Vårföräldrar 2016 del 5

Själv försöker jag desperat få till alla små och stora projekt jag föresatt mig, men att ens duscha eller städa diskbänken kräver minutiös planering då lillen knappt har tålamod att ligga själv. Jag tycker tiden springer iväg! Mycket tid går fortfarande åt till matning och sövning, lillen sover väldigt lätt om dagarna och blir då trött och ledsen på kvällen när pappa kommer hem.

Fattar inte hur jag ska kunna gå tillbaka till jobbet, jag går oftast runt med huvudet under armen!
Har du testat bärsjal/sele? Ha bebis i typ babysitter med nåt kul ljud etc eller lägga honom på en filt i badrummet med en leksak? Min är också rätt missnöjd men får hon en leksak som låter, som hon kan sparka på etc så kan hon roa sig ett tag! Även bärsjal är hon helt nöjd i. :-)

@Whirlie

Jag håller med om bärsjal/sele. Har ni provat?

De första tre månaderna satt jag som klistrad med en bebis i famnen från morgon till kväll. Det var bara min famn som dög, så det var extremt tufft eftersom jag även har ett barn fött 2004 och ett barn fött 2013 som skulle underhållas. Det höll på att ge mig en förlossningsdepression eftersom lille D gallskrek så fort jag behövde göra annat som tex byta blöja på mellanbarnet och duscha. Jag blev expert på att gunga babyskyddet med en fot medan jag klädde på/av mellanbarnet hans utekläder. Efter 3 månader efter började hans famnbehov minska, och han kunde ligga själv i små stunder. Sen märkte jag att han var hyfsat nöjd om han fick ligga utomhus i vagnen, så han låg ofta ute i vagnen så jag kunde få lite tid över till annat än att bära honom. Numera vid snart 6 månader kan han ligga själv på golvet och greja bara någon av oss är i samma rum.

När ska du återgå till arbetet?

Själv försöker jag desperat få till alla små och stora projekt jag föresatt mig, men att ens duscha eller städa diskbänken kräver minutiös planering då lillen knappt har tålamod att ligga själv. Jag tycker tiden springer iväg! Mycket tid går fortfarande åt till matning och sövning, lillen sover väldigt lätt om dagarna och blir då trött och ledsen på kvällen när pappa kommer hem.

Fattar inte hur jag ska kunna gå tillbaka till jobbet, jag går oftast runt med huvudet under armen!

Att återgå till arbete efter föräldraledighet med första barnet ansåg jag vara som semester :D

Jisses vad många uslingar vi är här i tråden:p härligt att höra! Idag har jag haft telefonmöte med både extrem åska bak bak på bebis och tydligen även svält. Var lite svettigt men tror faktiskt inte att ngn anade att jag mest fipplade med Otto, tack och lov för muteknappen!

Vi har både bärsjal och sele, men han är inte jätteförtjust att sitta i dem inomhus. Det har funkat några gånger att t ex laga mat med honom i sele.

Det funkar hyffsat att ha honom i babygym/babysitter/filt på golvet. Om han är mätt och utvilad. Så lite får jag ju gjort. Men dagarna bara rinner iväg ändå! Nu försöker jag gå och träna två-tre ggr i veckan på dagtid, ta en timmes promenad flera gånger i veckan och sköta handlingen. Så det fyller ju också upp tiden. Och så funderar jag på en kurs i babymassage eller babyrytmik 1 g/v i höst.

Jag börjar nog jobba deltid i februari och heltid i maj. Är inte ett dugg sugen, eller jo när han mest skriker och jag inte får äta min lunch i lugn och ro. Men nu när vi myser i sängen efter en ganska produktiv dag vill jag alltid ha det så här!

Vi har både bärsjal och sele, men han är inte jätteförtjust att sitta i dem inomhus. Det har funkat några gånger att t ex laga mat med honom i sele.

Det funkar hyffsat att ha honom i babygym/babysitter/filt på golvet. Om han är mätt och utvilad. Så lite får jag ju gjort. Men dagarna bara rinner iväg ändå! Nu försöker jag gå och träna två-tre ggr i veckan på dagtid, ta en timmes promenad flera gånger i veckan och sköta handlingen. Så det fyller ju också upp tiden. Och så funderar jag på en kurs i babymassage eller babyrytmik 1 g/v i höst.

Jag börjar nog jobba deltid i februari och heltid i maj. Är inte ett dugg sugen, eller jo när han mest skriker och jag inte får äta min lunch i lugn och ro. Men nu när vi myser i sängen efter en ganska produktiv dag vill jag alltid ha det så här!

Jag tycker också att dagarna bara rinner iväg! Jag hinner inte bli uttråkad, det är för mycket att göra! :p Hinner typ bara precis med att sköta hennes och mina basala behov (mina hinns ibland inte med...) och är glad om jag överhuvudtaget tar mig ut ur lägenheten nån gång under dagen. (Hade tänkt plugga halvtid på distans under föräldraledigheten, men var tvungen att hoppa av. Inte en chans att jag skulle hinna vare sig sätta mig in i litteraturen eller skriva långa texter varje vecka. :crazy:) Hoppas på att det blir bättre när hon blir äldre och vi får in nån sorts rutiner...

Babyrytmik kan jag verkligen rekommendera! Mina älskar det! :love:

Idag för ett år sen så kissade jag på en sticka som blev ett väldans starkt plus direkt, visade sambon som såg förvirrad ut och sa "jaha. Vad betyder det där?". :D

Det var då inte alls självklart att det skulle bli en liten onge, det var inte planerat så. Men hon är världens bästa lilla fis och jag är så glad att vi valde som vi gjorde, för jisses vad fantastiskt det är att få göra den här resan med henne, det skulle jag inte byta mot något i världen. :love:

Jaha, du menade att dagarna liksom bara försvinner ?
Det gör mina dagar också och då har jag ännu inte ens lagt in min egna träning ordentligt än :p O_o Vi har minimalt med barnvakter så nu sist när sambon var hemma på "sin" fredag så satt jag 4 timmar (!) hos frisören, nästa fredag som han är ledig så ska jag sätta in en spiral. Meningen var att dessa 16 timmar i månaden skulle frigöra studie-och träningstid för mig men det verkar gå åt skogen än så länge :cautious:
På helgerna så fixar vi antingen hemmet, någon bil som ska skruvas med eller är på kalas så där försvinner också en massa tid.

Haha, tänkte också på det där nyss. Om 3 dagar är det exakt 1 år sen jag satt i Skottland, hade konstig smak i munnen när jag vred huvudet åt vänster och INTE var sugen på öl. Trodde seriöst jag hade blivit dödsjuk då. :D

Idag vaccinerades lillafia, 3 månader och en vecka gammal. Hon tog det med bravur, snackade goja med varningstexten i babyskyddet hela vägen hem om vad hon hade blivit utsatt för och sov som en stock i 3 timmar. Lite gnällig under eftermiddagen, och åt som en häst vid 20.45 och nu sover hon. Har ställt fram alvedon ifall hon skulle bli kass inatt, BVC-tjejen tyckte jag skulle ge henne om hon inte var sig själv/upplevs illa berörd eller så. Hoppas det flyter smärtfritt. :up:
5860 gram, 62 cm lång. :heart

Ni som fått er mens, hur är den i jämförelse med innan? Jag fick mens idag, eller en blödning snarare. Sjukt sparsamt, behöver inget skydd utom ev ett trosskydd, alltid haft rätt riklig förutom som kommit igång i full styrka direkt!

Inte för jag klagar, men man undrar ju om detta verkligen är mens eller nåt annat :confused:

I går var vi på 4mån kontroll på BVC och mini som han kallas för här hemma lever upp till sitt smeknamn:rofl: 4mån och väger 5790g och är 62cm lång, vi har precis börjat använda lite i stl 62 men har fortfarande en hel del i 56 som passar:D

Ni som fått er mens, hur är den i jämförelse med innan? Jag fick mens idag, eller en blödning snarare. Sjukt sparsamt, behöver inget skydd utom ev ett trosskydd, alltid haft rätt riklig förutom som kommit igång i full styrka direkt!

Inte för jag klagar, men man undrar ju om detta verkligen är mens eller nåt annat :confused:

Min första mens va som syndafloden, men de 2 efterföljande varade i typ 3-4dagar och väldigt väldigt sparsamma och utan mensvärk:up:
Nu ska jag förhoppningsvis inte behöva ha mens på länge:love:

Jag blödde rejält (mycket mer än innan graviditeten) i fyra dagar, sen tog det tvärstopp. Kändes rätt ovant hela grejen.

I går var vi på 4mån kontroll på BVC och mini som han kallas för här hemma lever upp till sitt smeknamn:rofl: 4mån och väger 5790g och är 62cm lång, vi har precis börjat använda lite i stl 62 men har fortfarande en hel del i 56 som passar:D
Ungefär som min då skulle jag tro. Rapporterar nästa vecka efter fyramånaderskollen.

Min är oförändrad i mängd typ, däremot har jag absolut ingen mensvärk. Helt ok! :up:

Har det kommit ngt mer? Jag har fått "spottings" två gånger och trodde det var mensen som var på g. Men sedan inget mer. @Tora upplyste mig om att det är normalt att få små blödningar när det blir större uppehåll mellan amningarna. Fortfarande ingen mens.

Min första var sparsam, min andra var katastrofal! Trodde seriöst att jag skulle förblöda, återstår att se om man ska behöva ha det så i fortsättningen:(

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
465
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 927
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17