Vårföräldrar 2017 del fem

Jag med...Jag med... Rörelserna är säkert bara massa gas. Eller en alien... Eller en semla, eller, eller, eller....
Jag såg en skräck novell för en maaaassa år sen och då hade en tjej varit på dykar semester i nåt varmt land och då fått i sig ett bläckfisk ägg som utvecklades inom henne. Hon fick en octopus via kejsarsnitt sen.
Ni jag inte varit på dykar semester på det senaste?? :D:D:D

Vad gör man inte för sina barn...
Idag på fm så var vi ute och red på en väldigt taggad shettis, vilket resulterade i att jag gick lite för fort under hela promenaden.
Sen grillade vi korv, sen tog jag hand om köket.
Hej sammandragningar av överansträngningen :heart Jag var tvungen att lägga mig och sova en stund...
Pigghets nivån 3 veckor kvar till bf är inte den högstaO_o

Jag såg en skräck novell för en maaaassa år sen och då hade en tjej varit på dykar semester i nåt varmt land och då fått i sig ett bläckfisk ägg som utvecklades inom henne. Hon fick en octopus via kejsarsnitt sen.
Ni jag inte varit på dykar semester på det senaste?? :D:D:D

Näe, bara badhuset :rofl::rofl: jag har å andra sidan alltid misstänkt att det är något märkligt med det stället :p:D

@kakan89
Usch stackare! Jag hatar när saker inte blir som det sägs :cautious:

Mmm jag håller med. Är känslig för sånt när jag inte är gravid. Nu är det 10 resor värre. Jag vill ha en klar plan innan jag tackar ja till något. Men hela sambons släkt tar allt lite som det kommer... Vilket är super i vissa sammanhang och katastrof i andra. :cautious:

Exakt en månad kvar till BF idag, äntligen kan nedräkningen börja på riktigt! Helt plötsligt känns det lite lättare när jag liksom vet att det inte är så himla lång tid kvar, väldigt skönt! Idag har vi varit och köpt ett nytt babyskydd, beställde även adapter till vagnen så att babyskyddet kan klickas på där. Tyvärr hade dom inte det på lager men jag hoppas på hyfsat snabb leverans. Vi har även letat upp kläder, täcke och kudde m.m hemma i gömmorna så nu ska det bara tvättas sen kan bebis få komma :love::D

Typ +4 nu då... Den enda nyhet jag har att komma med är att jag har fått någon hudirritation (svamp?) under det ena bröstet som kliar.

Eftermiddagens vila gjorde gott, nu kan jag inte sova i stället.

Smsen och frågorna börjar komma nu om det inte är dags snart, har den inte kommit än osv. Jag har stängt av ljudet och lagt in ett fåtal personer som prioriterade så att deras samtal släpps igenom men jag slipper höra sms/messenger från "alla andra".
Rätt skönt faktiskt...

Typ +4 nu då... Den enda nyhet jag har att komma med är att jag har fått någon hudirritation (svamp?) under det ena bröstet som kliar.

Eftermiddagens vila gjorde gott, nu kan jag inte sova i stället.

Smsen och frågorna börjar komma nu om det inte är dags snart, har den inte kommit än osv. Jag har stängt av ljudet och lagt in ett fåtal personer som prioriterade så att deras samtal släpps igenom men jag slipper höra sms/messenger från "alla andra".
Rätt skönt faktiskt...

Tvätta av det med lite ljummet vatten och tvål och sen torka noga och pudra på lite potatismjöl om det är svamp så motar du det lite. Skitdrygt att få under brösten.

Det där med alla samtal/sms är anledningen till att jag inte lagt ut minsta pip om graviditeten på sociala medier. På min sida av släkten har vi en familjegrupp där jag kommer skriva när det är dags. Så gjorde min morbror och det var absolut bäst. På sambons sida släkten så räcker det med att vi håller hans mamma uppdaterad så ljuder djungeltrumman.

Sen har jag några vänner att uppdatera men de har jag varnat för att ställa sånna frågor. Ju oftare de frågar ju fler timmar efter förlossningen får de veta. :angel:

Resten antar jag att vi meddelar via FB.

Vi hade gäster både på dagen och senare på kvällen igår vilket resulterade i övertrött Cornelis. Han brukar bara vara vaken en stund på fm och en stund på em/kväll. Igår var han vaken hela em/kväll och var rätt knorrig. Så vid tio gick han och jag och la oss. Ammade båda brösten, sen somna han och sov i fyra timmar!! Brukar amma varannan/var tredje timma typ. Jag vaknade vid två av att han ännu inte vaknat, men han vaknade när jag gick på toa. Ammade och så sov han till nu, väldigt skönt!

Har inte lagt ett ord om graviditeten på Facebook och raderat de få kommentarer som kommit upp... Sen är det ju inte så att folk inte ser mig på byn :p

Tror att jag sitter o klockar värkar... Har varit vaken sedan vid två från och till men absolut sedan vid fem. Kommer rätt så regelbundet så funderar på att gå o ringa förlossningen, ta en dusch o koppla tensapparaten. Bara det att hela familjen sover. Vill inte väcka någon tidigare än det måste. Men kan ju alltid ringa o höra sig för lite...

@Mirifax hoppas att det är på gång!

@kakan89 tack för tips! Jag ska genast testa.

Jag har inte skrivit något på sociala medier heller, jag blir trött på de som vet i alla fall ;)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 426
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar