Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första vaccieringen avklarad. Ledsen Märta som inte alls varit nöjd nu på eftermiddagen och kvällen. Hoppas att hon slipper feber lilla skruttan.

Köpt barnstol så att hon kan sitta med oss vid bordet. Det var en hit iallfall korta stunder. Nu kan vi äta tillsammans med båda händerna sambon och jag

Maja ska lära sig något för hon sover som en kratta på nätterna just nu :banghead:
Hon tar sig runt när hon ligger på mage, men man ser att hon vill mer... Det ska bli spännande att se hur lång tid det tar innan hon tar sig fram.

Cornelis vill också fram! Och blir jättefrustrerad när han inte lyckas, han kommer bara bakåt eller åt sidorna, flaxar med benen hur mkt som helst! Hade han använt den energi till att försöka krypa så hade det nog gått fort att lära sig!

Igår vägrade cornelis att somna, han skulle bara ligga på mage o kravla... vi var hos mamma och kom hem vid nio, så sovtåget hade redan gått (brukar vilja sova 20-20,30) och tydligen gick det inget nytt sovtåg förrän 23,30. Han somnade kort flera gånger men blev störd av ljud eller så vaknade han och grät. Till slut lyckades sambon dansa/vagga honom till sömns!

Tror jag kommer få svälta denna semestern. Frågade om mjölkproteinfri mat på restaurangen och får till svar att de kan fixa alla rätter utan mjölk. Frågar då om det även är utan smör, mjölkpulver, vassle osv. Servitören ser ut som ett frågetecken. Fick bli räksallad utan dressing.

O är dödstrött men han har varit så lugn och glad. Han har hälsat på gammelfarfar och morfar nu, snart framme hos mormor som är sista stoppet för idag.

Försöker göra bokslut och känner mig dum i huvudet. Just i det här ämnet hade katederundervisning varit bra för mig. Ska nog inte satsa på redovisningsassistent :rofl:

Viktor leker med pappa så länge. Frihet :D

Tror jag kommer få svälta denna semestern. Frågade om mjölkproteinfri mat på restaurangen och får till svar att de kan fixa alla rätter utan mjölk. Frågar då om det även är utan smör, mjölkpulver, vassle osv. Servitören ser ut som ett frågetecken. Fick bli räksallad utan dressing.

O är dödstrött men han har varit så lugn och glad. Han har hälsat på gammelfarfar och morfar nu, snart framme hos mormor som är sista stoppet för idag.

Tråkigt, de flesta resturanger brukar ju kunna tillgodo se de flesta behov.

Idag har jag anmält Ella till babysim :) Funderar dock på hur tusan jag ska kunna duscha på badhuset.. Svårt å göra med bebis i famnen ju :crazy: @lil-sis, du och Viktor har väll varit på babysim? Några råd?

Och @Beppo

När vi gick på babysim fanns det Bumbostolar, barnstolar (Ikeas i plast) och skötbäddar i plast att använda i duschen. I omklädningsrummet fanns skötbäddar. Det vore väldigt märkligt om man arrangerar babysim och inte har tänkt på hur man ska duscha med bebisarna :)

Vi fortsätter vår runda med läkarbesök. I dag är hon sämre igen så vi åker till jourcentralen. :down: Jag var så glad i går för då kändes det verkligen som det hade vänt...
:turd::turd::turd:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
945
Senast: Sirap
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar