Om du går samma väg som ovan, fast in på att söka föräldrapenning istället för att anmäla 10 dagar. Finns inte ert barn då?
Nix. Partnern har mailat dem nu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om du går samma väg som ovan, fast in på att söka föräldrapenning istället för att anmäla 10 dagar. Finns inte ert barn då?
Nix. Partnern har mailat dem nu.
Hur mår era relationer nu när bebisarna har kommit?
Min och makens relation mår sådär ska jag erkänna. Jag har haft otroligt jobbigt med hormoner och allt efter förlossningen och känner inte att jag får det stöd jag behöver från honom, och han känner sig utanför. Vi har inte haft sex än, vilket han tjatar om men man blir ju inte särskilt sugen när vi bråkar typ jämt Hoppas att det blir bättre men just nu känns det rätt pissigt... Hur går det för er andra?
Vi skall tillbaka inom kort för att göra magnet röntgen för att se om något mer är skadat i hjärnan.
Hoppas han har passerat 3 månader innan för då behlver han inte ligga inne i 24 timmar minst pga narkosen. Om inget annat händer då.
Kommer få någon sorts utrednings team som skall hjälpa oss med allt praktiskt.
På väg hem nu, fått underbart bemötande, sett mycket och är glad över att våran kille inte har alla dessa skador och missbildningar som andra. Men ögonen är enormt påverkade, i vårat samhälle behöver man ögonen väldigt mycket. Samtidigt som vi är så ledsna, så är det inget vi kunnat påverka.
Vi kommer fp bygga om huset och bygga ut, för att han skall få bra möjligheter.
Gammalt hus på en gård. Just nu önskar jag att man var stenrik så vi hade haft råd att bygga helt nytt hus med alla förutsättningar för hans skull för att de skall bli så bra som möjligt.
Det har varit lite upp och ner här. Jag har varit superhormonell och bölat i två veckor i sträck och det tyckte min man var ganska jobbigt att hantera. Han försökte hjälpa mig, men det fanns ju inte så mycket han kunde göra.
Jag har stört mig på att han har en oerhört stark aversion mot att byta blöjor (fobi för bajs), men han jobbar på att överkomma den så det stör mig mindre nu. Han har tagit över samtliga hushållssysslor eftersom jag spenderar större delen av tiden ammandes, så på den punkten funkar det okej och vi tjafsar inte speciellt mycket om praktiska grejer.
Sex har vi inte börjat närma oss än (förutom makens milda fascination för mina nya gigantiska amnings-bröst ), ungen är ju inte ens tre veckor, men det låter ju inte så kul att din man tjatar. Tjat ökar ju sällan lusten. :-/
Hur mår era relationer nu när bebisarna har kommit?
Min och makens relation mår sådär ska jag erkänna. Jag har haft otroligt jobbigt med hormoner och allt efter förlossningen och känner inte att jag får det stöd jag behöver från honom, och han känner sig utanför. Vi har inte haft sex än, vilket han tjatar om men man blir ju inte särskilt sugen när vi bråkar typ jämt Hoppas att det blir bättre men just nu känns det rätt pissigt... Hur går det för er andra?
Vi är nästan för trötta för att bråka hittills. Vår pojke verkar ha satt i system att vara vaken halva natten, han skriker inte (det gör han ytterst sällan) men stånkar och stönar och låter precis som en kråka. Ljudet går in i tinningen och exploderar som små knivar i huvudet känns det som. Först sover han fyra timmar, sen stånkas det av och till i fyra timmar till. Sen åker pappa till jobbet som ett vrak och lämnar mamma som ett annat vrak inatt sov han dock igenom hela natten med en matpaus man vågar ju knappast tro att det är en vana men ack så välkommet. Idag kanske vi tom orkar bråka, vem vet! Skämt åsido, nog irriterar vi oss på varandra och ibland vill jag kasta ut min sambo med huvudet före. Men det ville jag av och till när vi inte hade barn också!Hur mår era relationer nu när bebisarna har kommit?
Ni kommer inte få bidrag till det nu när han är liten men ju äldre han blir så kan ni kolla bostadsanpassning hos kommunen. Ni behöver inte stå för alla ombyggnationer själva utan när det närmar sig att anpassa bostaden så be en arbetsterapeut komma hem till er och gå igenom vad för förändringar i hemmet ni är är i behov av och se vad kommunen kan hjälpa er med (det finns alla möjliga hjälpmedel för att anpassa hemmet!, vet själv eftersom vi nyligen gått igenom den här processen).
Det är en liten bit på vägen iaf.
Ni borde träffa en arbetsterapeut via det där hjälpteamet och dom kommer säkert att hjälpa er och vet redan på ett ungefär i vilken ålder bostaden bör börja anpassas mer och mer.
Kram!
Nä men du skrev att pappan måste anmäla i tid. Vilket inte stämmer. Går lika bra oavsett när man gör det uppenbarligen.
Ursäkta om jag tar över er tråd med dumma frågor om fp. @Calazirya, min partner provade nu men enligt FS sida kan han inte söka några fpdagar alls, varken de 10 första eller några andra, innan barnet är fött? Vilket blir väldigt knäppt för oss för det är han som ska börja vara föräldraledig medan jag har semester.
Han ska inte söka fp, bara anmäla. Det är lite krångligt att förstå Fk. Vi satt dagen innan snittet och försökte ett bra tag innan vi lyckades.
Vi mailade och hoppas på nån form av vettigt svar, annars får han ringa dem senare. Det är verkligen en djungel.
Vi är nästan för trötta för att bråka hittills. Vår pojke verkar ha satt i system att vara vaken halva natten, han skriker inte (det gör han ytterst sällan) men stånkar och stönar och låter precis som en kråka. Ljudet går in i tinningen och exploderar som små knivar i huvudet känns det som. Först sover han fyra timmar, sen stånkas det av och till i fyra timmar till. Sen åker pappa till jobbet som ett vrak och lämnar mamma som ett annat vrak inatt sov han dock igenom hela natten med en matpaus man vågar ju knappast tro att det är en vana men ack så välkommet. Idag kanske vi tom orkar bråka, vem vet! Skämt åsido, nog irriterar vi oss på varandra och ibland vill jag kasta ut min sambo med huvudet före. Men det ville jag av och till när vi inte hade barn också!
Vi tar oss igenom de jobbiga dagarna tillsammans. Jag tar nätterna och maken tar lillen på sjalpromenader på dan när det hinns med så jag får sova. Och han har haft underbart överseende med mitt humör när det krisar. Jag tror tyvärr att han känner sig otillräcklig ibland då sonen har stort behov av närhet och mat, och ofta klänger på mig. Men maken duger mer och mer och kan tröstar nu när han är hemma hela dagarna.Hur mår era relationer nu när bebisarna har kommit?
Jag har skickat in skilsmässopapper t.o.m. vi har mycket sex men de ä väl de, bråkar mycket. Eller ja, då är väl mest jag som bråkar, lr iallfall startar bråken.Hur mår era relationer nu när bebisarna har kommit?