Vårföräldrar 2017 del 6

Stort grattis @Lazy Lady till er kille! :)

@Fille hur vet man vilken stil man ska ha på amningsnappen. Medela har skrivit ut mm på sina stil, men är det höjden, bredden eller omkretsen man ska gå efter?

I natt har Grynet sovit mellan 22-03 då fick jag väcka henne för att ge henne lite mat. Efter det sov hon till kl 8. Var lite orolig då hon låter lite förkyld men hon har klunkat mat nu för glatta livet så jag tror inte att hon är dålig. Jag själv är genomförkyld så jag bara väntar på att hon blir det med! :/

Det finns säkert många tips och råd, men BM på BB sa till mig att ju större storlek desto bättre grepp får dom! Verkar inte ha med bröstvårtorna att göra om jag tolkade BM rätt. På apotea finns dels en billig där det inte finns någon storlek att välja mellan. Jag har den, dels så har jag medela storlek medium. Funkar för oss :)

Tillbringat natten på barnakuten. E är genomförkyld sedan i söndags och vi har nezerilat, sköljt och sugt rent. Igår blev hon slöare och slöare och ville inte äta. Så vi åkte in. Har fått order om att mata henne var 3:e timme och om det inte blir bättre åka in igen. Kom hem fram emot småtimmarna. Jobbigt när hon hostar och gröffar :nailbiting::( Hoppas verkligen det vänder snart!!

Sonen klämde fingret i bildörren med så vi hade varit på vårdcentralen på eftermiddagen. Min hjärna är väldigt grötig och luddig. Längtar efter våren så alla förkylningar kan dra dit pepparn växer!!! I morgon är det hovis (Hoppas hon sover i vagnen) och BVC besök.
Usch
Hoppas hon kryar på sig snart

Tillbringat natten på barnakuten. E är genomförkyld sedan i söndags och vi har nezerilat, sköljt och sugt rent. Igår blev hon slöare och slöare och ville inte äta. Så vi åkte in. Har fått order om att mata henne var 3:e timme och om det inte blir bättre åka in igen. Kom hem fram emot småtimmarna. Jobbigt när hon hostar och gröffar :nailbiting::( Hoppas verkligen det vänder snart!!

Sonen klämde fingret i bildörren med så vi hade varit på vårdcentralen på eftermiddagen. Min hjärna är väldigt grötig och luddig. Längtar efter våren så alla förkylningar kan dra dit pepparn växer!!! I morgon är det hovis (Hoppas hon sover i vagnen) och BVC besök.

Usch låter inge vidare alls!

Sovit som en stock inatt pga obefintlig tupplur igår = apaont i ben och fogar idag eftersom jag inte vänder mig med jämna mellanrum. Måste fundera ut något hur jag ska kunna sova utan att få ont. Kan inte ligga på rygg längre eftersom allt mosas på insidan och jag kan inte andas alls då.

Men känner att en fm tupplur kallar på mig! :angel:

Jag sover i hjärtställning. Har bullar upp med kuddar bakom ryggen så jag nästan halvsitter och sen har jag kuddar under benen så det avlastar höfterna. Och sen kuddar på sidorna så jag känner mig lite ombonad. Funkar typ halva natten. Resten av tiden ligger jag på sidan.

Jag har gett upp försöken med att lillan ska sova i egen säng. Vi får sova längre och lugnare om hon får sova bredvid mig. Sex timmar i natt och tio djupa andetag från mig innan jag öppnade ett öga och kontrollerade om hon andades.

Lustigt egentligen för jag kan flytta henne mellan vagn, soffa, babyskydd och våran säng och hon sover men när hon kommer ner i spjälsängen så slår hon upp ögonen och blir klarvaken trots att den är mer ombonad och varmare än både soffan och vår säng.
Jag får väl lägga ner något använt amningslinne också så kanske hon ändrar sig ;)

Värkarna har avtagit en del men det känns typ som att mitt blygdben ska sprängas när jag går så det trycker nog ändå på en del nedåt. Är fullt på förlossningen här i Linköping och tydligen högt tryck i Norrköping med så risken är att få åka till Jönköping om det drar igång så just nu känns det inte som det gör nåt om det är lugnt ett tag :up: men kan ju å andra sidan vara samma läge precis när som helst så....

Jag sover i hjärtställning. Har bullar upp med kuddar bakom ryggen så jag nästan halvsitter och sen har jag kuddar under benen så det avlastar höfterna. Och sen kuddar på sidorna så jag känner mig lite ombonad. Funkar typ halva natten. Resten av tiden ligger jag på sidan.
Har testat det men kan inte andas då. Måste sitta rätt upp eller ligga på sidan för att kunna andas ordentligt. Funderar på att vända madrassen så den blir lite hårdare och se om det fjnkar bättre.

Värkarna har avtagit en del men det känns typ som att mitt blygdben ska sprängas när jag går så det trycker nog ändå på en del nedåt. Är fullt på förlossningen här i Linköping och tydligen högt tryck i Norrköping med så risken är att få åka till Jönköping om det drar igång så just nu känns det inte som det gör nåt om det är lugnt ett tag :up: men kan ju å andra sidan vara samma läge precis när som helst så....

Det är ju helt sjukt om du ska behöva åka så långt!

Går varit och fått akupunktur, sen gick jag till VC och lämnade prover, hoppade in på Jysk och köpte fler kuddar och tillslut en sväng i matbutiken. Är mer än mör just nu. Skulle helst behöva sova ett par timmar men ska väcka sambon snart så får hålla ögonen öppna en stund till.

Sambon är mkt tveksamt ill att jag åker i väg i morgon, min mor likaså. Bara därför tänker jag åka! :devil: Jag har svårt att tro att förlossningen sätter i gång 20 dagar för tidigt och förlossnignsväskan packas med. Händer nått så är det nära till Akademiska i Uppsala.

Det är ju helt sjukt om du ska behöva åka så långt!

För 2 år sen när dottern kom hade dom dagarna innan fått skicka folk till Örebro O_o sådär kul om man skulle behöva göra den resan när vi bor 5 minuter från sjukhuset och det tar man ju liksom med i beräkningen lite utifrån hur tidigt man ringer in. Iaf jag vill vara hemma så länge som möjligt...

För 2 år sen när dottern kom hade dom dagarna innan fått skicka folk till Örebro O_o sådär kul om man skulle behöva göra den resan när vi bor 5 minuter från sjukhuset och det tar man ju liksom med i beräkningen lite utifrån hur tidigt man ringer in. Iaf jag vill vara hemma så länge som möjligt...
Jag födde i Linköping förra måndagen och just då var det lugnt, tror vi var 3 inne då. Men dygnet innan hade det skickat folk till Norrköping och Jönköping. Dygnet efter hade de skickat folk till Örebro. Det var nog det jag var mest orolig över, att behöva åka långt med värkar. Hade vi blivit skickade till Örebro så hade Ebba kommit i bilen :nailbiting:
Så hoppas verkligen för din skull att ni har samma tur som vi och lyckas pricka in ett lugnare tillfälle :) Håller tummarna.

Trycker neråt något kopiöst idag, känns som om ungen ska ramla rätt ut snart. Har lite värkar till och från men inget vidare starka :meh: Satans hattande :wtf:

Fy, mini här hemma är också tokförkyld. Envist virus verkar det vara som hon åkt på. Men tröstar mig med att läkaren sa att det iaf inte är troligt att det skulle vara RS. Hoppas E kryar på sig fort!

Fått ett paket från Posten, misstänker att de hittat min jacka från BonPrix. Får bli hämtning i helgen.

Hunden ska rehab-promeneras i skogen så då behöver jag bra kläder att bära i.

Har en pall i duschen, älskar att sittduscha. Så imorse fick cornelis sitta i mitt knä och duscha med mig. Han såg rätt nöjd ut i alla fall! :) ska bli spännande med bvc nästa vecka, då har det gått två v mellan besöken. Känns som att han växer så det knakar!

Jag har beställt en "bad-blomma", hoppas att V gillar den bättre än badhjälpen i plast :D ( Blooming Bath ).

@Melisen Jag har närmast till jkpg men om det är fullt där skickas vi till Eksjö eller Värnamo. Är ju helt sjukt att man skickar runt folk över halva södra Sverige typ.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 096
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 956
Senast: Manji
·
Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
648
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka