Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har gått upp i storlek så fort hon kunnat ha den större storleken enligt viktangivelsen... De brukar ju överlappa med ett par kilo Läcker mycket lättare med en mindre blöja som sagtDet hände en gång till Så nu åkte stl 2 på!
@lil-sis är det viktor som äter extra järn eller du?
Vi har gett cornelis hemmagjord gröt i tre dagar, med paltbröd i. Han har fått 1-1,5 tsk så inga mängder. Börjar fundera på om hans mage reagerat på järnet, han har sovit oroligt sista två nätterna och imorse när jag pottade honom upplevde jag honom som lite hård i magen. Satt dessutom och klagade i bilen påväg till örebro, det brukar han inte göra. Han är 4,5 månad, så kanske är för tidigt för honom med gröt? Han har även fått 1-1,5 tsk sötpotatispure men tror inte att det är puréen som ställer till det men det vet jag ju inte förstås!
Viktor eftersom han vägde mindre än 2500g när han föddes.
Okey men du tror det kan va järnet soM gör att hans mage kan knorra lite?
Vi har gjort tvärtom och bytt först när blöjan börjar bli för kort. Både F och sonen har varit tvungna att ha spännena rejält överlappade ändå så de har varit lite förstora i midjan om vi gått upp för fort. Framförallt sonen var supersmal om midjan och istället rejäl om rumpa/ lår.Vi har gått upp i storlek så fort hon kunnat ha den större storleken enligt viktangivelsen... De brukar ju överlappa med ett par kilo Läcker mycket lättare med en mindre blöja som sagt
Vi använde Bara str 1 undertiden vi hade kvar från paketen man fick i boxarna men annars åkte str2 på direkt. Tycker det är bättre när det går ut lite bredare över rumpan. Hon lyckas spränga dem åt alla kanter ändå
Vi började med strl 2 när Sammy gått upp till strax över 4kg, Innan dess satt dom så klumpigt mellan benen. Libero touch är dom som sitter allra bäst på honom, comfort är så stela på nåt vis? Pampers tycker jag känns fuktiga på utsidan fast dom inte är det?
Vi har gått upp i storlek så fort hon kunnat ha den större storleken enligt viktangivelsen... De brukar ju överlappa med ett par kilo Läcker mycket lättare med en mindre blöja som sagt
Usch vad jobbigtMaja äter ca varannan timme på natten och ca var tredje timme på dagen.
Jag saknar att kunna prata sammanhängande meningar, och längtar till när jag inte glömmer bort vad jag ska säga hela tiden.
Hon kommer få äta en portion gröt på kvällen när hon blir fyra månader, för det här orkar jag inte så länge till.
Maja äter ca varannan timme på natten och ca var tredje timme på dagen.
Jag saknar att kunna prata sammanhängande meningar, och längtar till när jag inte glömmer bort vad jag ska säga hela tiden.
Hon kommer få äta en portion gröt på kvällen när hon blir fyra månader, för det här orkar jag inte så länge till.
Maja äter ca varannan timme på natten och ca var tredje timme på dagen.
Det var nog gröten som spökade för cornelis nattsömn, han sov två nätter oroligt, men inatt har han sovit bra igen. Han fick ingen gröt under fredagen men gav lite katrinplommompure, efter det släppte massa gaser. Inget bajs ännu men fes hela kvällen och har nu sovit nästan sex timmar från läggning till första maten! Vi får vänta nån vecka eller två med gröt helt enkelt
Det tråkiga för mig är att jag är inne i en period där jag har svårt att sova, känns så onödigt... har sömntabletter men vill inte ta dom så länge vi samsover men blir ju skittrött på dagarna...
Drygt att inte kunna sova när barnet sover!
Å, men med somna om själv menade jag inte ensam i egen säng. Mer att barnet lär sig att somna om utan hjälp av tutte, att vaggas eller vad man nu gör när de vaknar som en naturlig del av sömncykeln = mamma och pappa behöver inte vakna