Vårföräldrar 2016 del 4

Gick in i v 39 idag och sen en vecka tillbaka känner jag som dig @KattenKorven
Imorse vaknade jag dessutom med känslan att ungen "ramlat ner", det trycker så förbannat neråt och det är inte skönt alls :eek: Känns som att jag vill slå armarna om magen och bära runt på den :D

Har ju bf 24 april och jag har hängt upp mig på att bebis absolut måste komma i april. Vill INTE att den kommer i maj! :mad: Risken är ju dock överhängande...
Nu slår jag armarna om magen och tar en vaggande promenad och hoppas på att det har någon effekt :bump:

Det där med att magen/ungen ramlat ner känner jag igen. Det trycker ju nedåt så man bara vill hålla i magen! Känns som om den ska ramla av kroppenO_o
Sen är trycket i bäckenet inget man skojar om. Det känns som om allt ska ramla ut:o Framförallt när man gått långpromenad.

Ska bli intressant och se vad BM säger idag, hon ska göra en "inre besiktning" igen.
Förhoppningsvis har det hänt grejer sedan förra måndagen:up:

BM besök idag. Bara 5 dagar kvar :nailbiting:
Sf ökat en cm till, så nu ligger det på 35. Hjärtljuden på 147. Bt lite högre än sist, men fortfarande bra. Total viktuppgång nu 12 kg.
Sover rätt dåligt nu :down: Svårt att hitta ett läge som är bekvämt och när man väl hittat det så är det dags att gå på toa igen.. :meh:
Jobbar nån enstaka timme ibland eftersom jag delvis är egenföretagare, men bokar inte upp något för mer än samma dag. Man vet ju inte, kan komma nu, kan komma om över två veckor och då blir det för tråkigt att bara gå hemma och vänta..
Jaja, känns overkligt nära nu iaf :nailbiting:

Alltså - det här med sammandragningar? Det är inget man behöver bry sig så mycket om så här på slutet eller? Vissa i tråden har ju tidigare i graviditeten fått starka förhållningsregler om att hålla sig i soffan pga sammandragningar (om jag förstod det rätt), men att det var kopplat till att man inte ville att bebis skulle komma för tidigt (om jag förstod det också rätt).

Men nu i vecka 37 är det bara att bita ihop och stå ut, eller?

Tror i alla fall det är sammandragningar. Har tidigare fått sammandragningar vid raska promenader, men har inte riktigt fattat att det nog varit det. Har känts som håll, och då ofta i samband med att magmusklerna (trodde jag) blivit spända. Sedan i helgen får jag sammandragningar om jag inte går jättelångsamt, och nu efter lunch hjälper inte det heller. Det spänner rejält i magtrakten, stretar och gör lite ont. Lite som kramp känns det. Samtidigt som det trycker/spänner även från bäckenbotten/fiffi.

Jag har mått alldeles för bra hela graviditeten, därför jag blir fundersam så fort jag får en graviditetskrämpa :-)

Alltså - det här med sammandragningar? Det är inget man behöver bry sig så mycket om så här på slutet eller? Vissa i tråden har ju tidigare i graviditeten fått starka förhållningsregler om att hålla sig i soffan pga sammandragningar (om jag förstod det rätt), men att det var kopplat till att man inte ville att bebis skulle komma för tidigt (om jag förstod det också rätt).

Men nu i vecka 37 är det bara att bita ihop och stå ut, eller?

Tror i alla fall det är sammandragningar. Har tidigare fått sammandragningar vid raska promenader, men har inte riktigt fattat att det nog varit det. Har känts som håll, och då ofta i samband med att magmusklerna (trodde jag) blivit spända. Sedan i helgen får jag sammandragningar om jag inte går jättelångsamt, och nu efter lunch hjälper inte det heller. Det spänner rejält i magtrakten, stretar och gör lite ont. Lite som kramp känns det. Samtidigt som det trycker/spänner även från bäckenbotten/fiffi.

Jag har mått alldeles för bra hela graviditeten, därför jag blir fundersam så fort jag får en graviditetskrämpa :-)

Nej precis, tidigare i graviditeten så handlar det mer om att man inte vill pressa kroppen till att sätta igång förlossning för tidigt. Sammandragningar är ju ett tecken på att kroppen är ansträngd så att säga. Men i slutet på graviditeten så är det mer regel än undantag att livmodern övar på att dra ihop sig och hålla på.

Jag får också så fort jag rör mig. Egentligen så fort jag ställer mig upp så blir magen stenhård och det börjar ila och dra i nedre delen, ungefär som mensvärk/lättare kramp, pushar jag då vidare så blir det värre och går inte över förrän jag sätter mig ner igen :p

Är ju bara i vecka 36 buhuuu! Prick en månad kvar, men säkert 6 veckor. Hur ska det gåatt vänta så länge? Kan inte ngn lägga en besvärjelse över hela tråden så att alla ungar kommer samtidigt, typ imorrn? Ingen med sådana kunskaper?

IIIHHH! Inte IMORGON! :eek:

Vi ska vara i malmö hela dagarna både lördag och söndag den här veckan, det är det sista vi har inplanerat och bokat innan Bf, så efter det kan det väl vara okej att ongen tittar ut. :idea: Fast jag är fortfarande fast besluten på att det ska bli den 4e maj. För att det hade varit så himla coolt om den kom ut på Star Wars-dagen när hela familjen är riktiga Star Warsnördar :love: Så jag kan tänka mig att gå över EN dag, sen bokar jag in mig på förlossningen själv och tvingar läkarna att plocka ut ungen :up::D

Det störigaste av allt vore ju dock om bebisen bestämmer sig för att inte komma ut alls och att man ska behöva gå över 2 veckor och bli igångsatt. Speciellt när man har tolvtusenmiljoner förvärkar/sammandragningar och diverse annat om dagen nu.

Den här nya och oerhört spännande formen flytningarna har tagit den senaste veckan ska vi inte ens prata om.. :cautious: 36+6 idag..

BM besök avklarat!
SF måttet på samma som förra veckan (36 eller om det va 37) hjärtljuden 156.
Blodtryck på mej 120/70 och allt ua.

Bebisen ligger djupt fixerad och jag är öppen 1,5cm!! BM gjorde en hinnsvepning och kunde klappa bebis på huvudet:D:love: så nu kanske det sätter fart:)
Fick grym molvärk i alla fall.

BM besök avklarat!
SF måttet på samma som förra veckan (36 eller om det va 37) hjärtljuden 156.
Blodtryck på mej 120/70 och allt ua.

Bebisen ligger djupt fixerad och jag är öppen 1,5cm!! BM gjorde en hinnsvepning och kunde klappa bebis på huvudet:D:love: så nu kanske det sätter fart:)
Fick grym molvärk i alla fall.
Håller tummarna!! :D

Bmbesök idag, allt såg bra ut som vanligt. Skönt.

Men det där med gbs alltså, lämnade prov i förra veckan så jag frågade om provsvar. Det hade ökat sen sist från 3 till 5. Gränsvärdet verkade vara 5. Hon verkade dock inte oroad och hade troligen inte tagit upp provsvaret alls om jag inte frågat.
Hon frågade om jag hade besvär för det var först då man behandlade..(vilket är tvärtom förra bm som ansåg, gbs ska behandlas)
För vilken gång i ordningen vet jag inte, förklarade jag att jag får inga besvär som gravid!
Tillslut la hon till mig som notis hos doktorn som skulle få kolla på det åtminstone.

Har massor av sammandragningar, trängningar och kissar o f t a. Men det är normalt.. Det är det ju, men det jag tänker är ju om det har ett samband. Och att jag kanske blir vilandes pga sammandragningarna liksom i onödan.

Jaja, bara en och en halv månad kvar :angel:

265957.jpeg

Like this :angel::p

HAHA! På det viset satt jag i 3 veckor 5 gånger om dagen..
Dock palla jag upp med kuddar så jag hade händerna fria o kunde pilla på telefonen :rofl:

Jahapp, inatt trodde jag hon bestämt sej för att komma ut. Men icke! 3h värkar/förvärkar med 10minuters mellanrum och (ursäkta infon) bruna gojjiga flytningar. Sen slutade det:cautious:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 351
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 138
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka