Vårföräldrar 2016 del 4

Det där stånkandet och stönandet håller vår pojke också på med, otroligt enerverande! Dock inte alls lika länge, max en timme innan han somnar. Vi skaffade sånna tassar till spjälsängen så att den går att gunga, funkar kanon! :up: Han somnar mycket fortare och en själv slipper bli helt slut av att gå runt eller buffa rumpa. Min man är ju även så härlig att han inte vaknar när bebis stökar på nätterna så jag får ju ta allt själv :meh: Går inte att väcka honom heller.
otroligt hemskt ljud! Man önskar nästan att det vore skrik men det får man nog äta upp om man säger. Men alla ljud som inte är kråkljudär som musik i mina öron just nu.

Här rullar dagarna på bra tycker jag. Ongen är världens goaste lillfis och är än så länge löjligt enkel med allt. Enda gångerna hon skriker är när hon är övertrött och inte kommer till ro riktigt, men det händer inte speciellt ofta och varar inte längre än max en halvtimme och det är bara skrik i kanske en minut åt gången.. Så jäkla skönt! :D

Är väldigt tacksam över att hon inte har ont i magen eller har ett enormt närhetsbehov eller liknande, nu funkar hon att ha med sig precis överallt och sover lika bra i vagnen som i sin egen säng (eller var man nu lägger ner henne) eller på någon av oss. Det är faktiskt oerhört skönt eftersom vi båda två gillar att göra saker och vara iväg och vi hade blivit väldigt rastlösa av att inte kunna hitta på grejer utanför hemmet. Nu är hon dessutom så himla kul i och med att hon börjat försöka "prata", hon jollrar och ler och är allmänt jättemysig :love:

Var på BVC igår hon väger 5060g nu och är 55cm lång, blir 6 veckor idag. Sjukt vad tiden går fort :nailbiting:

Vad äter din för ersättning?
Jag ammar inte heller och har också råkat få världens enklaste unge men hon har nog lite ont i magen vissa kvällar. Det är enda gången hon gör något ljud alls ifrån sig. :o

Jag ammar inte heller och har också råkat få världens enklaste unge men hon har nog lite ont i magen vissa kvällar. Det är enda gången hon gör något ljud alls ifrån sig. :o

Hon får Nan Sensitive sen två veckor tillbaka. Jag tycker dock att hon kräks oftare och större mängder nu än när hon fick Sempers lemolac och hon fiser mer (lilla charmpellen:laugh:) men hon bajsar lättare och verkar må lite bättre i magen nu på Nan. Vad får din?

Haha, jo men lite så är det här med, folk blir ju nästan förbannade när man berättar om hur smidig hon är :angel::cautious:

Hon får Nan Sensitive sen två veckor tillbaka. Jag tycker dock att hon kräks oftare och större mängder nu än när hon fick Sempers lemolac och hon fiser mer (lilla charmpellen:laugh:) men hon bajsar lättare och verkar må lite bättre i magen nu på Nan. Vad får din?

Haha, jo men lite så är det här med, folk blir ju nästan förbannade när man berättar om hur smidig hon är :angel::cautious:

Kom precis hem från affären med ett bunke Nan sensitive, hon har fått Sempers lemolac innan men upplever att hon är trög i magen och har svårt att prutta - så kan det bli mer prutt med Nan är ingen gladare än jag! :D

Haha ja men precis, alla är extremt noga med att tala om att det kommer bli ett helvete. Snart, vilken dag som helst. Själv njuter jag av lugnet så länge det varar helt enkelt. Jag vet inte ens riktigt hur bebisar brukar vara men jag förstår på andra att det är en väldigt nöjd tjej hittils. Sover vart som helst, ligger vart som helst, man kan hålla henne hur som helst, ta med henne vart som helst... :love:

Det där stånkandet och stönandet håller vår pojke också på med, otroligt enerverande! Dock inte alls lika länge, max en timme innan han somnar. Vi skaffade sånna tassar till spjälsängen så att den går att gunga, funkar kanon! :up: Han somnar mycket fortare och en själv slipper bli helt slut av att gå runt eller buffa rumpa. Min man är ju även så härlig att han inte vaknar när bebis stökar på nätterna så jag får ju ta allt själv :meh: Går inte att väcka honom heller.
Vad är de för tassar? Vad heter det? :-)

Min har varit enkel i 8 månader men folk envisas fortfarande med stt säga att det kommer sen. Det tror jag inte, vissa har en easygoing personlighet.

Det tror jag med, och känner igen det där att "snaart ändras det". Har iaf inte hänt än och hon är 6.5 månad nu. Lilla chilledill-ungen :) men när man är på tex föräldragrupper så "får" man typ inte säga hur bra man har det för det är extremt provocerande tydligen.

Appropå lätta bebisar - vi har en hittills smidig bebis men vi räknar med att få igen med råge senast när hon är 13-14 år eller så. ;) Jag vet att jag kommer vara supertrött på henne ett antal gånger under vägen till tonåren också för gränstestande/trots/utvecklingsfaser eller vad man väljer att kalla det kommer (skulle nog bara orolig om det inte kom någon sådan period). Fram till dess är jag glad för varje dag som flyter och jag får vara hyfsat pigg för jag har suttit på andra sidan och velat strypa alla som "tjatar" om hur bra deras barn sover, hur smidiga de är och hur livet som nybliven förälder är så lätt och härligt. För iaf jag tyckte det var väldigt provocerande att få sådana kommentarer "upptryckt" när jag själv knappt kom ur nattlinnet på 3 månader och gick runt som en levande död pga att konstant ha bebis eller pump fastnaglad på brösten. Jag gissar att hormoner och sömnbrist inte har en positiv inverkan på min storsinthet. :angel:

Grattis till att alla bäbisar kommit ut:heart
Tänkte ge en liten uppdatering ifrån mej.
I torsdags fick vi obduktionsvar och provsvar på allt som gjordes på mej och Filippa. Det fanns inget som helst fel på henne och inte på mej, allt hade varit helt perfekt så det som hände klassas som intra uterin spädbarnsdöd.

På ett sätt är det skönt att det inte fanns några fel på någon av oss och jag kan även släppa att jag skulle ha gjort något fel eller om vården missat nåt, samtidigt är det så sorgligt att vi inte fick behålla vår vackra lilla tös:( Man frågar sej själv varför en miljon gånger om dagen..

Nu sitter vi på flygplatsen och väntar på att få gå på flygplanet för en semesterresa till Spanien. Vi behöver vila upp oss efter allt helvete vi har varit med om, man är totalt slut efter detta. Nu ska vi bara njuta av varandra och hålla igång syskonverkstaden:heart

Kram på er och lycka till med era små och njut av alla goa ljud dom gör:love:

I torsdags fick vi obduktionsvar och provsvar på allt som gjordes på mej och Filippa. Det fanns inget som helst fel på henne och inte på mej, allt hade varit helt perfekt så det som hände klassas som intra uterin spädbarnsdöd.

På ett sätt är det skönt att det inte fanns några fel på någon av oss och jag kan även släppa att jag skulle ha gjort något fel eller om vården missat nåt, samtidigt är det så sorgligt att vi inte fick behålla vår vackra lilla tös:( Man frågar sej själv varför en miljon gånger om dagen..

Nu sitter vi på flygplatsen och väntar på att få gå på flygplanet för en semesterresa till Spanien. Vi behöver vila upp oss efter allt helvete vi har varit med om, man är totalt slut efter detta. Nu ska vi bara njuta av varandra och hålla igång syskonverkstaden:heart

Förstår att det ändå är skönt att inget vart fel på någon av er. Önskar er verkligen lycka till med ett syskon till Filippa! <3

Så grymt orättvist att ni skulle behöva gå igenom det ni har gjort och att ni inte fick behålla er lilla Filippa. :heart Vad fint att du uppdaterar oss mitt i allt, det måste ändå kännas tryggt att inget var "fel" om ni ger Filippa ett syskon i framtiden. Njut av semestern nu!

Hoppas ni får en skön semester, det kan ni verkligen behöva :heart. Och lycka till med syskonverkstaden :)

Jag har skickat in skilsmässopapper t.o.m. :p vi har mycket sex men de ä väl de, bråkar mycket. Eller ja, då är väl mest jag som bråkar, lr iallfall startar bråken.

Ska ni skiljas alltså?

Igår insåg jag att vi nog behöver gå och prata med någon annars kommer inte vi att klara det här. Om maken vill då. Igår bråkade vi så pass att han valde att inte sova med oss.

Känner mig så ledsen för sonens skull, det här ska vara den lyckligaste tiden och så förstörs det av att vi bråkar.

Ska ni skiljas alltså?

Igår insåg jag att vi nog behöver gå och prata med någon annars kommer inte vi att klara det här. Om maken vill då. Igår bråkade vi så pass att han valde att inte sova med oss.

Känner mig så ledsen för sonens skull, det här ska vara den lyckligaste tiden och så förstörs det av att vi bråkar.
Man har ju 6 månaders betänktetid eftersom vi har barn under 18 men ja, det lutar åt det. :-)

Vi ger BabySemp även denna gång, mina två små är inte ammade nånting :). Möjligtvis lite hård i magen ibland men efter nån liten dos med olja i maten så kommer det ut.

Vad underbart att läsa att ni står starka ihop :heart Hoppas ni kan njuta av er semester och att Filippa kan bli storasyster i framtiden :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 349
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 131
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10