Vårföräldrar 2017 del 6

Har blivit en tur in till förlossningen för mig. Det blev plötsligt väldigt blött i trosan igårkväll (som när det kommer en riktigt rejäl flytning) och sen kom det mer vätska i små omgångar när jag gått iväg och satt mig på toaletten.. Kom lite mer under kvällen. Och har känt "mensvärk" under natten och i morse tror jag slemproppen eller i alla fall delar av den lossnade och det kom mer vätska så ringde FL å här sitter jag nu med CTG på magen. Har suttit en stund och nyss var BM inne och väckte bebis med nån slags manick som lät (väckarklocka för bebisar?) för den sov tydligen sa hon och det fick den visst inte göra.
Jag som mer trodde på att det skulle bli en vaginal undersökning och "Ja, det är vatten som läcker" eller "Nej, det är nog bara vattniga flytningar" :p och sen kunde jag åka hem igen.

Har blivit en tur in till förlossningen för mig. Det blev plötsligt väldigt blött i trosan igårkväll (som när det kommer en riktigt rejäl flytning) och sen kom det mer vätska i små omgångar när jag gått iväg och satt mig på toaletten.. Kom lite mer under kvällen. Och har känt "mensvärk" under natten och i morse tror jag slemproppen eller i alla fall delar av den lossnade och det kom mer vätska så ringde FL å här sitter jag nu med CTG på magen. Har suttit en stund och nyss var BM inne och väckte bebis med nån slags manick som lät (väckarklocka för bebisar?) för den sov tydligen sa hon och det fick den visst inte göra.
Jag som mer trodde på att det skulle bli en vaginal undersökning och "Ja, det är vatten som läcker" eller "Nej, det är nog bara vattniga flytningar" :p och sen kunde jag åka hem igen.
Spännande! :up: När var det du hade bf??

Här är det sol och lite regn men i morse vräkte det ner (svärfar skulle släppa ut hästarna och tyckte så synd om kråkhästen så han fick vintertäcke :D dock bara ett 100 grams men ändå). Nu hoppas jag att vi kan gå ut efter lunchen.

Akepunktur och handling avklarat. Nu står sambon och lagar lunch så jag kan ladda om inför föräldraträff ikväll. Saknar våra lugna måndagar.

Här är det sol och lite regn men i morse vräkte det ner (svärfar skulle släppa ut hästarna och tyckte så synd om kråkhästen så han fick vintertäcke :D dock bara ett 100 grams men ändå). Nu hoppas jag att vi kan gå ut efter lunchen.
A51AF3FD-92C3-4425-B106-9CB9D8DF2916_zps7fezpnuu.jpg

Avis på ditt väder!! Skulle åkt till örebro (6 mil) för att hälsa på mina gamla ridelever, men vågar nog inte med sommardäck, är nollgradit...

Är det någon som haft lårhöga stödstrumpor? Jag fick hem mina i fredags och de är suveräna så länge jag sitter still. Så fort jag rör mig så glider de ner och stasar i knävecket.:cautious: Har ringt VC (de är måttbeställda och borde därför passa) men har inte fått svar än. Är det någon som haft samma problem?

Tydligen är vi på G :banana: Efter gynundersökning blev det konstaterat att det var vattnet som gick igårkväll, men bebis huvud ligger som en kork typ så det är därför det kommer vatten lite då och då och inte rinner hela tiden :p Jag har dock inga värkar direkt så är hemskickad för att invänta dem och med en tid för ny CTG-koll imorgon. Så det verkar som om vi får en april-bebis istället för en maj-bebis... Men man hade ju kunnat önska att hon valt en bättre tidpunkt, jag är förkyld :wtf: och väglaget just nu är detta:
2eedfzk.jpg

Tydligen är vi på G :banana: Efter gynundersökning blev det konstaterat att det var vattnet som gick igårkväll, men bebis huvud ligger som en kork typ så det är därför det kommer vatten lite då och då och inte rinner hela tiden :p Jag har dock inga värkar direkt så är hemskickad för att invänta dem och med en tid för ny CTG-koll imorgon. Så det verkar som om vi får en april-bebis istället för en maj-bebis... Men man hade ju kunnat önska att hon valt en bättre tidpunkt, jag är förkyld :wtf: och väglaget just nu är detta:
2eedfzk.jpg

Heja!

2eedfzk.jpg
Yeajjjjj!! :bump:

Fint väder här också men det ska bli sämre. Hoppas på promenad i skogen med pålle. Vi får se.

Under tiden bär jag och städar. Hoppas att massor av bärande ska ge en mer harmonisk kvälls-bebis så jag slipper stressa med pålle. Har köpt massor av tetror med ersättning också så pappan kan mata. Ska se om jag kan få till det med pumpen sen, han ska börja med Niferex nu och då är ju ändå bröstmjölk skonsammare eftersom han äter det mest.

Han både kissade och bajsade på läkaren idag :D Och hade alla reflexer osv. Bvc-tanten fick honom tom att följa den tråkiga bollen med ögonen efter lite amning så nu är han i fas rent utvecklingsmässigt.

:) Man kan skymta två bissingar i underkäken tror jag, glömde fråga läkaren. Jag hoppas de stannar nere länge, han tuggar redan på bröstet ibland när han är mätt :eek:

2eedfzk.jpg
Heja :banana:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
Senast: Manji
·
Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
648
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka