lite över de som uttrycker "Åh herregud vad stor magen är" jo tack, jag känner liksom det själv :D Jag kan inte göra så mycket åt den nu liksom...

Jag har heller inga problem med att folk frågar gällande bebis. Jag frågar ju också om jag känner någon som är gravid och det är ju bara för att jag är nyfiken och intresserad inte för att verka dryg eller jobbig på något vis. Mamma och svärmor frågar såklart varje gång vi hörs/ses hur det går med magen/bebis och jag tycker bara det är roligt att de bryr sig :)

Jag har dock börjat slå bakut lite över de som uttrycker "Åh herregud vad stor magen är" jo tack, jag känner liksom det själv :D Jag kan inte göra så mycket åt den nu liksom...

En del frågar ju en gång i timmen och liknande.

Tusen tack för alla grattis!

Vilken förlossning det blev O_o. Allt gick bra men alla (inkl BM) var lite chockade efter, eftersom tempot blev "nästan omöjligt snabbt". Hade som tur var en helt fantastisk BM som fick ordning på allt (inkl en mindre glad mig) :love:.

Blir kvar på BB hotellet till imorgon. Egentligen bara för att få fler tips med amningen som inte riktigt sitter eftersom fröken har för bråttom.

Tusen tack för alla grattis!

Vilken förlossning det blev O_o. Allt gick bra men alla (inkl BM) var lite chockade efter, eftersom tempot blev "nästan omöjligt snabbt". Hade som tur var en helt fantastisk BM som fick ordning på allt (inkl en mindre glad mig) :love:.

Blir kvar på BB hotellet till imorgon. Egentligen bara för att få fler tips med amningen som inte riktigt sitter eftersom fröken har för bråttom.

Har hon inte tid att vänta på mjölken? Fullt ös hela livet med andra ord ;) :love:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 426
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar