Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hysterisk mamma 2.0. I alla
Skrev för långt så jag hann inte ändra.

Barnet är sämre och än mer svullen i ansiktet idag. Jag är åter hänvisad till vårdcentralen och fick komma in med orden "påstås vara sämre, orolig mamma" i tidsbokningen. (ssk muttrade när hon skrev in min besöksorsak)

Jag köper att barnet inte är bättre men hon borde inte bli så mycket sämre. Ögonen var som två streck och hela ansiktet svällt. Mitt lilla :heart. Hela hon börjar bli påverkad med humör och aptit också...

Jag borde byta vårdcentral för barnen men jag gillar bvc...

Inatt sov Flisan utan amning från 21 till 06.
Hädanefter kommer jag inte hoppa 23 amningen då mina boobs var starkt missnöjda med den behandlingen. :cautious:

Ni andra som ammar, hur länge hade ni tänkt hålla på?
Jag hade satt som mål att amma i åtminstone 3 månader och det är hon idag. Kommer nog fortsätta åtminstone 1 månad till. Beror lite på hur det går sedan när mannen börjar jobba igen. Ett plus är dock att F oftast bara äter 10-20 min och inte särskilt ofta. :up:
Det är bra flöde i de här kranarna :D hon brukar vilja byta bröst när hon måste börja jobba för att få i sig maten. :rofl:

Jag hade tänkt amma tills han blir ett halvår men minst 3 månader. Vi får se lite, jag trodde jag skulle gilla amningen men det gör jag inte. Det är bättre nu än för några veckor sen och det är smidigt men nja... Nu gör jag det för hans skull.

Barnet är sämre och än mer svullen i ansiktet idag. Jag är åter hänvisad till vårdcentralen och fick komma in med orden "påstås vara sämre, orolig mamma" i tidsbokningen. (ssk muttrade när hon skrev in min besöksorsak)

Jag köper att barnet inte är bättre men hon borde inte bli så mycket sämre. Ögonen var som två streck och hela ansiktet svällt. Mitt lilla :heart. Hela hon börjar bli påverkad med humör och aptit också...

Låter märkligt om hon skulle bli sämre om det är mp. Hoppas ni får hjälp. :heart

Meh, vissa borde inte jobba inom vården eller ens bland folk.. Vilken trist attityd! :eek:
Men du borde väll kunna gå till en annan vc än den de är skriven på?

Hoppas ni får bra hjälp idag och att lilla tjejen snart mår bättre :heart

Du kan inte gå till BVC istället? Det har jag alltid gjort när det varit ngt som inte stämt och antingen har jag fått ngt direkt av dem eller så har de skrivit remiss till läkare/ hänvisat på andra sätt och då brukar det tas på allvar.

När V tuttar så trampar han ibland med händerna som en kattunge :love:

Annars tar han ofta ett ordentligt tag i aktuelll tutte och håller i :D

Haha, Ella ligger gärna och vevar med den fria armen som om hon crawlade och på nervägen drämmer hon den i tutten och drar bröstet ur munnen så jag får ligga och hålla i henne :meh: och om vi liggammar så går hon upp med fötterna längs min kropp så hon putter hela sig uppåt liksom och blir sen sur när hon tappar tutten x'D

Haha, Ella ligger gärna och vevar med den fria armen som om hon crawlade och på nervägen drämmer hon den i tutten och drar bröstet ur munnen så jag får ligga och hålla i henne :meh: och om vi liggammar så går hon upp med fötterna längs min kropp så hon putter hela sig uppåt liksom och blir sen sur när hon tappar tutten x'D

Cornelis gör precis likadant :p

Så gör Märta också! Trampar med fötterna och boxar tutte med handen.

Du kan inte gå till BVC istället? Det har jag alltid gjort när det varit ngt som inte stämt och antingen har jag fått ngt direkt av dem eller så har de skrivit remiss till läkare/ hänvisat på andra sätt och då brukar det tas på allvar.

I går blev det läkare för att det var så bvc ssk hade sagt (kontakta läkare om hon blir sämre) idag sov jag och madame över bvcs telefontid (8-8.30) efter en urusel natt. I morgon ska jag gå via bvc om det inte är bättre.
Läkaren kollade igenom henne ordentligt men hittade inget konstigt utöver svullnaden men han sa att hon ska vara bättre i morgon.

Inatt sov Flisan utan amning från 21 till 06.
Hädanefter kommer jag inte hoppa 23 amningen då mina boobs var starkt missnöjda med den behandlingen. :cautious:

Ni andra som ammar, hur länge hade ni tänkt hålla på?
Jag hade satt som mål att amma i åtminstone 3 månader och det är hon idag. Kommer nog fortsätta åtminstone 1 månad till. Beror lite på hur det går sedan när mannen börjar jobba igen. Ett plus är dock att F oftast bara äter 10-20 min och inte särskilt ofta. :up:
Det är bra flöde i de här kranarna :D hon brukar vilja byta bröst när hon måste börja jobba för att få i sig maten. :rofl:
Jag har tänkt amma tills Sammy börjar äta vanlig mat, så min plan är att fasa ut det i takt med att smakportionerna ökas på i mängd. Nu är han 3,5mån så det blir väl ett tag till, än så länge är han inte intresserad av det vi äter och smakar inget. Vi stressar inte utan tar det i hans takt. Jag tycker det är mysigt med amningen och har rejält med mat åt honom så det känns helt ok för min del att fortsätta ett tag till, men när han är 6mån så hoppas jag att vi har börjat fasa ut det.

Vad tiden rusar. Såg precis att tråden "vårföräldrar 2018" startat :eek: . För ett år sedan hade jag semester och mådde blä, blähä och blörk ungefär.
Visst går tiden fort. Jag hade också semester för ett år sedan och förstod inte varför jag var så trött och kaffet smakade inget vidare :wtf: Positivt gravtest gav förklaringen :p

Senast ändrad:
Vad tiden rusar. Såg precis att tråden "vårföräldrar 2018" startat :eek: . För ett år sedan hade jag semester och mådde blä, blähä och blörk ungefär.

Ja, jag kan fatta vad tiden går! Idag för ett år sedan berättade vi för mamma, pappa och delar av släkten på mammas kalas att vi väntade barn! Mamma fick en bebismössa, dock aviserad till både henne och far, i present!

Tiden har gått jättefort. E växer så det knakar o känns lång nu, hon jollrar o "pratar" för fullt, 4 1/2 månad redan. Hon äter fortfarande ofta ffa på nätterna och jag är sliten. Blir trött av o aktivera hela familjen o av att nästan aldrig sova mer än tre timmar sammanhängande. Annars är det toppen :)

Ha en pop vindfleeceoverall vi ska ha i vinter i stl 74 och även en overall i stl 74/80 tror jag den var. Hittat i gömmorna ;)

Plockade idag undan 50/56 kläderna och det känns så ledsamt. Tror inte det blir fler bebisar här :cry: men det hade varit mysigt. Tror inte jag orkar och jag/vi har ju tre underbara ungar nu :love: får väl se hur det ser ut om ett år eller så :grin:

Cornelis var på sin första konsert ikväll, en hyllning till cornelis vreeswijk som skulle fyllt 80 år iår. Han hade hörselkåpor på större delen av tiden, gick jättebra men blev lite rastlös så han och jag stallde oss upp och dansade en sväng, tror jag (eller kanske snarare cornelis) stal showen för en stund, typ alla (det var en liten konsert med kanske 50-70 i publiken) kollade på oss :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
945
Senast: Sirap
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar