Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
I går blev det läkare för att det var så bvc ssk hade sagt (kontakta läkare om hon blir sämre) idag sov jag och madame över bvcs telefontid (8-8.30) efter en urusel natt. I morgon ska jag gå via bvc om det inte är bättre.
Läkaren kollade igenom henne ordentligt men hittade inget konstigt utöver svullnaden men han sa att hon ska vara bättre i morgon.

Hoppas hon blir bättre snabbt :heart

Inatt sov Flisan utan amning från 21 till 06.
Hädanefter kommer jag inte hoppa 23 amningen då mina boobs var starkt missnöjda med den behandlingen. :cautious:

Ni andra som ammar, hur länge hade ni tänkt hålla på?
Jag hade satt som mål att amma i åtminstone 3 månader och det är hon idag. Kommer nog fortsätta åtminstone 1 månad till. Beror lite på hur det går sedan när mannen börjar jobba igen. Ett plus är dock att F oftast bara äter 10-20 min och inte särskilt ofta. :up:
Det är bra flöde i de här kranarna :D hon brukar vilja byta bröst när hon måste börja jobba för att få i sig maten. :rofl:
Vi har ju haft lite kämpigt med amningen. Vi använder fortfarande amningsnapp, jag har slutat försöka testa utan då blir hon bara arg. I dagsläget får hon ersättning 3 ggr/dag och ammar till resten. Hon blir fyra månader nästa vecka och jag funderar på att börja trappa ner amningen nu. Istället ge mer ersättning och förhoppningsvis börja med lite smakportioner och gröt. Det händer då och då att hon blir irriterad på bröstet och sedan blir nöjd när hon får sin flaska. Jag tycker dessutom nästan det är mysigare när hon får flaska än ammar.

Inatt sov Flisan utan amning från 21 till 06.
Hädanefter kommer jag inte hoppa 23 amningen då mina boobs var starkt missnöjda med den behandlingen. :cautious:

Ni andra som ammar, hur länge hade ni tänkt hålla på?
Jag hade satt som mål att amma i åtminstone 3 månader och det är hon idag. Kommer nog fortsätta åtminstone 1 månad till. Beror lite på hur det går sedan när mannen börjar jobba igen. Ett plus är dock att F oftast bara äter 10-20 min och inte särskilt ofta. :up:
Det är bra flöde i de här kranarna :D hon brukar vilja byta bröst när hon måste börja jobba för att få i sig maten. :rofl:

Dottern ammade till 13 månader då hon själv valde att sluta. Tänker ha samma inställning nu som då, vi ammar så länge båda vill och mår bra av det.

Nattgästerna tog barnet så jag kunde leka med ponnyn :D V somnade i Connectan på tjejen :)

Men nu ligger han i babygymmet och pratar, tuggar på ringarna och drar i sina fötter.

Jag vill sova :arghh:

@lil-sis
Med mitt första barn fick jag ett råd som jag har applicerat på alla mina tre barn och som har funkat.
Min barnmorska på bvc sa att när jag tycker att det är dax att sova (vid 19-20) så får bebisen bara ammas och vaggas under tystnad och i mörker. Efter läggningen så händer det inget roligt förens nästa morgon.

Det har gjort att mina barn sover från ca 19 till ca 6 på morgonen.

Jag hoppas att det blir bättre :heart

@lil-sis
Med mitt första barn fick jag ett råd som jag har applicerat på alla mina tre barn och som har funkat.
Min barnmorska på bvc sa att när jag tycker att det är dax att sova (vid 19-20) så får bebisen bara ammas och vaggas under tystnad och i mörker. Efter läggningen så händer det inget roligt förens nästa morgon.

Just att man kör en och samma rutin dag ut och dag in tror jag är viktigt (om man vill ha en viss rutin vill säga, alla lever ju inte så)
Vi kör också på lugn och ro efter 20 och pyjamasen åker på och det enda som händer efter det är amning i princip. Vi lägger honom dock aldrig i vaggan före 22 när vi själva ska lägga oss, men vi försöker ha det så lugnt som möjligt och inget bus/aktivering. I början verkade det totalt hopplöst men vi har bara tjatat på med samma.
Hoppas ni också får in en rutin som passar er @lil-sis, för det är jäkligt skönt när det börjar fungera och man får lite mer chans att återhämta sej själv.

@lil-sis

Han panikskriker till slut om vi bara ligger i sängen. Bär jag somnar han runt 23.

Fram till för en månad sedan ca så somnade han runt 20 oavsett omständigheter.

Men nu är det som om han har myror i kroppen, kan inte ligga still oavsett. Han tuttar kanske 20min och sedan blir han bara oroligare och oroligare.

Somna sent är eg inte ett problem men han sover oroligt nu också, väcker mig ordentligt innan han kommer till ro med amning ca varannan timme.

Han panikskriker till slut om vi bara ligger i sängen. Bär jag somnar han runt 23.

Fram till för en månad sedan ca så somnade han runt 20 oavsett omständigheter.

Men nu är det som om han har myror i kroppen, kan inte ligga still oavsett. Han tuttar kanske 20min och sedan blir han bara oroligare och oroligare.

Somna sent är eg inte ett problem men han sover oroligt nu också, väcker mig ordentligt innan han kommer till ro med amning ca varannan timme.
Låter jobbigt..
Helammar du? Han kanske inte får i sej tillräckligt, då kan dom ju bli oroliga och vill äta oftare. Jag fick rådet av bvc att testa ge ersättning i såna perioder för att utesluta att det eventuellt är det som gör bebis orolig. Enl min bvc "tant" så är dom inte nöjda om man får i dem mer än 20ml efter amning, men om dom äter mindre än det så är det nåt annat som skapar oron.

Låter jobbigt..
Helammar du? Han kanske inte får i sej tillräckligt, då kan dom ju bli oroliga och vill äta oftare. Jag fick rådet av bvc att testa ge ersättning i såna perioder för att utesluta att det eventuellt är det som gör bebis orolig. Enl min bvc "tant" så är dom inte nöjda om man får i dem mer än 20ml efter amning, men om dom äter mindre än det så är det nåt annat som skapar oron.

Helammar, han vägrar flaska och ser ut som en Michelingubbe :angel:

Jag hoppas på en fas, eftersom det slog om från en dag till en annan.

Idag har jag anmält Ella till babysim :) Funderar dock på hur tusan jag ska kunna duscha på badhuset.. Svårt å göra med bebis i famnen ju :crazy: @lil-sis, du och Viktor har väll varit på babysim? Några råd?

Här har dom bebisarna med sej in i babyskyddet eller på ett extra badlakan på golvet som bebis ligger på medan mamman duschar.
Ja, så kan man ju göra :up:

På vårat badhus finns det barnstolar, skötbäddar och badbaljor att använda för bebisparkering när en duschar.
De har tänkt till på ditt badhus! :laugh:

Jag kom på att jag kanske kan ta med bumbostolen.. Ella hatar babyskyddet och ogillar oftast att ligga själv men sitta gillar hon..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
945
Senast: Sirap
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar