Vårföräldrar 2016 del 5

Oj! Min har typ 20-25 cm kvar av liggdelen. Storasyster som är lång (översta kurvan) kunde lätt ligga i hennes liggdel tills drygt 1 års ålder (brio go next).

Oj, men då måste den ha grymt mycket större liggdel än Brio Smile! Inte en chans att ett barn på mer än 80 cm ens skulle kunna rymmas i vår liggdel, än mindre ligga bekvämt. :eek:

Hörni, ni i tråden som har långa barn (över medelkurvan) hur funkar det för er med liggdelen i vagnen? J har börjat få det lite trångt i sin redan (2,5 månad gammal) och vi räknar med att behöva byta till sittdel innan hon är 4 månader. Känns lite småtrist att inte ha fått mer användning för den.:meh:

(Tyvärr så är tydligen Brio Smile även ökänd för sin korta och trånga sittdel, så vetefasen hur det här ska gå om hon fortsätter följa sin kurva...:crazy:)

S är inte lång, ligger under på längden och mitt på medel gällande vikt. Hon har eg lång tid kvar i liggdelen innan den är urvuxen, men det struntade hon i. Vi har haft sittdelen i 2 månader redan, hon tyckte att det var supertrist att bara ligga ner i liggdelen.

Idag blir Stina 5 månader :crazy::love:

Min rejäla gosse börjar också växa ur liggdelen. På bredden, över axlarna... mjukliften var plötsligt för smal igår, ungen låg som en packad sill!

I förrgår på sin 3-månadersdag rullade hon runt för första gången. Så nu börjar den där jobbiga perioden när man inte kan låta henne ligga i soffan etc. I natt rullade hon ur sängen o föll till golvet! :eek:
Verkar inte vara nån fara iallafall men man blir ju lite orolig.

I förrgår på sin 3-månadersdag rullade hon runt för första gången. Så nu börjar den där jobbiga perioden när man inte kan låta henne ligga i soffan etc. I natt rullade hon ur sängen o föll till golvet! :eek:
Verkar inte vara nån fara iallafall men man blir ju lite orolig.
Här tränar vi tillsammans på att rulla. Vet inte om det är så smart egentligen...

Här har vi en som försöker rulla runt precis hela tiden, hon trycker sig bakåt åt vänster och blir liggande i ostbågeposition och försöker trycka ifrån med benen men ena armen är nog lite ivägen än så länge så hon blir mest bara arg över att det inte går :p

Hon blir dock inte liggande där man lägger henne i sängen, hon snurrar alltid 90 grader och hamnar tvärsöver sängen istället. Tydligen är väl det trevligare att sova så eftersom hon gör det varje natt :D däremot är det precis att hon får plats nu när hon ligger rak lång så snart lär hon bli förbannad över att inte få plats längre, trots att det finns 120 cm på andra hållet. Men vem vill sova på "rätt" håll liksom. :angel:

Här har vi en som försöker rulla runt precis hela tiden, hon trycker sig bakåt åt vänster och blir liggande i ostbågeposition och försöker trycka ifrån med benen men ena armen är nog lite ivägen än så länge så hon blir mest bara arg över att det inte går :p

Hon blir dock inte liggande där man lägger henne i sängen, hon snurrar alltid 90 grader och hamnar tvärsöver sängen istället. Tydligen är väl det trevligare att sova så eftersom hon gör det varje natt :D däremot är det precis att hon får plats nu när hon ligger rak lång så snart lär hon bli förbannad över att inte få plats längre, trots att det finns 120 cm på andra hållet. Men vem vill sova på "rätt" håll liksom. :angel:

Min hamnar också på tvären. Är iaf helt säker på att jag lämnar henne på längden men där ligger hon då rakt inte kvar!

Babysim - är det något bra?
Vill gärna bada med henne, behöver man instruktioner eller kan man plaska lite själv sådär ibland? Är det värt 1600 spänn? :p

Vill gärna bada med henne, behöver man instruktioner eller kan man plaska lite själv sådär ibland? Är det värt 1600 spänn? :p

Jag var helt bestämd på att avkomman skulle gå på babysim, precis som @Tassetass så känns det viktigt med vattenvana och trygghet i vattnet. Sen kom det två bebisar och det visade sig kosta nästan 2500 per barn och bara gå på dagtid så då ska pappan behöva ta ut ledigt för att gå med på två timmars babysim... Vi får se hur det blir i slutändan!

Jag var helt bestämd på att avkomman skulle gå på babysim, precis som @Tassetass så känns det viktigt med vattenvana och trygghet i vattnet. Sen kom det två bebisar och det visade sig kosta nästan 2500 per barn och bara gå på dagtid så då ska pappan behöva ta ut ledigt för att gå med på två timmars babysim... Vi får se hur det blir i slutändan!
Jäklar vad det skiljer! Jag betalar 700 spänn!

Ja såklart, då blir det ju lite mer meck än med en unge. :o

Bra och bra. Av min erfarenhet så beror det på barnet :) :angel:

Äldsta barnet älskade att bada men ville inte göra de övningar som ingick utan bara skrek när vi försökte. Mellanbarnet tillbringade sin tid med att plaska så vi stod mest i ett hörn då flertalet barn var vattenrädda och skrek när det stänkte i närheten av dem. Han hade inte tid att göra några övningar, alldeles för upptagen med att plaska vatten, och skratta för att det stänkte vatten :laugh: Så för min del har det varit bortkastade pengar, diplom har jag aldrig fått heller eftersom de alltid blivit sjuka sista dagen :grin:

Så med vår minsting så struntar vi i babysim, utan kommer längre fram gå och bada hela familjen istället. Förhoppningsvis kan jag och minstingen gå de förmiddagar som mellanbarnet är på förskolan, jag kommer köpa årskort på badet när innesäsongen öppnar igen :)

Vilda hästar, eller i detta fall hutlösa 2500, kan inte stoppa mig från babysim. Längtar jättemkt! Men ingen aning om det är bra eller ej. Mamman älskar vatten och jag hoppas på att ha en vapendragare de närmaste sisådär 15 åren då pappan är värdelöst tråkig att bada med!

Hur gamla kommer era vara när det är dags för babysim/hur gamla har syskonen varit?

Jag vill jättegärna gå eftersom jag älskar vatten och ongen älskar att bada än så länge, plus att jag tycker det är oerhört viktigt att man kan vara säker och trygg i vatten så tidigt som möjligt. Det finns tillfälle att börja i slutet på september för oss och då är det 8 ggr på 8 veckor, men jag tycker det är sent. Ongen kommer vara 5 månader när vi börjar. Jag hade gärna gjort det nu när hon är 3 månader, men ingenting har med start på sommaren såklart..

Hur gamla kommer era vara när det är dags för babysim/hur gamla har syskonen varit?

Jag vill jättegärna gå eftersom jag älskar vatten och ongen älskar att bada än så länge, plus att jag tycker det är oerhört viktigt att man kan vara säker och trygg i vatten så tidigt som möjligt. Det finns tillfälle att börja i slutet på september för oss och då är det 8 ggr på 8 veckor, men jag tycker det är sent. Ongen kommer vara 5 månader när vi börjar. Jag hade gärna gjort det nu när hon är 3 månader, men ingenting har med start på sommaren såklart..
3,5 mån vid start.

Inte alls försent. Vid 3 månader är de ju fortfarande väldigt omedvetna om både sin egen kropp och omvärlden. Roligare och mer givande att bada med en liten äldre bebis.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
465
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 927
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar