Vårföräldrar 2016 del 4

Snälla säg att hormonerna spökar för jag har plötsligt fått ett enormt sug på att bli gravid med en 3:a... :o Vet inte var det kommer ifrån för vi var helt överens om att det var sista gången vi var på förlossningen när lillfis föddes. Och hon är ju inte ens 3,5 månad än så man skulle kunna tycka att jag har bebisgos så det räcker men kommer på mig själv med att avundsjukt läsa om de som får skriva upp datum i vinterföräldrar 2016/2017. Och då är jag ju inte ens särskilt bra på vare sig att vara gravid eller föda barn (HF med igångsättning båda gångerna).

Det är nog hormonerna :D
Ibland känner jag sorg över att det är sista bebistiden. Jag läser också gravid-trådar men här är det stopp. Mina graviditeter är för jobbiga. Men känslan att träffa sitt barn för första gången, att mysa och hålla handen med den nya lilla skapelse är bara så underbart :love:

Jag som sa till maken att "Tur för dig att det blev två, för nu är fabriken stängd!", kan inte låta bli att vara avundsjuk på andra som känner sparkar och snart ska få upp sin bebis på bröstet för första gången... Hormoner!

Jag har också börjat längta efter en till :D Innan vi fick grabben sa vi att vi ville ha 2 st tätt, och vi är fortfarande inne på det spåret. Har vi tur så blir det så :)

Jisses hörni! Längta efter fler redan :eek:
Nog för att ongen är mysig och löjligt söt men jag har fortfarande graviditeten och förlossningen i rätt färskt minne :cautious:

Nej, men vi vet faktiskt inte om vi vill ha en till. Jag har alltid sagt att jag vill ha 2 med 3-4 års mellanrum ungefär, men just nu vet jag inte om jag ens vill ha mer än en. Sambon vet inte heller så vi får väl se om ett par år! Jag ska i alla fall hinna utbilda mig innan det ens kommer på tapeten med syskon till Zelda :D

Jag ska i alla fall hinna utbilda mig innan det ens kommer på tapeten med syskon till Zelda :D

Vi gjorde tvärtom :D Vi skaffade sista barnet innan jag söker högskolan. Det var högskolan eller fler barn som gällde för 2016, så om vi skulle ha fler så var det nu :p Nu när vi inte ska ha mer så kommer jag söka högskola hösten 2017.

Vi ångrar oss djupt att vi fick barn så tätt, 12 mån emellan. Fyfan vad tungt det är. Ångrar inte barnen i sig naturligtvis. Så här räcker de också med barn ;).

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 347
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur