Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag passade outfiten jag köpte till O till hemresan från BB. Den är fortfarande stor men den går att använda. Han kan ff ha några kläder i stl 50 men de börjar bli i minsta laget. 7 veckor idag!

Cornelis hade också 50 i närmre 2 månader, men sen har det gått ganska fort, har 68 nu! Men fick tipset att inte hålla i en storlek för länge, då finns viss risk att dom hoppar över kommande storlek och så får man inte använda alla fina kläder man har :p

Satt och funderade över om man ska skaffa någon overall till hösten snart men ska man ha fleece, vindstopper fleece, galon osv... Det finns ju så mycket att välja på.
Sen är det ju frågan vilken storlek man ska satsa på? Ebba har ca 56 på överkroppen och 62 på underkroppen nu. Vill ju inte att den ska bli för liten men inte så stor så hon drunknar i den heller. Svårt :confused:

Vi ska till bvc idag på extra besök för att kolla vikt och prickar som täcks av stora röda flammiga fält. Prickar kan vara en miljon olika saker men eftersom det inte försvinner (kom för en v sedan) vill sköterskan kolla.t

Hur gick det?

Cornelis hade också 50 i närmre 2 månader, men sen har det gått ganska fort, har 68 nu! Men fick tipset att inte hålla i en storlek för länge, då finns viss risk att dom hoppar över kommande storlek och så får man inte använda alla fina kläder man har :p

Vi har ingen egen tvättmaskin så han får ha typ alla kläder han äger och har varje gång så det problemet har inte riktigt jag :angel: Men jag förstår vad du menar. Tycker det är lika ledsamt varje gång jag får lägga undan ett plagg han vuxit ur.

@lil-sis Tror jag börjar dela ditt intresse för solhattar :angel:

*kl*

Tripp till gallerian idag. O sov typ hela tiden. Fick shoppat det jag skulle plus lite till. :up:

20170801-170934.jpg

Lillfis i hatt:D

Satt och funderade över om man ska skaffa någon overall till hösten snart men ska man ha fleece, vindstopper fleece, galon osv... Det finns ju så mycket att välja på.
Sen är det ju frågan vilken storlek man ska satsa på? Ebba har ca 56 på överkroppen och 62 på underkroppen nu. Vill ju inte att den ska bli för liten men inte så stor så hon drunknar i den heller. Svårt :confused:

Jag har funderat på samma sak, känt och klämt på lite ytterklädesplagg när jag varit i affärer, men jag stoppar huvudet i sanden och hoppas det är sommar ett tag till så jag slipper tänka på ytterplagg :grin: Tycker det är jättesvårt att veta vad som behövs, storlek, om/när åkpåsen vi har blir för varm osv!

Jag har köpt vanliga fleeceoveraller, 2st från didriksson en strl 60 och en 70, 60'n är fortfarande stor så den lär han kunna ha till oktober typ:p Sen har jag köpt en 60 och en 70 i stickad vindfleece också didriksson. Sen blev det en 74 ifrån ielm med namn på i softshell, men den är helt enorm så jag funderar på om inte den blir lagom till vårregnet:rofl:
Fick en åkpåsoverall av mamma och pappa till honom också och den lär räcka hela vintern i storlek. Gjord i lättviktsthermo. Sen har vi 2 vanliga åkpåsar också, en i fårskinn och en ifrån Emmaljunga i thermo (samma färg som vagnen, passade på när det va rea.)
Så jag tror inte vi behöver köpa så mycket mer:o:up:

Jag köpte en vindfleece från Reima på rea. 62/68 och ganska stor. Tunn och lätt :)

Sedan har jag köpt lite begagnad fleece också.

Jag har en didriksson stickad fleece i strl 70, den passar nog nästa vår :D. Ska köpa ngn vindfleece från pop i strl 68 också.

Vill bara tipsa om ullkläder till vintersäsongen, helt outstanding för att slippa frusna/ för varma barn och dom slipper stela kläder som gör att dom knappt kan röra sig. Extra plus att kläderna ofta är sydda för att kunna passa över flera storlekar. Älskar ull :love::love::love:

Om jag inte minns fel är våra bebisar ungefär lika gamla? Julius har de senaste 4 dagarna varit väldigt ledsen och inte kunnat ligga själv alls. Gråtit och varit nästan otröstlig, inte tagit bröstet för han gråtit så mycket utan har varit tvungen att ge lite ersättning först innan han kunnat få ro att ta bröstet. Igår kändes han lugnare och nästan som vanligt igen, hoppas på en snäll och nöjd kille idag. Han har dessutomför första gången sovit mellan 23.30-07 utan att äta :cool::banana:
Med detta sagt tror jag absolut att båda våra små kan vara i en utvecklingsfas.

Ja det är dom! Jo jag tror med att det är en utvecklingsfas, har dock inte märkt av faserna tidigare så mycket. I dag har donnan sovit nästan hela dagen men är ändå trött och kinkig nu på kvällen. Jag har itne fått mkt gjort i dag eftersom Märta velat sova på eller nära mig. I dag känner jag mig lite låg, det är jobbigt att ha ett plåster och jag får dåligt samvete som längtar efter lite egentid som inte innebär matlagning, tvätt eller städ. Kom på mig själv med att bli avundsjuk på sambon som fick fyra timmar i skogen för sig själv i dag. jag fick en kvart när jag åkte till affären..

vinterkläder känns så väldigt långt bort men det börjar väl bli dags att försöka kolla på det med... min donna är så varm av sig så jag tror att jag ska försöka leta efter kläder i ull samt sy en ullfilt att ha i vagnen och i bilen

Bar ut katten från toaletten, hon blir rädd för nåt och sätter klorna i mig, klomärkena på armen bryr jag mig inte om men hon lyckas klösa mig preciiis ovanför ena bröstvårtan så att det blöder... Kommer ringa bvc imorgon, funderar på hur det blir med amningen och blod :banghead:

Bar ut katten från toaletten, hon blir rädd för nåt och sätter klorna i mig, klomärkena på armen bryr jag mig inte om men hon lyckas klösa mig preciiis ovanför ena bröstvårtan så att det blöder... Kommer ringa bvc imorgon, funderar på hur det blir med amningen och blod :banghead:

Aj vad ont!! Men är nog ingen fara, så såriga bröstvårtor jag hade med dottern så fick hon i sig en hel del blod varje amning, kräktes hon efteråt var det rosa kräks som kom :wtf: Men var bara att amma på :up:

Aj vad ont!! Men är nog ingen fara, så såriga bröstvårtor jag hade med dottern så fick hon i sig en hel del blod varje amning, kräktes hon efteråt var det rosa kräks som kom :wtf: Men var bara att amma på :up:

"Skönt" att höra (ja inte att du hade såriga bröstvårtor men att man kan amma ändå)! Ja det var ju inte en jättetrevlig upplevelse direkt...

Min bebis börjar bli stor! Han har ju alltid velat vara nära men ju äldre han blir desto mer självständig, nu vill han helst inte sova bredvid mig längre, sover oroligt och sprattlar bredvid mig och när jag lägger över i spjälsängen sover han som en stock. Men det tar en liten stund att omprogramera, förut sov han bäst bredvid mig, speciellt om han var lite orolig!

V somnade vid 23 men har varit orolig hela natten så jag var vaken till 03 och sedan har har snuttat till och från fram till 05 typ.

:crazy:

Telefonkö till 1177. Lillan är sämre i dag och lite svullen över det röda så då skulle vi ringa antingen vårdcentralen eller 1177 och med tanke på hur dåliga vår vårdcentral är med barn chansar jag på 1177 och hoppas jag att vi inte blir skickade till vc... 

Sköterskan på 1177 tyckte att vi skulle till vc så nu väntar jag på deras uppringning. Eftersom hon bara var lite svullen över det röda och ögon och åt så var det inget för sjukhuset.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
945
Senast: Sirap
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar