Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Roligt att vi har samma BF såhär långt.Mars
BF 8:e mars, fia-lisa, 2:a barnet
BF 8:e mars, hemlig, 32 år, 1:a barnet
April
Maj
Ja, det lär man ju bli varse på första UL.Ja, vi får väl se om det ändras efter RUL (nångång i september).
Äter ju en del mediciner som ökar risken lite för att liten föds för tidigt också. Sambon gissar på skottdagen
Åh vilken lyx med VUL redan på hälsosamtal!Känns lite sjukt att äntligen få lägga till sig på listan
Jag ska på hälsosamtal den 31 juli och vad jag förstod så även få ett VUL då!
Vill bara att tiden ska gå såå fort tills dess
Mars
BF 8:e mars, fia-lisa, 2:a barnet
BF 8:e mars, hemlig, 32 år, 1:a barnet
BF 9:e mars, robl, 24 år, 1:a barnet
April
Maj
Det förändrar inte vårt beslut heller även om det skulle vara ökad risk, men eftersom vi har en 4-åring kan det vara bra att få lite tid att förbereda alla i familjen på vad som kan hända.@fia-lisa - ringde BM andra dagen jag plussade, då jag pga sjukdomar går på mediciner och min läkare hade sagt åt mig att kontakta BM så snart som möjligt. Så har haft hälsosamtal redan, har inskrivning 31/8 och kommer då vara i v.13 (12+6).
Vi kommer inte göra KUB/NUPP, vi är inte tillräckligt gamla för att få det erbjudet och om det visar någon risk så kommer det ändå inte ändra våra planer på att ha detta barnet.
@robl - vad härligt att de ger ett VUL på hälsosamtalet!
Jobbar ju inom djursjukvården så ska se om jag jobbar med någon bra person som kan hålla tyst och hjälpa mig med ett UL på onsdag kväll (enda dagen nästa vecka jag jobbar kväll).
Åh vilken lyx med VUL redan på hälsosamtal!
Nu är jag ingen expert på ul men tänker att då får man ju hålla ul-apparaten nere på fifi typ, eftersom livmodern inte kommit upp ur bäckenet än. Eller kan man rikta den neråt från magen sett?Har googlat en del (för det är ju så rekommenderat ) och vissa har sett ett hjärta picka redan i v.6 med UL. Det är en chansning, ser jag inget kommer jag inte stressa över det (hoppas jag. Eller så bokar jag tid för privat vul istället då).
Man kan säkerligen rikta den nedåt. Får väl återkomma efter att vi försöktNu är jag ingen expert på ul men tänker att då får man ju hålla ul-apparaten nere på fifi typ, eftersom livmodern inte kommit upp ur bäckenet än. Eller kan man rikta den neråt från magen sett?
Alltså det här med tröttheten blir ju inte bättre av att jag nu helt plötsligt måste gå upp minst 1 ggr på natten för att kissa. Det händer annars ALDRIG. Kommer inte ihåg att det var så när jag väntade min son.
Hur är det för er, vad har ni för symtom?
Jag har i tillägg till osannolik trötthet och nattkissand ett vagt illamående, pms-humör och jätteömma bröstvårtor.
Det här känns helt overkligt fortfarande, var inte direkt planerat men ingen överraskning heller. Har inte berättat för mer än 3 pers inkl sambon så om någon jag känner läser här så ber jag att ni håller detta för er själva. Kommer göra kub-test första veckan i augusti och ser det okej ut så blir det väl officiellt då. Om inget har gått galet innan dess vill säga.
Tack! Ja jag kommer snart ha 1000 frågor, är inte särskilt intresserad av barn egentligen så jag kan ingenting, bara alla förkortningar är en vetenskap i sig (antar att BF = beräknad födelse?) och sedan finns det säkert en hel del som jag inte visste att jag borde fråga om . Men än så länge försöker jag hålla mig rätt neutral, vill passera de här 12 veckorna och göra kubtestet innan jag börjar planera för mycket.Grattis
O välkommen till tråden! Hoppas vi får följas åt här allihop läänge
Tack! Ja jag kommer snart ha 1000 frågor, är inte särskilt intresserad av barn egentligen så jag kan ingenting, bara alla förkortningar är en vetenskap i sig (antar att BF = beräknad födelse?) och sedan finns det säkert en hel del som jag inte visste att jag borde fråga om . Men än så länge försöker jag hålla mig rätt neutral, vill passera de här 12 veckorna och göra kubtestet innan jag börjar planera för mycket.
Ska kanske tillägga att jag aldrig varit gravid tidigare och mina tankar kring att något ska gå galet är bara min egen nojja.