Vårföräldrar 2016 del 5

Usch stackars!
Det låter helt ohållbart. Man måste få sova, åtminstone ibland.
Se till att få hjälp! Mormor/morfar eller någon annan måste väl finnas som kan ta barnen några timmar då och då så att ni får sova.

Även om det inte känns så just nu så kommer det att bli bättre, de kommer att bli större och sova bättre, leka själva mer osv.
Hoppas det händer snart :heart

Ta inga viktiga beslut nu, när man har sömnbrist är man inte sig själv.

Min mamma har cancer, min pappa lever inte, min svärfar har svår diskbråck så han kan inte heller. Den enda som kan passa är väl svärmor och hon jobbar typ 24/7 och bor långt bort. Så tyvärr får vi knappt avlastning förutom nån enstaka gång, och då är det för vi inte kan ha dom här, tex måla/renovera etc. Så nån avlastning för att bara ta det lugnt är inte möjligt. :(

Min mamma har cancer, min pappa lever inte, min svärfar har svår diskbråck så han kan inte heller. Den enda som kan passa är väl svärmor och hon jobbar typ 24/7 och bor långt bort. Så tyvärr får vi knappt avlastning förutom nån enstaka gång, och då är det för vi inte kan ha dom här, tex måla/renovera etc. Så nån avlastning för att bara ta det lugnt är inte möjligt. :(
Nån annan släktning finns inte i Sverige, har en drös i USA och i Grekland men ingen mer i Sverige. Vännerna skulle jag inte lämna nåt barn till tyvärr.

Usch jag förstår att det är tungt.
Tänker att paus o vila är viktigare än målning och renovering i dagsläget. Så nästa gång ni har möjlighet till barnvakt så passa på att andas, vila och bara vara.
Kämpa på! Det blir bättre, även om det känns sjukt avlägset i dagsläget.

Svårt läge då :(.
Men försök att tänka bort allt och då menar jag verkligen allt annat än det helt livsnödvändiga att göra hemma.
Så fort barnet/barnen sover så sov själv eller vila i alla fall. Allt runt omkring typ städning får vänta.
Om ni kan turas om lite så att en tar båda barnen och går ut ett tag så att den andra får sova.
Det är ändå en kort period det är så här och för att överleva med förståndet i behåll så får man prioritera stenhårt och lägga alla krav utom att ta hand om barnen och sig själv åt sidan.

Vi har liknande sits, du har inte funderat på att kolla upp tjänsten att köpa barnpassning?
Vi kollar faktiskt runt just nu på en rad olika alternativ. Det kostar en slant trots RUT men vi känner att det absolut kan vara värt det.

Kiddot kom underfun med det här med att vända sig för en vecka sen ungefär.
Från rygg till mage är roligast och det finns inga platser som detta fantastiska trick inte går att utföra på, i soffan, i babygymmet, på skötbordet, i babyskyddet eller varför inte halvsovandes i sängen så man behöver gå och rätta till ongen innan hon kan sova vidare! KUL hälsar Zelda :D

Märks att det händer mycket i kroppen och huvudet på henne nu med både tänder, vändande och nya smaker i matväg. Men än så länge är hon lika glad som alltid, en aning tröttare bara :idea:

Kiddot kom underfun med det här med att vända sig för en vecka sen ungefär.
Från rygg till mage är roligast och det finns inga platser som detta fantastiska trick inte går att utföra på, i soffan, i babygymmet, på skötbordet, i babyskyddet eller varför inte halvsovandes i sängen så man behöver gå och rätta till ongen innan hon kan sova vidare! KUL hälsar Zelda :D

Märks att det händer mycket i kroppen och huvudet på henne nu med både tänder, vändande och nya smaker i matväg. Men än så länge är hon lika glad som alltid, en aning tröttare bara :idea:
Ja nu får man verkligen hålla koll!
Varför har de ingen självbevarelsedrift ännu? När kommer den?

Mina jobbar för fullt med att lösa gåtan med vändningar! De har listat ut första och sista delen men inte fått till själva tyngdövrrflyttningen än. Men det är inte långt borta!

Gör dom säkert, dom får närhet 24/7. Bär runt på båda exakt hela tiden förutom nattetid.

Kan ni inte ta var annan kväll/natt? Man orkar mer om man får paus ibland. Vi sov också i olika rum ett tag när BARNET var liten för att åtminstone en av oss skulle få sova- men vi turades om.
Går den äldsta på dagis?

Vad tidiga alla barn i tråden är.med att vända sig! :eek: Här vänds fortfarande ingenting (ja, från rygg till sida iofs men sen stannar det där), däremot hittade hon fötterna ordentligt för någon vecka sedan så nu är blöjbytena smått omöjliga eftersom hon vägrar släppa tårna. Jag rullar dessutom ständigt omkring med en barnvagn som det sticker upp entusiastiska fötter och händer ur. :D Och bärselen började bli okej nu i veckan! Himla skönt, för hon känns alldeles för tung för att försöka bära i min trikåsjal.

Och allt allt allt ska gnagas på! Alla gosedjur är grundligt ätna på och både jag och maken går ständigt runt med små blöta gnag-fläckar på tröjorna. :p

Vad tidiga alla barn i tråden är.med att vända sig! :eek: Här vänds fortfarande ingenting (ja, från rygg till sida iofs men sen stannar det där), däremot hittade hon fötterna ordentligt för någon vecka sedan så nu är blöjbytena smått omöjliga eftersom hon vägrar släppa tårna. Jag rullar dessutom ständigt omkring med en barnvagn som det sticker upp entusiastiska fötter och händer ur. :D Och bärselen började bli okej nu i veckan! Himla skönt, för hon känns alldeles för tung för att försöka bära i min trikåsjal.

Och allt allt allt ska gnagas på! Alla gosedjur är grundligt ätna på och både jag och maken går ständigt runt med små blöta gnag-fläckar på tröjorna. :p

Hahaha skönt att vi inte är ensamma i detta hem med mystiskt blöta fläckar på tröjorna :p :D Igår fick jag sluta bära på lille D för han skulle bara slicka mig på axeln hela tiden :rofl:

Det låter som att våra är i samma fas! :p

Oj vad dålig jag är på att svara.. Tack alla för era svar ang. bilstol! Vi får helt enkelt åka in och kolla i butiken när det närmar sig dags att byta.

Lille H vände sig från rygg till mage för ett par dagar sedan. man har ju sett att det varit på g ett tag, men lille knubbis kom liksom inte runt hela vägen förrän häromdagen. Han såg helnöjd och förvånad ut då:D

Provade precis höstoverallen vi fått av svärföräldrarna när H var pytteliten. Den är riktigt tajt nu, så blir nog svårt att ha den när höstkylan kommer. Nu är det ju sommarvärme typ:p
Ni som har äldre barn, hur länge växer de med den här hastigheten egentligen? Trappas det av efter ett tag? Tänker på hur mycket för stor overall jag måste köpa egentligen...:cautious:

Mina jobbar för fullt med att lösa gåtan med vändningar! De har listat ut första och sista delen men inte fått till själva tyngdövrrflyttningen än. Men det är inte långt borta!
Om man erbjuder ett finger och mkt lätt draghjälp över så brukar de komma underfund med att de behöver ta i lite till för att komma över. Fast det är kanske skönt att bara den ena kan vända sig just nu. :D

Det där med kläder @Rund är jättesvårt!

Stora sonen som är född i slutet på april förra året hade 74/80 i stort sett hela hösten/vintern/våren. En storlek som har stått sig väldigt väldigt länge alltså. Inte föränn nu i sommar kan han ha 86 tex.

Lillebror är ju jämförelsevis en månad yngre om man ser till storlek vs årstid men misstänker att han kommer ligga där någonstans han också men ev en storlek mindre. Har och kommer gardera mig med lite 68 nu i höst. Har 62 fortfarande så det känns rimligt.
Det är dock väldigt smidigt att han kan ärva allting i rätt årstid :angel:

Det där med kläder @Rund är jättesvårt!

Stora sonen som är född i slutet på april förra året hade 74/80 i stort sett hela hösten/vintern/våren. En storlek som har stått sig väldigt väldigt länge alltså. Inte föränn nu i sommar kan han ha 86 tex.

Lillebror är ju jämförelsevis en månad yngre om man ser till storlek vs årstid men misstänker att han kommer ligga där någonstans han också men ev en storlek mindre. Har och kommer gardera mig med lite 68 nu i höst. Har 62 fortfarande så det känns rimligt.
Det är dock väldigt smidigt att han kan ärva allting i rätt årstid :angel:

Ja jag väger ju åt att köpa i 74/80 (har 68 på det mesta nu). Gör ju inget om det är för stort i början, bara han inte växer ur allt med en gång...:p

Ja jag väger ju åt att köpa i 74/80 (har 68 på det mesta nu). Gör ju inget om det är för stort i början, bara han inte växer ur allt med en gång...:p

När man kollar viktkurvor och storlekstabeller verkar det plana ut efter halvåret ungefär. Men det är ju säkert individuellt. Svårt att veta på förhand!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
465
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 927
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar