Vårföräldrar 2016 del 4

Pausar dagen med en kopp kaffe och grejar med inbjudan till sommarens namngivning eller välkomstfest. Vad man nu ska kalla det, mat och fika i trädgården med släkt och vänner :angel: :d Tänkte skicka ut det rätt snart då det är mitt i semestern för många men tyvärr passar det oss bäst, får se vilka som kan komma.

Lille busen sover efter besök på BVC, och jodå han ökar i vikt medan modern minskar i vikt. Precis som vi vill ha det :p Det lönade sig att bara gå upp 30 kg för det är inte lika mycket att gå ner denna gång för nu är det bara 13 kg kvar :up:

Alltså. Jag har börjat preppa lite inför förlossning, packar BB-väska och förbereder mig mentalt och sånt...och beklagade mig högljutt över att alla värktimer-appar och tjänster är så kassa/fula/allmänt dåliga (Ja, jag är kontrollfreak och vill kunna hålla koll på värkarna i en smidig app istället för att bara kolla på klockan) Så nu sitter maken och bygger en egen app åt mig enligt mina specifikationer. :love: Det slår för tillfället alla fång med rosor i världen i romantik.

(Ska kanske tillägga att han jobbar med programmering även till vardags. Annars hade det nog varit ett lite väl ambitiöst projekt såhär på onsdagskvällen.)

Sådär, nu har även jag varit inne en vända på förlossningen.

Tyvärr inte för att det verkade som om bebisen ville ut utan för att jag blev orolig över att hen varit så lugn idag.

Som tur var verkade bebis må fint och nu har hen satt en jäkla fart så det känns skönt.

@Lazy Lady verkar vara inne och föder nu :D
Tyvärr inte.. Jag surar i soffan:meh:
Har sovit i snitt 3h/dygn sedan i måndags för alla sammandragningar. Magen har ballat ur och jag hade ungefär 20 meter tillgodo för att slippa skita ner mej på Ica igår. Till det en fruktansvärd migrän.
Så tyvärr ingen bebis än.. Men ska försöka få komma till min BM idag och fråga om lite råd.
O_o

(Försöker vara positiv och hoppas att det är systemet som gör sej redo att föda inom jäkligt kort)

Alltså. Jag har börjat preppa lite inför förlossning, packar BB-väska och förbereder mig mentalt och sånt...och beklagade mig högljutt över att alla värktimer-appar och tjänster är så kassa/fula/allmänt dåliga (Ja, jag är kontrollfreak och vill kunna hålla koll på värkarna i en smidig app istället för att bara kolla på klockan) Så nu sitter maken och bygger en egen app åt mig enligt mina specifikationer. :love: Det slår för tillfället alla fång med rosor i världen i romantik.

(Ska kanske tillägga att han jobbar med programmering även till vardags. Annars hade det nog varit ett lite väl ambitiöst projekt såhär på onsdagskvällen.)

Min hade ritat upp ett schema på ett papper :rofl: På sin höjd.

Jag hoppas er unge tittar ut snart :D

Har sovit i snitt 3h/dygn sedan i måndags för alla sammandragningar. Magen har ballat ur och jag hade ungefär 20 meter tillgodo för att slippa skita ner mej på Ica igår. Till det en fruktansvärd migrän.
Så tyvärr ingen bebis än.. Men ska försöka få komma till min BM idag och fråga om lite råd.
O_o

(Försöker vara positiv och hoppas att det är systemet som gör sej redo att föda inom jäkligt kort)
Det där med att tömma sig mycket innan förlossningen verkar ju nåt som många går igenom. Så det låter ju sannerligen som dig är på g! :-)

Det där med att tömma sig mycket innan förlossningen verkar ju nåt som många går igenom. Så det låter ju sannerligen som dig är på g! :-)
Jag hoppas!! Oavsett så blir det ju igångsatt nästa vecka vare sej bebis anser sej klar med magen eller ej. Men det hade ju varit skönt om det startade av sej själv, tror det är bättre för bebisen egentligen:heart
Men man är ju gräsligt trött på att vara gravid..

O_o

Min mage ballade som tur var ut först när förlossningen startat. Med mellanungen på morgonen innan hon sen kom på kvällen och med mini så blev det exakt samma förutom att hon var ute 4 timmar senare :p
(Med första så blev jag igångsatt i förtid)

Men nu tycker jag din bebis kan komma faktiskt. Jag har ett torsdagsbarn (mini) och hon är så lugn och go :love:
Mina andra två är båda fredagsbarn och i klass med duracellkaninen båda två :p

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 353
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 144
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 605
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka