Vårföräldrar 2016 del 4

Barnmorskan på BB Stockholm sa att det behövs oxytocin för att få igång förlossningen. Och håller man igång så blir det inte så mkt utsöndring av det. Utan barnen kommer när man varvar ner i soffan. Och med tanke på min arbetsbelastning lär det inte hända förrens om tidigast 14 dgr. Det är min plan! :D

Fast rätt egoistiskt vore det skönt om han tittade ut snart!
Jo, det är ju sant, stress fungerar ju nästan som motgift mot förlossninghormoner. Det har ju inte varit så smart evolutinsmässigt att föda om fara hotade eller så.
Men det låter verkligen jobbigt att ha så mycket att göra på slutet, det är nog ändå bra om du försöker få så mycket vila du kan.

Men hur kan det hjälpa att man sover 4 veckor innan förlossningen? Läste att man redan nu också ska ladda upp med kolhydrater (ej ett problem med detta jäkla sockersuget kan jag ju säga) och det känns lika suspekt så här långt innan? Är också såååå trött helt plötsligt, har järnbristen slagit till nu eller är det så här den sista månaden?

Jag har varit som ett utskitet äpplamos de senaste 3-4 veckorna. Trots det så sover jag som en kratta. Så jag är glad att jag gick hem från jobbet 1:a veckan i mars, för jag hade inte orkat!!

Nämen nu kommer det väl ändå snart att rassla till bland vårbebisarna!?

Ska till min BM idag:up: v41 nu..

Det får vi verkligen hoppas, nu vill vi prata bebisar i tråden istället.

Någon skrev om elektrisk dubbelpump och jag håller med. Men med varningen att man känner sig rätt fjantigt när man sitter i skräddarställning med två flaskor fastmonterade i tuttarna :o:laugh:

265957.jpeg

Like this :angel::p

Om det blir som för oss i Vårföräldrar 2015 borde det rassla till snart! Kollar man på BF-listan och födelsedagslistan i den tråden så ser man att sista två tredjedelarna av april var himla poppis. ;)

Förhoppningsvis kommer bebis denna veckan! Känns som tiden står still:confused:
Men men, det närmar ju sej oavsett!

Förhoppningsvis kommer bebis denna veckan! Känns som tiden står still:confused:
Men men, det närmar ju sej oavsett!

Ut kommer de ju alltid, men jag minns mycket, mycket tydlig hur satans uppgiven jag var vid den här tiden för ett år sen (hade BF 8 april, ongen låg inne och jäste nio dagar extra...). Egentligen är det ju dumt att hänga upp sig så mycket på BF eftersom det är just en uppskattning, men för egen del hängde jag upp mig på allt jag kunde eftersom jag annars nog hade hängt mig själv...

Ut kommer de ju alltid, men jag minns mycket, mycket tydlig hur satans uppgiven jag var vid den här tiden för ett år sen (hade BF 8 april, ongen låg inne och jäste nio dagar extra...). Egentligen är det ju dumt att hänga upp sig så mycket på BF eftersom det är just en uppskattning, men för egen del hängde jag upp mig på allt jag kunde eftersom jag annars nog hade hängt mig själv...

Jag hade också bf den 8:e... Man är ju fullt medveten om att det är en ca datum men man vill ju så gärna träffa den lilla personen att man nästan spricker:heart (känner mej iofs sprickfärdig på flera plan:laugh:)

Idag gjorde jag helt säkert mitt näst sista bm besök, eller sista om den kommer tidigare, men Max ett kvar! :-) skönt! 133 i hjärtslag, 111 i järn, 4.7 i socker, 110/65 så samma värden genom hela utom lite högre socker denna ggn, men fortfarande rätt lågt.

Gick in i v 39 idag och sen en vecka tillbaka känner jag som dig @KattenKorven
Imorse vaknade jag dessutom med känslan att ungen "ramlat ner", det trycker så förbannat neråt och det är inte skönt alls :eek: Känns som att jag vill slå armarna om magen och bära runt på den :D

Har ju bf 24 april och jag har hängt upp mig på att bebis absolut måste komma i april. Vill INTE att den kommer i maj! :mad: Risken är ju dock överhängande...
Nu slår jag armarna om magen och tar en vaggande promenad och hoppas på att det har någon effekt :bump:

Är ju bara i vecka 36 buhuuu! Prick en månad kvar, men säkert 6 veckor. Hur ska det gåatt vänta så länge? Kan inte ngn lägga en besvärjelse över hela tråden så att alla ungar kommer samtidigt, typ imorrn? Ingen med sådana kunskaper?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 351
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 138
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka