Ojojoj!
I fredags kväll blev jag nojjig som tusan då jag inte känt så mycket fosterrörelser. In på FL för att kolla, allt ok! Livlig bebis med perfekta värden som bara hade vänt på sig och börjat fixera sig neråt därav kändes inte sparkarna som vanligt. Skönt!!
På lördagen hade vi påsklunch hemma med tjocka släkten, full rulle hela dagen med mat och städning. Men runt 04 natten mellan påskafton och påskdagen så kände jag att det rann lite fostervatten, ca en dl. Börjar även känna av molvärk. Ringer FL och dom vill ta in oss på koll igen. Allt ser bra ut, sprallig bebis och perfekt på både ul, vul visar att tappen är opåverkad men jag har fortfarande som värkar vilket avfärdas som förvärkar/sammandragningar. Får smärtstillande och det är tänkt att vi ska få åka hem.
Men... då ökar värkarna kraftigt och vips går vattnet helt! Nu börjas arbetet med att stoppa förlossningen men icke, bebis har bestämt sig för att komma ut!
Jag hade ju tänkt planerat snitt men huxflux är vi mitt i förlossningsarbetet
Blixtsnabb förlossning och vår lilla son är ute!!!
Vi kom in vid ca 05.30 och strax efter 09.00 var han ute. Nu är han ju väldigt tidig, rättare sagt född i vecka 31. Vi gick ha honom i några minuter innan han skickades till Neo där han nu ligger med slangar och respirator för lungornas skull. Men.läkarna verkar positiva då han är stark för sin ålder och alla prover är bra.
Men snacka om chock! Bf var 28 Maj men lilleman tyckte visst att 27 Mars lät roligare. Jag fattar fortfarande inte att jag är mamma, vår bebis skulle ju komma till sommaren
Hemma är typ inget fixat
Skötbord har vi inte, vagn och babynest kommer i mitten på april. Babyskydd får sambon fixa typ nu. Föräldrakursen börjar i nästa vecka
Det var inte riktigt med i planeringen men vad gör man när lillen tydligen inte hade tid att vänta mera
Allt praktiskt får lösa sig och lillen kommer dessutom bli kvar här i minst 4 veckor så det ordnar sig. Så länge han utvecklas och mår bra så finns inga bekymmer!
Ja vad säger man, glad påsk!