Vårföräldrar 2016 del 4

Fy! Hann hästen bli okej innan ni fick dra in?

Han blev dålig fredagen, lördag natt gick vattnet, måndag fm är sonen född. Han blev bra under lördagen som tur var,
men fick ju överlämna eftervården till syskon och föräldrar :p

Hade så gruvligt ont men promenerade käckt vidare i oerhört makligt tempo, det var ju tio dagar kvar till bf så ingen risk tänkte jag :angel:
Veterinären ville dock ta över promenerandet :D

Jag försöker :D. Vilar hela tiden och äter massor med färsk ingefära, tycker att det brukar hjälpa bra. Sen kan det tydligen sätta fart på förlossningen också så det kanske är dubbel effekt :up:

Ingefära ÄR bra när man är risig. Färsk ingefära, kanelstång och honung som te är toppen!

Alltså, jag hade läst att man kan få svårt att sova i slutet av graviditeten men det här är ju löjligt. :meh:Förrförra veckan var det foglossningssmärta som fick mig att sova som en kratta, förra veckan drömde jag helt sjuka mardrömmar och vaknade hela tiden och nu har jag (trots Omeprazol och Samarin) börjat få sån halsbränna att jag vaknar av att jag hostar och mår illa och det känns som att jag ska kräkas. :down:

Går in i vecka 38 på onsdag, så nu tycker jag att ungen kan vara så snäll och komma ut så jag får tillbaka min kropp. Nattsömnen är väl iofs körd oavsett... :cautious:

Jag sover också halvkasst, får så sjuuuuukt ont i mitt vänstra öra. Lite skum grej men det är jätteömt och det är bara på vänster sida som ungen ligger still. Drömmer också sanslösa drömmar, varning för äckeldröm men inatt drömde jag faktiskt att jag födde två bajskorvar. Dessa gick jag och slängde på den blivande pappan (ej den riktiga) och sen tog jag flyget till ett krigsland?!
Läste om och köpte hallonbladste som jag drack igår, för enklare förlossning. Skadar ju inte att prova tänker jag:)

Jag sover också halvkasst, får så sjuuuuukt ont i mitt vänstra öra. Lite skum grej men det är jätteömt och det är bara på vänster sida som ungen ligger still. Drömmer också sanslösa drömmar, varning för äckeldröm men inatt drömde jag faktiskt att jag födde två bajskorvar. Dessa gick jag och slängde på den blivande pappan (ej den riktiga) och sen tog jag flyget till ett krigsland?!
Läste om och köpte hallonbladste som jag drack igår, för enklare förlossning. Skadar ju inte att prova tänker jag:)

Hahahaha!! Visst e drömmarna underbara?! Har nog aldrig drömt så konstigt som nu heller:rofl::rofl:

Hur tänker ni andra kring bröstpumpar? Jag vill att mannen ska kunna vara delaktig i matningen eftersom vi kommer ha två små sälar, så jag kommer nog skaffa en pump. Men ska man ha manuell eller elektrisk? Elektriska kostar ju multum!

Hur tänker ni andra kring bröstpumpar? Jag vill att mannen ska kunna vara delaktig i matningen eftersom vi kommer ha två små sälar, så jag kommer nog skaffa en pump. Men ska man ha manuell eller elektrisk? Elektriska kostar ju multum!
Jag tänker också att vi ska hjälpas åt på sikt, när amningen blivit etablerad. Jag hoppas på att kunna donera bröstmjölk, och då har jag förstått att man får låna en elektrisk under de första tre månaderna. Om jag inte kan donera så tar vi nog beslut om vilkendera då.

Jag blev fick rådet att köpa en elektrisk, men tänkte att det är en sådan sak man kan vänta med att köpa tills man vet hur amning och mjölkproduktionen fungerar. Det sparade jag en bra summa pengar på. För mig är det tillräckligt effektivt att handmjölka.

Jag köpte en begagnad på blocket för halva priset mot en ny (var använd 2 ggr), en elektrisk. Dessvärre släpper mina bröst inte till pumpen, kommer bara några droppar. Finns ju dem som fyller flaskan på 10 min men jag kanske fick ut en tesked :meh:

Jag tänker köpa en om det behövs, vet ju inte hur amningen kommer fungera på förhand. Men förhoppningsvis funkar det ju, min plan är att det ska gå att kombinera flaska och amning så att sambon kan ta bebis om jag ska iväg. Om det sen blir ersättning eller bröstmjölk får tiden utvisa:up:

Jag delammar S just för att jag inte ska bli så himla låst och av den anledning att jag inte alls är bekväm med att amma offentligt.

Jag pumpar ur (elektrisk), men kan inte pumpa tillräckligt (tuttarna vill ha äkta vara helst) så vi ger ersättning också.

Jag delammar S just för att jag inte ska bli så himla låst och av den anledning att jag inte alls är bekväm med att amma offentligt.

Jag pumpar ur (elektrisk), men kan inte pumpa tillräckligt (tuttarna vill ha äkta vara helst) så vi ger ersättning också.

Lite så tror jag det kommer bli för min del också. Jag är inte alls bekväm med att hänga ut tuttsen offentligt, med familjen tror jag det blir helt ok men inte annars..

Manuell är riktigt drygt att använda, skulle köpt en elektrisk om det är för dagligt bruk!

Ja alltså, det här med sömnen :crazy: Tyckte jag sov ganska okej i natt ändå, klev upp vid nio och åt frukost. Somnar på soffan efter frukosten och sover en timme. Hann med lite städning och krattning innan jag somnade på soffan igen vid 15 och vaknade 1.5 timme senare. Så himla himla trött! Förstår ju att det är heeelt normaalt men blir ändå frustrerad när det finns så mycket jag vill pyssla med men inte orkar :(

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 351
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 138
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka