Vårföräldrar 2017 del 6

Hur många av er har behövt äta järntabletter efter förlossningen? Tar min sista niferex i morgon och är inte jättesugen på att behöva köpa en ny kartong för bara ett par dagar max.

Hur många av er har behövt äta järntabletter efter förlossningen? Tar min sista niferex i morgon och är inte jättesugen på att behöva köpa en ny kartong för bara ett par dagar max.

Jag åt ingenting, bm sa att jag ska börja äta igen när jag får mens för att boosta lite, men tog blodprov på efterkontrollen och då va värdena okey :)

Jag hade jättelåga värden under graviditeten, skulle äta 2 Niferex om dagen. Men så fort bebis var ute blev mina värden normala igen.

Barn nr 3 som får bara hänga med :o

Jag har aldrig hunnit med så mycket med en sån här liten bebis.
En sockerkaka är i ugnen, jag har tvättat och dammsugit. OCH hunnit sova i 2 timmar :heart
Så har vi det här hemma med, Sammy får va med på allt:D Det tränas hundar, städas och röjs i trädgården. Han är ju så nöjd och enkel hela tiden så då får man ju liksom passa på. Livet stannar ju inte för att det kommer en bebis tänker vi?

Barn nr 3 som får bara hänga med :o

Jag har aldrig hunnit med så mycket med en sån här liten bebis.
En sockerkaka är i ugnen, jag har tvättat och dammsugit. OCH hunnit sova i 2 timmar :heart

Så har vi det här hemma med, Sammy får va med på allt:D Det tränas hundar, städas och röjs i trädgården. Han är ju så nöjd och enkel hela tiden så då får man ju liksom passa på. Livet stannar ju inte för att det kommer en bebis tänker vi?

Hur gör ni?! :eek: Jag hade kunnat ge min högra arm för att få nått vettigt gjort just nu känns det som.. (iofs hade det nog inte blitt mycket vettigt gjort ändå utan högerarmen men ja... :p)

Puh nu är jag trött!

Viktor gillar att bada men orkar inte ett helt pass, pappan envisades ändå med att vara med in i det sista.

Sedan råkade jag spruta kallt vatten på V i duschen så han blev inte precis gladare. Lär sova.

Hur gör ni?! :eek: Jag hade kunnat ge min högra arm för att få nått vettigt gjort just nu känns det som.. (iofs hade det nog inte blitt mycket vettigt gjort ändå utan högerarmen men ja... :p)
Vagn och babysitter är välanvända redan här hemma. Sele/sjal använder vi inte.
Han sover/vilar så bra i vagnen och då får jag händerna fria. Vill inte bära hela tiden, det blir mkt sån tid ändå. Sittern är perfekt nu när han är lite mer med och ligger och tittar på sakerna som dinglar.

Vagn och babysitter är välanvända redan här hemma. Sele/sjal använder vi inte.
Han sover/vilar så bra i vagnen och då får jag händerna fria. Vill inte bära hela tiden, det blir mkt sån tid ändå. Sittern är perfekt nu när han är lite mer med och ligger och tittar på sakerna som dinglar.

Kunna lägga ner bebis är en utopi här.

Vissa dagar går det en kort stund. Han märker när jag går och kissar på natten.

Kunna lägga ner bebis är en utopi här.

Vissa dagar går det en kort stund. Han märker när jag går och kissar på natten.
Gick det inte i början heller? Sammy gick att lägga ner i "baljan" på bb redan bara han va varm och inlindad (han gillar inte att ligga vingligt och stort.) Sen har vi fortsatt med det hemma, är han bara i lagom temp och det är lagom tight så sover han gott. Jag kan dammsuga runt honom när han sover typ. Han sover i vagga brevid sängen på natten, är han orolig så räcker det i regel att ha handen på honom.
Låter svinjobbigt att inte kunna vara "fri" en endaste sekund.

Gick det inte i början heller? Sammy gick att lägga ner i "baljan" på bb redan bara han va varm och inlindad (han gillar inte att ligga vingligt och stort.) Sen har vi fortsatt med det hemma, är han bara i lagom temp och det är lagom tight så sover han gott. Jag kan dammsuga runt honom när han sover typ. Han sover i vagga brevid sängen på natten, är han orolig så räcker det i regel att ha handen på honom.
Låter svinjobbigt att inte kunna vara "fri" en endaste sekund.

Nope. Vissa dagar går det ett par timmar och ibland i vagnen så länge den rullar. Och ja det är tärande att alltid sitta ihop.

Men jag gissar att det går över när skolan börjar :cool:

Han är iaf inte ljudkänslig :)

Vilken käftsmäll för de med barn som inte går all lägga ner, som gallskriker i sele och de som faktiskt inte orkar vara så himla hurtiga.

Vilken käftsmäll för de med barn som inte går all lägga ner, som gallskriker i sele och de som faktiskt inte orkar vara så himla hurtiga.
Det va inte så jag menade och hoppas verkligen inte att nån tar illa upp..
Jag kan bara svara för hur vi själva har det och jag förstår mkt väl att det kan vara jättetufft för dom som inte har det lika "smidigt".
Jag vet också hur jobbigt ett föräldraskap kan vara när det inte blir som det är tänkt eller man trott.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 096
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 956
Senast: Manji
·
Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
648
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka