Vårföräldrar 2017 del 6

Här bor de också en fröken som inte går att lägga ner. Det är okey att åka vagn om man läggs ner sovande o vagnen inte får för sig att stanna (stort projekt att klä på sig ytterkläder då vi inte har svensk sommar här direkt samtidigt som man håller ett sovande barn) o bilen är okey så länge den inte stannar. Men i övrigt är de på oss och då helst i rörelse. Vi försöker göra saker ändå o har henne mest i selen då hon oftast blir så arg av o vänta på uppsjalning att jag blir för stressad o det blir inge bra. Hon har en hel del problem med magen så de har väll en del i det att det ska vara rörelse hela tiden... på nätterna sover hon på pappas mage, i nöd på min mage men hon tycker boobsen är i vägen oftast.. eller på armen på nån av oss.. ligga ensam är helt otänkbart...
O just nu mår hon jättedåligt, helt Annat skrik än i vanliga fall o inte ens dammsugaren lyckas söva henne... mycket jobbigt för föräldrarna... pappan vandrar runt just nu med dammsugaren... inte ens bröstet duger inatt så något annorlunda är det.. jobbigt för lillan... hoppas magdroppar från Sverige kommer hjälpa när dom kommer på söndag...

Trevlig natt på er!

I natt är Märta ett plåster! Ska snutta hela tiden och flyttar jag henne när hon somnat så jag får lite utrymme skriker hon och vill snutta igen... trött mamma!!!

Sambon väcker mig och säger att vi inte har något vatten och att de grävt ett stort hål i gatan i natt. :rage: Vi hade inget varmvatten i går kväll, hittade på hemsidan att det var ett planerat avbrott som vi skulle fått brev om. :confused:

Jag går på toa typ en gång i timmen. Kan bli en kul dag detta. :cool:

Vi var på vårruset igår jag och cornelis, men nattningsrutinerna blev rubbade så inatt har han sovit ganska så oroligt, vaknat ofta, inte kunnat ligga still o så... Det är skönt att nattningen funkar bra men lite jobbigt att den "inte går" att rucka lite på... Vägrade somna först i bilen hem och var allmänt missnöjd sådär.

Sambon väcker mig och säger att vi inte har något vatten och att de grävt ett stort hål i gatan i natt. :rage: Vi hade inget varmvatten i går kväll, hittade på hemsidan att det var ett planerat avbrott som vi skulle fått brev om. :confused:

Jag går på toa typ en gång i timmen. Kan bli en kul dag detta. :cool:

Du kanske får åka hem till nån?

Wow.
V sover ibland 21-05 men oftast 23-05. Med en eller två amningar. Ibland kan han övertalas till att sova ett par timmar till efter blöjbyte och amning.

Nu sover han som en gris i ergon men skulle jag försöka lägga ner skulle han vakna direkt.

Min hjärna är rätt mosig...

Ja usch, det är mardröm att aldrig få bli utvilad :(

Lillfröken var på 6 veckors besök på BVC idag, väger 5370 g och 56,3 cm lång. Hennes vikt fortsätter att peka rakt upp. Ganska nöjd unge överlag förutom mellan 20-22 på kvällen då hon har en skrikig period. Sover dock bra på natten, käkar vid 23 och sover sen till 05 för ny matning och sen somnar hon om och sover till 08-09. Oerhört skönt att inte ha en unge som äter varannan timma när man har två andra vildingar att ta hand om. På dagen är det väldigt olika hur hon sover, ibland bara på min axel och ibland flera timmar i vagga/säng. Det varierar väldigt hur mycket jag får gjort här hemma men det får väl vara så.
Jag längtar dock helt galet mycket efter att börja rida nu, ska försöka komma igång med det så jag kan lindra min rastlöshet något.

Köpt en jättefin kofta till V till bröllopet. Och sandaler. Postades samtidigt av samma person. Sandalerna är här...

Väntar även på solhatt och strumpbyxor från Lindex, sjal från Gbg och sjal från typ Tjeckien.

Gillar inte posten längre...

:confused::laugh::laugh:
Svärmödrar är ingen dans på rosor:angel:
(Fick bita mej själv i tungan 18ggr igår...:meh:)

Ojdå, jag fick bara med halva inlägget.

Vagnen ska stå i solen med barnet i för hon är så kall om händerna. Barnet ska dessutom ligga under en tjock filt.

Jag ska sluta åka bil med henne eftersom hon blev så ledsen en gång och hålla mig hemma.

Bebisar är inte hungriga varje timme.

Är hon vaken och glad i vagnen ska jag inte ta med henne in om jag ska in och laga mat.

Ja, hon älskar farmor redan och därför är det bra om hon får börja ha henne lite nu...

Ojdå, jag fick bara med halva inlägget.

Vagnen ska stå i solen med barnet i för hon är så kall om händerna. Barnet ska dessutom ligga under en tjock filt.

Jag ska sluta åka bil med henne eftersom hon blev så ledsen en gång och hålla mig hemma.

Bebisar är inte hungriga varje timme.

Är hon vaken och glad i vagnen ska jag inte ta med henne in om jag ska in och laga mat.

Ja, hon älskar farmor redan och därför är det bra om hon får börja ha henne lite nu...
Låter ju himla rimligt alltihop:D

När läkaren anser sig veta bättre än min handläggare på försäkringskassan vad jag får sjukersättning för. :banghead:

Ringde min handläggare i dag i ett annat ärende (glömde ju såklart bort att fråga en sak när jag suttit i kö en timme :cautious:) och då frågade hon varför jag inte skickat in ett nytt läkarintyg eftersom jag inte fött än. Trodde inte att jag skulle få sjukersättning efter BF datumet men enligt handläggaren hade jag självklart rätt till det. Gött tänkte jag, då sparar jag några dagar. Ringer mödravården och bokar telefontid med läkaren. Inga problem. Sen ringer BM upp igen och säger att läkaren inte kan sjukskriva mig pga att försäkringskassan inte betalar ut sjukersättning efter BF datumet. :rage::banghead: Detta är tredje gången denna jävla läkare anser sig veta bättre än FK. Jag blir fullständigt vansinnig på henne.

När läkaren anser sig veta bättre än min handläggare på försäkringskassan vad jag får sjukersättning för. :banghead:

Ringde min handläggare i dag i ett annat ärende (glömde ju såklart bort att fråga en sak när jag suttit i kö en timme :cautious:) och då frågade hon varför jag inte skickat in ett nytt läkarintyg eftersom jag inte fött än. Trodde inte att jag skulle få sjukersättning efter BF datumet men enligt handläggaren hade jag självklart rätt till det. Gött tänkte jag, då sparar jag några dagar. Ringer mödravården och bokar telefontid med läkaren. Inga problem. Sen ringer BM upp igen och säger att läkaren inte kan sjukskriva mig pga att försäkringskassan inte betalar ut sjukersättning efter BF datumet. :rage::banghead: Detta är tredje gången denna jävla läkare anser sig veta bättre än FK. Jag blir fullständigt vansinnig på henne.
Jag hade samma diskussion. Men jag orkade inte klödda så jag tar ut fp fron den 23 fram till hon tittade ut. Dem fyra dagarna den veckan gör inte så mycket till eller från för att jag ska orka lägga energi på att kontakta och besöka läkaren, skicka in och prata med fk osv osv.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 087
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 956
Senast: Manji
·
Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
648
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka