Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Släpper du bara efter på axelbanden och hissar ner eller hur gör du?

När börjar man tappa hår? Jag väntar och väntar?

O är också lite lurig med bilåkningen. Det går bra om han får somna med mitt finger i hans mun... Men det är 50/50 om han tar det eller inte. Napp är bara o glömma.

Japp, släpper på axelbanden och gräver fram flexibel tutte :cool:

Tycker era bebisar om att bada?
Ebba hatar det :down: Hon skriker från att hon nuddar vattnet tills hon lyfts upp igen. Har provat med lite varmare och lite kallare vatten, haft henne i famnen och duschat med henne. Men inget är bra :( Hur gör ni?

Sjukt impad att nån ens klarar det, men då blir mina tuttar iofs stenhårda klot mellan amningarna (även om det är kort tid emellan) plus att jag använder amningsnapp i stort sett varje amning i alla fall tills det mjuknat lite så det känns liksom inte lönt att försöka:cautious:

Ska testa hemma först innan jag provar bland folk :p

Ebba hatar det :down: Hon skriker från att hon nuddar vattnet tills hon lyfts upp igen. Har provat med lite varmare och lite kallare vatten, haft henne i famnen och duschat med henne. Men inget är bra :( Hur gör ni?

O gillar att bada men världen går under när han kommer upp ur badet. :angel:

Sjukt impad att nån ens klarar det, men då blir mina tuttar iofs stenhårda klot mellan amningarna (även om det är kort tid emellan) plus att jag använder amningsnapp i stort sett varje amning i alla fall tills det mjuknat lite så det känns liksom inte lönt att försöka:cautious:

Jag vill kunna fixa det men är så feg. Skulle vara sjukt smidigt dock.

Sammy hatade det i början och gallskrek vilt fäktande... Sen satte vi i ett babystöd i badbaljan och ökade värmen rejält på vattnet och Huxflux va det helt ok att bada flinande.

Min ser lika förvånad ut varje gång men ser ut att gilla det.
Första barnet gillade det inte så där fick en hålla honom i duschen, den andra duscha av honom fort som ögat och ta ut honom fortare än en grisblink. Det blev bättre när han kunde sitta själv och börja plaska.

Ella gillar oftast att bada. Har varit någon gång när hon varit kinkig som det inte varit så populärt - men å andra sidan så är inget populärt i de lägena :p Dock ska vattnet vara lite varmare för att fröken ska trivas och baljan får inte vara för kort så hon slår i huvudet om hon sträcker på sig för så blir hon sur.. :p

Från att ha varit en nöjd och glad bebis som somnat lätt på kvällarna har vi nu en övertrött bebis som vägrar somna trots att hon är toktrött. Sover dåligt om dagarna med, korta stunder i stöten och vaknar lätt. Om nätterna sover hon när hon väl somnat menefter amningen vid halv sex siver hon oroligt, rör sig mycket och flaxar med armarna. Undrar om vi kommit in i utvecklingsfas tre eller om hon bara är orolig allmänt. Trött mamma blir det iallafall.

Från att ha varit en nöjd och glad bebis som somnat lätt på kvällarna har vi nu en övertrött bebis som vägrar somna trots att hon är toktrött. Sover dåligt om dagarna med, korta stunder i stöten och vaknar lätt. Om nätterna sover hon när hon väl somnat menefter amningen vid halv sex siver hon oroligt, rör sig mycket och flaxar med armarna. Undrar om vi kommit in i utvecklingsfas tre eller om hon bara är orolig allmänt. Trött mamma blir det iallafall.

Om jag inte minns fel är våra bebisar ungefär lika gamla? Julius har de senaste 4 dagarna varit väldigt ledsen och inte kunnat ligga själv alls. Gråtit och varit nästan otröstlig, inte tagit bröstet för han gråtit så mycket utan har varit tvungen att ge lite ersättning först innan han kunnat få ro att ta bröstet. Igår kändes han lugnare och nästan som vanligt igen, hoppas på en snäll och nöjd kille idag. Han har dessutomför första gången sovit mellan 23.30-07 utan att äta :cool::banana:
Med detta sagt tror jag absolut att båda våra små kan vara i en utvecklingsfas.

Sova? V somnar efter 23 :crazy: Ofta med mycket stök innan. Igår var vi ute (på gården) till 22 med vänner. Superpigg bebis. Sedan var jag tvungen att göra inlämningsuppgift. Ammade och hoppades att han skulle somna... Nope.

Mycket gråt här också till och från.

12,5h?! Det är lääängeO_o Sammy hade ätit ikapp hela dagen efter sån sömn:rofl:
Ja det är superlänge! Även fast hon brukar ha ganska lång nattsömn så brukar hon vakna fler gånger.. :p Hon håller nog på med ikappätning just nu, har ätit sen hon vaknade förutom en halvtimmes "påtvingad" paus då hon spydde upp rätt mycket överskott.. Då passade vi på att gå och leka lite, släppa ut katterna och borsta tänderna så det fick sjunka undan lite i magen :p

Vi ska till bvc idag på extra besök för att kolla vikt och prickar som täcks av stora röda flammiga fält. Prickar kan vara en miljon olika saker men eftersom det inte försvinner (kom för en v sedan) vill sköterskan kolla. Det verkar som att det kliar lite på det som sitter i ansiktet men annars känns hon ganska obekymrad och är som hon brukar.
Vi får se vad som sägs. Jag har inte googlat och ska inte ta ut något i förskott (det gör jag så bra på min gamla hästtransport som inte gick igenom besiktningen pga axeln som kärvat ihop).

Vi ska till bvc idag på extra besök för att kolla vikt och prickar som täcks av stora röda flammiga fält. Prickar kan vara en miljon olika saker men eftersom det inte försvinner (kom för en v sedan) vill sköterskan kolla. Det verkar som att det kliar lite på det som sitter i ansiktet men annars känns hon ganska obekymrad och är som hon brukar.
Vi får se vad som sägs. Jag har inte googlat och ska inte ta ut något i förskott (det gör jag så bra på min gamla hästtransport som inte gick igenom besiktningen pga axeln som kärvat ihop).
Låter som det Felicia hade. Eksotopiskt exem eller vad det nu hette. Vi fick en burk propyderm av BVC att smörja med morgon och kväll och nu ser det jättebra ut. :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
945
Senast: Sirap
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar