Vårföräldrar 2016 del 4

Jag tänker också att vi ska hjälpas åt på sikt, när amningen blivit etablerad. Jag hoppas på att kunna donera bröstmjölk, och då har jag förstått att man får låna en elektrisk under de första tre månaderna. Om jag inte kan donera så tar vi nog beslut om vilkendera då.
Vi hyr en elektrisk pump från BB - kanske inte billigaste lösningen men väldigt smidig. Då får vi en bra pump under en begränsad till till lägre pris än pumpen kostat att köpa. Tips är att se till att man kan dubbelpumpa (dvs båda brösten samtidigt). Dels är det ju mer effektivt att ta båda på en gång, men tydligen tömmer man brösten bättre enligt studier och får således ut mer mjölk.

Jag handmjölkade brösten första veckan, men det är vansinnigt segt och kladdigt. Har testat den enklaste formen av manuell pump men det tog dels lång tid och dels tyckte jag det gjorde ont.

Lite så tror jag det kommer bli för min del också. Jag är inte alls bekväm med att hänga ut tuttsen offentligt, med familjen tror jag det blir helt ok men inte annars..
Jag är iofs inte speciellt blyg men använder amningsponcho eller en jättesjal om mig och bebis när jag ammar offentligt. Då behöver jag inte flasha någonting alls och bebis får en "avskild plats" att äta på. :)

Liten bäs firade 3veckor med att bo på hotel och spendera dagarna två med föreläsningar, så snäll och behändig! Och jag klarade av att amma där blanda stolsraderna :o:D

Därutöver har hon träffat elefanter, kameler och andra djur. Det lär hon ju komma ihåg mycket ifrån :D

Ja alltså, det här med sömnen :crazy: Tyckte jag sov ganska okej i natt ändå, klev upp vid nio och åt frukost. Somnar på soffan efter frukosten och sover en timme. Hann med lite städning och krattning innan jag somnade på soffan igen vid 15 och vaknade 1.5 timme senare. Så himla himla trött! Förstår ju att det är heeelt normaalt men blir ändå frustrerad när det finns så mycket jag vill pyssla med men inte orkar :(
Fast tänk så att du behöver vila för att ladda inför förlossningen, allt annat kan du delegera.

Fast tänk så att du behöver vila för att ladda inför förlossningen, allt annat kan du delegera.
Men hur kan det hjälpa att man sover 4 veckor innan förlossningen? Läste att man redan nu också ska ladda upp med kolhydrater (ej ett problem med detta jäkla sockersuget kan jag ju säga) och det känns lika suspekt så här långt innan? Är också såååå trött helt plötsligt, har järnbristen slagit till nu eller är det så här den sista månaden?

Men hur kan det hjälpa att man sover 4 veckor innan förlossningen? Läste att man redan nu också ska ladda upp med kolhydrater (ej ett problem med detta jäkla sockersuget kan jag ju säga) och det känns lika suspekt så här långt innan? Är också såååå trött helt plötsligt, har järnbristen slagit till nu eller är det så här den sista månaden?

Jag har tänkt att det är för att man inte vet när bebis kommer.

Jag har också ett överjävligt sockersug nu. Ständigt sugen på iskall Cola. Jag hade ju superbra blodvärde när jag var till BM i veckan så jag antar att det är heeelt normaalt att vara så här trött i slutet O_o Hade ju egentligen tänkt att jobba den här veckan ut men tog semester och det var ju himla tur det, hade aldrig orkat!

Jag har tänkt att det är för att man inte vet när bebis kommer.

Jag har också ett överjävligt sockersug nu. Ständigt sugen på iskall Cola. Jag hade ju superbra blodvärde när jag var till BM i veckan så jag antar att det är heeelt normaalt att vara så här trött i slutet O_o Hade ju egentligen tänkt att jobba den här veckan ut men tog semester och det var ju himla tur det, hade aldrig orkat!
Samtidigt står det att man nu nog inte ska gå upp ngt mer i vikt. Haha fattar inte hur allt går ihop! Jag har dille på bumlingar (de där hårda godisarna) mina tänder ramlar snart ut tror jag:p
Åh så skönt med semester! njut och dricka lite Cola!

Jag är också så himla trött, slog till de två senaste veckorna ungefär. Ska till bm imorgon, så får se om det är sämre järnvärden eller bara allmän trötthet!

Angående sömnen: Jag läste på någon info-sida (minns inte vilken just nu pga gravidhjärna) att gravida kvinnor slutar gå ner i djupsömn ett par veckor innan förlossningen. Tydligen fyller det en funktion när barnet är fött och man ska vakna av minsta lilla ljud, men det känns ju onödigt att det ska börja såpass långt innan. :cautious:

Är också sjukt trött, men hade betydligt bättre hb senast. Så jag tror inte det är därför. Känns sådär att veta att jag kommer behöva göra minst 50-timmarsveckor de två sista veckorna på jobbet också. "Mina" chefer (jobbar som stöd åt flera chefer, och så har jag en egen central chef) verkar inte förstå att mina projekt redan tar minst 100% arbetstid, jag ska också försöka städa och rensa dator och skrivbord innan jag går plus introducera min ersättare sista veckan (som aldrig jobbat med liknande projekt). Jag får dessutom extra arbetsuppgifter att ordna innan jag går. Hade känts mkt bättre om jag successivt kunde trappa ned, hinna luncha eller fika med mina kollegor och städa upp ordentligt sista veckorna istället för att köra full fart in i kaklet. Fattar inte hur jag ska orka!

Angående sömnen: Jag läste på någon info-sida (minns inte vilken just nu pga gravidhjärna) att gravida kvinnor slutar gå ner i djupsömn ett par veckor innan förlossningen. Tydligen fyller det en funktion när barnet är fött och man ska vakna av minsta lilla ljud, men det känns ju onödigt att det ska börja såpass långt innan. :cautious:

Kan säkert stämma. Alla hundra gånger man vaknar på en natt är man ju klarvaken varje gång.

Är också sjukt trött, men hade betydligt bättre hb senast. Så jag tror inte det är därför. Känns sådär att veta att jag kommer behöva göra minst 50-timmarsveckor de två sista veckorna på jobbet också. "Mina" chefer (jobbar som stöd åt flera chefer, och så har jag en egen central chef) verkar inte förstå att mina projekt redan tar minst 100% arbetstid, jag ska också försöka städa och rensa dator och skrivbord innan jag går plus introducera min ersättare sista veckan (som aldrig jobbat med liknande projekt). Jag får dessutom extra arbetsuppgifter att ordna innan jag går. Hade känts mkt bättre om jag successivt kunde trappa ned, hinna luncha eller fika med mina kollegor och städa upp ordentligt sista veckorna istället för att köra full fart in i kaklet. Fattar inte hur jag ska orka!
Usch din stackare, här är det faktiskt tvärtom. Cheferna säger åt mig att det är ok att jag är en slapp småkorkad latmask på jobbet ungefär:p

Man undrar ju vad de säger om ditt barn skulle komma nu? Då måste de väl ändå lösa allt själva?

Helt värdelös funktion ju!! Jisses så mkt dåliga och osmarta saker som gravida ska gå igenom för att få sin avkomma! Foglossning, sömnbrist och illamående liksom? Till vilken nytta?

Hur vet du att det är fyra veckor kvar ;)? Det KAN ju vara så att bebisen tänker titta ut tidigare :angel:

Hur vet du att det är fyra veckor kvar ;)? Det KAN ju vara så att bebisen tänker titta ut tidigare :angel:
Barnmorskan på BB Stockholm sa att det behövs oxytocin för att få igång förlossningen. Och håller man igång så blir det inte så mkt utsöndring av det. Utan barnen kommer när man varvar ner i soffan. Och med tanke på min arbetsbelastning lär det inte hända förrens om tidigast 14 dgr. Det är min plan! :D

Fast rätt egoistiskt vore det skönt om han tittade ut snart!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 351
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 138
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka