Vårföräldrar 2017 del 6

Tack så mycket alla :heart Vi åkte hem efter sex timmar för jag kände mig inge alls sugen på att ligga kvar, särskilt när tjejen jag delade rum med alternera mellan att snarka så att väggarna skaka och gråta så det nästan rann floder på golvet. Tyckte jätte synd om henne men var inte sugen på att lyssna på det i ett dygn till.

Vi mår båda bra men jag hade kunnat sova i två dygn nu.

Allt gick ändå väldigt fort och jag är väldigt nöjd med att ha genomfört hela värkarbetet och förlossningen utan smärtlindring, kände mig så mycket mer närvarande jämfört med hur det var med dottern. Ångrar i efterhand att jag inte bad sambon filma alltihopa, hade varit fräckt att ha nu och se det från andra hållet sas :D

Jag red barbacka på den ena hästen i dag, hon är väl ungefär lika bred som en ladugårdsport just nu så den där sadeln passar inte så bra...
Det känns i det som kanske var magmuskler någon gång före graviditeten ;)

(hann med promenad och lite arbete i töm också, så härligt för själen)

Jag låg bara på rummet och skickade sambon att hämta mat så jag såg inga andra förutom personalen :p
Men jag har för mig att du skrev något här som gjorde att jag tolkade det som att du måste ha hamnat på samma stämle som oss.

Fika absolut!

Aha :) då såg vi säkert sambon :) vi va där 10-12/3 :) kul med fika!

@BobberiBoo Jag är inte ett dugg avis på er :mad:
Surt att ha en så jobbig granne men det kanske var skönt att komma hem ändå?

(Jag är egentligen jätteglad för din skull men tänker inte visa det förän min unge är ute. :angel:)
Jag förstår dig precis. Ja hem och hem vi bor ju hos svärmor nu i två veckor, men ja det är skönt att inte behöva ligga kvar. Vi har fått tid till pku test på torsdag så det är skönt att kunna ligga i egen säng/ soffa så länge.

Ser ut som om det kan bli en sömnlös natt för mig... Liten verkar inte ha tänkt sig att sova annat än att slumra några minuter då och då.. :banghead: Däremellan är hon missnöjd mesta delen av tiden oavsett vad mamma och pappa hittat på och krånglar runt när hon bjuds bröstet.. Och ibland drar hon till med att bara ligga och vara irriterande klarvaken när hon borde somnat normalt sett :mad: Jag vill sova!! :arghh:

Ser ut som om det kan bli en sömnlös natt för mig... Liten verkar inte ha tänkt sig att sova annat än att slumra några minuter då och då.. :banghead: Däremellan är hon missnöjd mesta delen av tiden oavsett vad mamma och pappa hittat på och krånglar runt när hon bjuds bröstet.. Och ibland drar hon till med att bara ligga och vara irriterande klarvaken när hon borde somnat normalt sett :mad: Jag vill sova!! :arghh:
Märta har en likadan natt... varit ledsen hela dagen. Tror hon haft magknip..

Suck! Hade precis fått henne att somna, bad sambon släcka lampan vid hans säng. Efter upprepade försök att få honom vaken nog får han ett utbrott, sliter åt sig täcket och stormar ut från sovrummet. Självklart vaknar Märta.. jag ledsen och trött får nu börja om från början igen.

Suck! Hade precis fått henne att somna, bad sambon släcka lampan vid hans säng. Efter upprepade försök att få honom vaken nog får han ett utbrott, sliter åt sig täcket och stormar ut från sovrummet. Självklart vaknar Märta.. jag ledsen och trött får nu börja om från början igen.
Åh, va drygt! =O Hoppas hon kom till ro hyfsat snabbt igen..

Här försöker vi somna om efter en krånglig amningsstund med en bebis som stup i ett släpper taget, vänder bort huvudet och gnäller över att hon inte får tutten (:banghead:) Trodde jag fått henne att komma till ro för en stund sedan, men hon vaknade igen och har ägnat senaste stunden åt att storögt ligga och veva med både armar och ben med full koll på om mamma börjar somna till för då tjuter hon lite så man vaknar igen.. Snark!

Åh, va drygt! =O Hoppas hon kom till ro hyfsat snabbt igen..

Här försöker vi somna om efter en krånglig amningsstund med en bebis som stup i ett släpper taget, vänder bort huvudet och gnäller över att hon inte får tutten (:banghead:) Trodde jag fått henne att komma till ro för en stund sedan, men hon vaknade igen och har ägnat senaste stunden åt att storögt ligga och veva med både armar och ben med full koll på om mamma börjar somna till för då tjuter hon lite så man vaknar igen.. Snark!
Tog 1o en halv timme till... sömnbrist... trött mamma... bläää

Baby arrival check list:
Eftervärkar from hell - check
Ont i bröstvårtorna pga ovan - check
Babynest som ratas totalt -check
Bebis som ska sova på eller tätt intill mamma - check
Stora syster som tycker lillasyster är världens bästa och ska kela och pussa hela tiden så vare sig bebis eller mamma får sova - check
En helt underbar sambo som fattar minsta vink och gör nästintill allt runtomkring utan att klaga -checkcheck :love::love::love:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 104
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 956
Senast: Manji
·
Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
648
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2