Vårföräldrar 2016 del 4

Kan man testa det där alltså? Det är ju helt klart smart att testa först:up:

Här kunde man det iaf.

Den här fisen blir 6 veckor, stoppa tiden tack. :love:

IMG_20160411_171559_zpshv0wju04.jpg

Jag vet inte om jag är skadad efter mjölkat kor i mitt förra yrke, men att pumpa ut är en betingad reflex, så är det svårt först kan det bli lättare efterhand! Men såklart inte för alla. Får bebisen igång produktionen och du släpper till kan en ide vara att samtidigt pumpa ut det lediga bröstet. Tillslut kopplar hjärnan ihop ljudet av maskinen till att släppa mjölk. Jag använder enkelpump men mina bröst går omlott med varandra eftersom jag ammar bebis på en sida i taget bara, (oftast typ ungefär :D) så äter hon varannantimme så får varje bröst vila fyra timmar. Men ska jag iväg lite längre pumpar jag ut båda villet tar mindre än tio minuter.

Kan man testa det där alltså? Det är ju helt klart smart att testa först:up:

Här får man testa på BB :)
När min slempropp gick så lossnade den i två omgångar. Först på förmiddagen dag 1 och då kom en stor (!) bit som jag drog ut. Sedan startade värkarna och resten lossnade precis ett dygn efter. Sen föddes hon på kvällen den dagen. (Mellanungen)
Så idag eller imorgon senast tippar jag på att det startar :)

Jahapp, inatt trodde jag hon bestämt sej för att komma ut. Men icke! 3h värkar/förvärkar med 10minuters mellanrum och (ursäkta infon) bruna gojjiga flytningar. Sen slutade det:cautious:
Vilken taskmört :mad::D!
Men jag tror att när det väl drar igång för dig kommer det säkert gå fort, alla de här förvärkarna gör säkert nån nytta i alla fall!

Min mage är oerhört irriterande idag. Eller ja, mage och mage.. Jag vaknade med ont typ vid solar plexus fast lite högre upp, antagligen precis i kant med där livmodern är nu. Känns som kramp/håll som inte släpper och blir värre när jag rätar ut mig liksom. Sjuuuuukt irriterande! Samtidigt ligger det en discobebis i magen som tycker att ben och armar är till för att slåss med :idea:

Var förresten hos bm igår, allting ser bra ut och mitt blodtryck hade gått ner igen, woop woop! Officiellt 3 veckor kvar nu :nailbiting:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 351
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 141
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 605
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka