Vårföräldrar 2017 del 6

Nu ska jag nog orka med en liten uppdatering:heart

Runt 15,30 föddes Filippas lillebror Sammy:love: 50cm lång och 3075g. Han kom ut med ett illvrål under snittet (då lipade vi som barn:love:) och fick 9-9-10 av barnmorskan:up:
Han fick dock kollas lite av barnläkaren eftersom han svalde en del fostervatten på vägen ut men det är ingen fara med det utan han är vara lite knorrig.

Snittet fick fint, jättebra personal och jag kände mej helt trygg hela vägen. Nu efteråt är jag lite öm i magen såklart, yr i bollen och har fått lite klåda men det släpper väl.
Det viktiga är att allt gått bra och vi är så himla lyckliga över vår lille gosse:heart

(Födelsedagsfikan med flagga på brickan va det godaste jag ätit på länge:up:)

Nästan samma mått och klockslag som TENGIL:) grattis till er, jag storbölar här!

Drömmer att den elake hovisen har utbildat sig till veterinär och nu dör alla föl som flugor. Var tvungen att gå upp en sväng för att skaka av mig känslan.

Alltså.. Tack alla, va fina ni e:love: (lipar:o)
Sammy är en riktig liten goding:heart Otroligt lik sin storasyster!
Ligger nu på min mage, han gör tappra försök med att amma men han är rätt trött efter snittet. Antar att lite vila gör susen. Allt annat fungerar, 3 kiss och bajsblöjor levererade och han har kräkt ner en pyjamas:D

Pappan är fantastisk:love: Ett otroligt fint stöd och han pysslar om oss och har blöjservice eftersom jag inte varit på benen ännu.

Tänk att man kan älska nåt så litet så mycket:love::heart:love:

Alltså.. Tack alla, va fina ni e:love: (lipar:o)
Sammy är en riktig liten goding:heart Otroligt lik sin storasyster!
Ligger nu på min mage, han gör tappra försök med att amma men han är rätt trött efter snittet. Antar att lite vila gör susen. Allt annat fungerar, 3 kiss och bajsblöjor levererade och han har kräkt ner en pyjamas:D

Pappan är fantastisk:love: Ett otroligt fint stöd och han pysslar om oss och har blöjservice eftersom jag inte varit på benen ännu.

Tänk att man kan älska nåt så litet så mycket:love::heart:love:

Första dygnet är dom rätt trötta, ganska vanligt att dom sover stor del av första dygnet :)

Bra natt med matning vid 02.30 och 5 typ. Minns inte längre :p

Jag hoppas hans mage repar sig snabbt för rumpan ser inte rolig ut :( BVC kanske har något supertips imorgon. Luftar och dränker i idomin men det hjälper inte så mkt när det kommer nytt som irriterar nästan hela tiden :( (inga stora mängder men det behövs ju inte).

Ozonade min bil hela dagen igår men det har inte hjälpt så vi tar golfen till veterinären. Enda fördelen är att V kan sitta fram så inte tiken når honom från baksätet. Hon är snäll men _väldigt_ pussig.

Jag hoppas hans mage repar sig snabbt för rumpan ser inte rolig ut :( BVC kanske har något supertips imorgon. Luftar och dränker i idomin men det hjälper inte så mkt när det kommer nytt som irriterar nästan hela tiden :( (inga stora mängder men det behövs ju inte).

Ozonade min bil hela dagen igår men det har inte hjälpt så vi tar golfen till veterinären. Enda fördelen är att V kan sitta fram så inte tiken når honom från baksätet. Hon är snäll men _väldigt_ pussig.
Tipsar om Silonsalva, vi fick rekommenderat den av vår BVC-sköterska. Den är riktigt effektiv, hundra gånger bättre än Idomin. Funkar också bra på irriterade Rudbeck och dyl. Receptfritt på apoteket!

Tipsar om Silonsalva, vi fick rekommenderat den av vår BVC-sköterska. Den är riktigt effektiv, hundra gånger bättre än Idomin. Funkar också bra på irriterade Rudbeck och dyl. Receptfritt på apoteket!
Håller med, Silon är bra. Men är huden riktigt skadad föredrar jag Inotyol. Lägger sig som en skyddande barriär över huden. Använder den därför bara när det behövs.

Sovit som en stock inatt pga obefintlig tupplur igår = apaont i ben och fogar idag eftersom jag inte vänder mig med jämna mellanrum. Måste fundera ut något hur jag ska kunna sova utan att få ont. Kan inte ligga på rygg längre eftersom allt mosas på insidan och jag kan inte andas alls då.

Men känner att en fm tupplur kallar på mig! :angel:

Bastian har väldigt tunn hud och fick stora sår om han gick med en bajsblöja mer än 2 min (förskolan blev helt förskräkta och panikkörde till apoteket bla). Vi körde ju mkt EC men fick även ett medel på BVC som man sätter på med en tillhörande tops som på så sätt bildar en "extra" hud så att de kan läka. Kommer tyvärr inte ihåg vad den hette dock. Genomskinligt och kom i förpackningar som liknade engångsförpackningar för våtservetter.

Tillbringat natten på barnakuten. E är genomförkyld sedan i söndags och vi har nezerilat, sköljt och sugt rent. Igår blev hon slöare och slöare och ville inte äta. Så vi åkte in. Har fått order om att mata henne var 3:e timme och om det inte blir bättre åka in igen. Kom hem fram emot småtimmarna. Jobbigt när hon hostar och gröffar :nailbiting::( Hoppas verkligen det vänder snart!!

Sonen klämde fingret i bildörren med så vi hade varit på vårdcentralen på eftermiddagen. Min hjärna är väldigt grötig och luddig. Längtar efter våren så alla förkylningar kan dra dit pepparn växer!!! I morgon är det hovis (Hoppas hon sover i vagnen) och BVC besök.

Stort grattis @Lazy Lady till er kille! :)

@Fille hur vet man vilken stil man ska ha på amningsnappen. Medela har skrivit ut mm på sina stil, men är det höjden, bredden eller omkretsen man ska gå efter?

I natt har Grynet sovit mellan 22-03 då fick jag väcka henne för att ge henne lite mat. Efter det sov hon till kl 8. Var lite orolig då hon låter lite förkyld men hon har klunkat mat nu för glatta livet så jag tror inte att hon är dålig. Jag själv är genomförkyld så jag bara väntar på att hon blir det med! :/

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 093
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 956
Senast: Manji
·
Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
648
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka