Vårföräldrar 2017 del fem

Personligen tyckte jag sjalen var som en tvångströja, gillade det aldrig. Sele något bättre men jag tyckte vagn var kanon, tack och lov höll avkomman med. Gjorde det mesta med en arm länge så bar jag på höften/armen.

Min kompis med barn bodde hos mig för några år sedan (barnets pappa var inte snäll så dom fick bo hos mig i perioder) och då fick man lära sig städa o laga mat med barnet på höften. Lite svårare nu dock när cornelis ännu inte stabiliserat huvudet, funderar därför på sjal. Men dom kanske stabiliserar huvudet snart? Har inte alls koll på när dom gör det!

Min kompis med barn bodde hos mig för några år sedan (barnets pappa var inte snäll så dom fick bo hos mig i perioder) och då fick man lära sig städa o laga mat med barnet på höften. Lite svårare nu dock när cornelis ännu inte stabiliserat huvudet, funderar därför på sjal. Men dom kanske stabiliserar huvudet snart? Har inte alls koll på när dom gör det!

Oj, kommer inte ihåg... men jag lade avkomman på skötbädd lite överallt om jag behövde båda händerna, annars så kånkade jag. Sjal är super om man gillar det, men jag fick aldrig till det.

@Fille När junioren var nyfödd hade jag en mindre saccosäck där hen fick ligga och sova / ligga och spana när jag grejade inne. Funkade superbra så länge som junioren inte var så "rörlig" men det beror väl lite på hur mycket den lille vill vara nära också, en del barn går ju knappt att lägga ifrån sig.

Skickade just ut sambon på krogen. Så skönt att krypa ner i sängen med vetskapen om att han har det kul och jag slipper ha dåligt samvete över att vi inte gör så mycket på helgerna (jag vet att han aldrig skulle känna så men jag vet att han gillar att hitta på saker).

Får se om jag är lika nöjd med beslutet när han kommer hem. :angel:

Gör mycket med en hand men två är lättare :D V är dessutom stark och rörlig men har ju ingen styrsel, då är sjalen bra. Vagnen fungerar alltid ute, ibland inne.

Vi använde babydittern mycket till sonen i början

@Fille När junioren var nyfödd hade jag en mindre saccosäck där hen fick ligga och sova / ligga och spana när jag grejade inne. Funkade superbra så länge som junioren inte var så "rörlig" men det beror väl lite på hur mycket den lille vill vara nära också, en del barn går ju knappt att lägga ifrån sig.

Det går ibland att lägga ifrån sig honom i vagnen, eller ja vi har liggdelen inne. Dock är det lite lustigt för sambon kan oftast lägga ner honom vart som och cornelis sover, men lägger jag ner honom vaknar han direkt!!

+3, på den här tiden valde junioren att komma. Krumeluren verkar nöjd att stanna kvar därinne...

Vi har använt mycket babysitter och denna gång räknar jag med att syskonen kommer avlasta o sysselsätta bebis lite ibland (födda -10 och -12) :p:angel:

Jag har skickat mannen på simskola med dottern. De är hemma vid middag. Har haft onda sammandragningar /förvärkar sedan vid halv tre i natt o en hel del slem. Hoppas det betyder något. Tänkte ta det lugnt en stund till och sedan koppla på tensapparaten o börja dammsuga eller nåt :angel: kommer massa äckligt blött uppifrån o ligger på ett par plusgrader så gå ut på promenad utesluter jag, inget bra fibroväder :meh:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 426
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Banta/slimma ner shettis?