Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Svullet öga är ingen fara enligt läkaren så länge som hon vill äta. Magkänslan håller inte riktigt med men det är inte jag som är den utbildade så jag hoppas att magkänslan har fel.

Om sempers ersättning smakar rävgift (enligt fröken) så är det inget mot althera. :D
(jag smakade också och den hade en lite udda eftersmak).

Om sempers ersättning smakar rävgift (enligt fröken) så är det inget mot althera. :D
(jag smakade också och den hade en lite udda eftersmak).

Jag tycker althera smakar fruktansvärt. O spottar ut hälften och äter hälften ungefär. Både han och jag är glada så länge vi slipper ge det.

@Fille
Fya och ta bort bebis från tutten när han bits. Det beteende gör väldigt ont sen om han börjar tycka att det är kul :crazy:

Ah ja, kanske får börja göra det, känns dock inte som att han gör det med "flit", är när han är påväg att somna, så snutt-klagar han eller hur man ska säga och vid själva klaget så stängs mun typ!

Efter några dagar med missnöjd och ledsen bebis har Julius idag varit precis lika glad och lugn som vanligt :love: Tror det tredje utveckkingssprånget är avklarat nu.

Vad skönt! Vi brottas fortfarande med övertrött och hysteriskt gråtande bebis om kvällarna...

Har varit på lekland med syrran och familj idag, Sammy tittade storögt på allt innan han blev tvärtrött och lite ledsen. Men det löstes av att stoppa honom i babyskyddet med suffletten uppe.
Där gjorde jag ju såklart misstaget att ha vanlig mjölk i kaffet och det va créme fraishe som tillbehör till maten, så nu har han fått prickar på kinderna och magen har varit lite körig på honom ikväll. Inget mer sånt till mej förrän amningen är över med andra ord.

Tror O är påväg in i ett nytt utvecklingssprång. Igår kväll var amningen hemsk, när han blev hungrig så illvrålade han vid bröstet och vägrade ta det. Fick gå och trösta och försöka jättelänge innan han tog det. Tillslut insåg jag att det funkade att liggamma i sängen om det var mörkt och tyst. Rörde jag honom så skrek han. Lilla hjärtat :(

Idag är det lite bättre. Ff orolig vid bröstet men tar det när han är hungrig.

Har varit på lekland med syrran och familj idag, Sammy tittade storögt på allt innan han blev tvärtrött och lite ledsen. Men det löstes av att stoppa honom i babyskyddet med suffletten uppe.
Där gjorde jag ju såklart misstaget att ha vanlig mjölk i kaffet och det va créme fraishe som tillbehör till maten, så nu har han fått prickar på kinderna och magen har varit lite körig på honom ikväll. Inget mer sånt till mej förrän amningen är över med andra ord.

Finns ju helt ok alternativ till mejeriprodukter faktiskt som tur är. :) På bvc sa de att det är jätteovanligt med mjölkproteinallergi men jag har träffat många som verkar må dåligt av det.

Inatt sov Flisan utan amning från 21 till 06.
Hädanefter kommer jag inte hoppa 23 amningen då mina boobs var starkt missnöjda med den behandlingen. :cautious:

Ni andra som ammar, hur länge hade ni tänkt hålla på?
Jag hade satt som mål att amma i åtminstone 3 månader och det är hon idag. Kommer nog fortsätta åtminstone 1 månad till. Beror lite på hur det går sedan när mannen börjar jobba igen. Ett plus är dock att F oftast bara äter 10-20 min och inte särskilt ofta. :up:
Det är bra flöde i de här kranarna :D hon brukar vilja byta bröst när hon måste börja jobba för att få i sig maten. :rofl:

Hädanefter kommer jag inte hoppa 23 amningen då mina boobs var starkt missnöjda med den behandlingen. :cautious:

Jag hade satt som mål att amma i åtminstone 3 månader och det är hon idag. Kommer nog fortsätta åtminstone 1 månad till. Beror lite på hur det går sedan när mannen börjar jobba igen. Ett plus är dock att F oftast bara äter 10-20 min och inte särskilt ofta. :up:
Det är bra flöde i de här kranarna :D hon brukar vilja byta bröst när hon måste börja jobba för att få i sig maten. :rofl:

Lär nog amma året ut om han inte självmant väljer vanlig mat före. Jag hoppas han väljer att sluta själv :cool:

Han ammar ofta både på dagen och på natten.

Cornelis är 5 månader om en vecka, jag har ingen direkt plan på hur vi ska göra, men kommer inte avbryta amningen tvärt och vill inte börja med välling helst, så lär väl få amma ett tag framöver :p . Jag börjar plugga 28/8 och sambon går hem på pappaledighet. Så det kommer lösa sig ändå med amningen, dom får följa med till skolan o sådär :) har börjat introducera mat, eller ja han får ett slick av det vi äter, sen nån eller två teskedar pure om dagen. Försökte ju med hemmagjord gröt, men han fick ont i magen. Nu har jag gjort egen plommonpure så tänkte försöka testa gröt snart igen, i kombination med plommonpure!

Jag vet inte. Fyra månader var tanken från början och sedan får intresset för mat styra lite. Men visst. Jag skulle gärna sluta ganska snart, amning är inte min favoritsyssla, däremot är det ganska praktiskt.

Planen är väll att amma så länge det går :) Tänker att det ger sig väll med utfasningen lite automatiskt när hon börjar äta allt mer vanlig mat :p Sen är planen att jag ska börja jobba till våren och sambon vara hemma så då "tvingas" vi ju begränsa det till morgon/em/natt.. Men då är hon ju närmre året så borde inte vara några större problem :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
945
Senast: Sirap
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar