Vårföräldrar 2016 del 4

Åh så söt han är (på bilden i tavlan):heart. Trodde att min unge hade mycket hår, men hon ligger i lä :love:.

Ja uscha tiden går för fort alltså. Måste försöka njuta istället för att känna ångest. S vägde in sig på 3 600 gram och 52 cm. Hon äter verkligen som en hel häst och gud nåde om man försöker avbryta hennes glufsande :devil::D
Min tjej är också glupsk! Vansinnig innan hon tycker mjölken rinner på tillräckligt snabbt och ARG om man försöker avbryta för rapning eller annat...

Magen med "innehåll" har gått bananas hela kvällen/natten igår och dagen idag, så fort jag rör mej står den som en strut åt vänster, bebis kör ut rumpan med all kraft och skjuter sej samtidigt nedåt:crazy:
Det är ett vilddjur därinne:nailbiting:

Magen med "innehåll" har gått bananas hela kvällen/natten igår och dagen idag, så fort jag rör mej står den som en strut åt vänster, bebis kör ut rumpan med all kraft och skjuter sej samtidigt nedåt:crazy:
Det är ett vilddjur därinne:nailbiting:

Jag har också haft ett vilddjur i magen idag! Har annars tyckt att min bebis är så snäll, inga onda sparkar och lugn på nätterna, men idag har den kört ut ett knä eller en fot på samma ställe hundra gånger så jag är alldeles öm plus kört ut rumpan åt vänster när jag böjt mig framåt. De kanske håller på att söka sig neråt? :up:

Imorse vaknade jag med jordens halsont :down: Jobbat hela dagen men nu känner jag mig riktigt klen, jag som bara har 2 dagar kvar att jobba :cry:

min är snäll, men också precis som du beskriver, sådär vänligt bekymrad. Du skulle ju aaaaldrig förlåta dig själv om ngt hände när du red osv osv. Hade också kunnat tänka mig att byta men jag känner nästan hellre att jag bara inte vill gå dit. Tycker besöken är helt bortkastade, enda är väl hjärtljuden då..

Jag hade också börjat känna att jag helst skulle vilja slippa gå dit mer... Jag rekommenderar starkt att byta om du inte är nöjd, de ifrågasätter aldrig ett byte (de vet väl hur viktigt det är med personkemin). :)

Jag har också haft ett vilddjur i magen idag! Har annars tyckt att min bebis är så snäll, inga onda sparkar och lugn på nätterna, men idag har den kört ut ett knä eller en fot på samma ställe hundra gånger så jag är alldeles öm plus kört ut rumpan åt vänster när jag böjt mig framåt. De kanske håller på att söka sig neråt? :up:

Imorse vaknade jag med jordens halsont :down: Jobbat hela dagen men nu känner jag mig riktigt klen, jag som bara har 2 dagar kvar att jobba :cry:

Min ligger redan djupt fixerad, men hon borrar på bra ändå.. Och det känns!! :eek:

Men va gött att du bara har 2dagar kvar! Det va en helt underbar känsla att få lämna in sista tidlappen den 2mars:p

Knapplånar lite..

Säger man så fortfarande förresten? Har ju inte varit på riktigt aktiv i det här forumet sedan 2006 så ursäkta om jag beter mig lite gammalmodigt haha! Fattar knappt ens hur de "nya" gubbarna funkar..:banana: (Hittade en gammal goding bara för det).

Anyway! Ni hinner skriva fasligt mycket mellan besöken.. Tänkte ändå spinna vidare på det här med bristningar, vilka andra mindre mysiga symptom har ni?

Jag har;
Finnar (herregud aldrig haft så mycket)
Halsbränna
Vattenfylld som en badtunna
En liten H-jäkel som stör på toabesöken :o
Trög mage (därav den lille vindruvan)
Himla ont i magmusklerna, märks vid hostningar, nysning och när jag inte tar stöd med armbågarna ordentligt.
Galen viktuppgång (34 kg and counting)

Jag har sluppit (peppar peppar):
Bristningar
Dåliga värden (järn och socker och blodtryck är som prima skinka)
Foglossnig
Illamående

Sedan kan jag inte komma på fler symptom :) fyll gärna på!

Jag hade också börjat känna att jag helst skulle vilja slippa gå dit mer... Jag rekommenderar starkt att byta om du inte är nöjd, de ifrågasätter aldrig ett byte (de vet väl hur viktigt det är med personkemin). :)
Jag tänker att en ny antagligen inte heller gör så mkt nytta? Hittills har vartenda besök varit
Knapplånar lite..

Säger man så fortfarande förresten? Har ju inte varit på riktigt aktiv i det här forumet sedan 2006 så ursäkta om jag beter mig lite gammalmodigt haha! Fattar knappt ens hur de "nya" gubbarna funkar..:banana: (Hittade en gammal goding bara för det).

Anyway! Ni hinner skriva fasligt mycket mellan besöken.. Tänkte ändå spinna vidare på det här med bristningar, vilka andra mindre mysiga symptom har ni?

Jag har;
Halsbränna
Himla ont i magmusklerna, märks vid hostningar, nysning och när jag inte tar stöd med armbågarna ordentligt.

Bristningar
Foglossnig
Illamående

mitt stora är foglossning, framförallt när jag går för mkt. Det började i ljumskarna men har nu spridit sig till ryggen också. I övrigt är jag relativt lyckligt lottad än så länge. Det går verkligen fram och tillbaka och med handen på hjärtat så blir det ju klart värre av ridning.

Det som förvånar mest är att jag ärligt talat inte är så osmidig, tror inte mina muskler delat sig för jag kan resa mig som i en situp fortfarande.

Viktuppgång kommer väl få undan:( just nu gasar det på väldeliga för mig, och det är inte bara mage som växer direkt.

Har inte märkt av det där med vacker hy och tjockt hår, bävar för om håret dessutom ska ramla av efteråt. Jag har ju typ inget!!?

Knapplånar lite..

Jag har;
Halsbränna

Bristningar
Foglossnig
Illamående

Mitt största bekymmer under graviditeten (förutom 17v av kräkningar) har varit nästäppa.. Vet inte hur många nässpray jag har köpt de senaste månaderna?! Tack vare det så är jag snustorr i halsen , munnen och snarkar som en timmerhuggare:cool:

Knapplånar lite..

Jag har;
Halsbränna

Bristningar
Foglossnig
Illamående

Jag har lite halsbränna/sura uppstötningar när jag har ätit mkt fet mat på en helg tex pizza, godis etc, aldrig annars. Är trött pga lite lågt järnvärde (ca 112) och får myrkrypningar i benen om jag äter järnen, så aa, hehe. Lite trötthet pga en 11 månaders bebis som gör min vila på dagarna lite svårare än annars, hehe. Annars är de bra. Inga onda sammandragningar, inge vattenfylld/svullen, inte ont direkt, inga kassa värden utom lite dåligt järn. Mår lite illa kanske och har inte jättemkt aptit. ;)

Jag måste säga att jag har haft en väldigt lätt graviditet hittills. Värsta har nog varit krypningarna i ryggen/höfterna, illamåendet fram till v 15 och att jag varit så hiiiiimla känslig psykiskt. Flera flera gånger har jag tänkt säga upp mig från jobbet och begära skilsmässa från karln :grin:

Jag måste säga att jag har haft en väldigt lätt graviditet hittills. Värsta har nog varit krypningarna i ryggen/höfterna, illamåendet fram till v 15 och att jag varit så hiiiiimla känslig psykiskt. Flera flera gånger har jag tänkt säga upp mig från jobbet och begära skilsmässa från karln :grin:
Hihi det där med separation från sambo och säga upp sig från jobbet känner jag igen. Älskar inte min närmaste chef i vanliga fall och nu får jag nästan dagligen motstå impulsen att ringa och ösa hat över honom.

Hihi det där med separation från sambo och säga upp sig från jobbet känner jag igen. Älskar inte min närmaste chef i vanliga fall och nu får jag nästan dagligen motstå impulsen att ringa och ösa hat över honom.
Känner igen det..
Jag övervägde på allvar att strypa en arbetskamrat under hela graviditeten. Jag avskyr karljäkeln djupt och innerligt i vanliga fall, under graviditeten har det knappast blivit bättre:cautious: Jag blir irriterad bara jag tänker på människan!

Alltså haha så sjukt att man blir lite psykiskt knäpp ändå, vad menar naturen med det? Det är inte lätt att vara sambo med en gravid..! Försöker verkligen visa min uppskattning mellan varven för jag förstår verkligen att jag inte är helt rättvis. Även om min sambo också förstår att jag inte menar på allvar att pika, gnälla och skälla på allt och inget så tar det ju på honom innerst inne, han gör verkligen sitt allra bästa på sitt sätt och jag längtar till bebis är ute så att han kan få bli delaktig "på riktigt" :)

Så gott för oss att vi inte är helt lemlästade av grav.besvär :bow: @Ottisen Jag kommer nog också bli flintis sen för något tjock fint hår har då inte heller uppstått här..!

@BubbelA @Lazy Lady @Ottisen
Själv håller jag ihop arbetet med att få rätt mot en leverantör som inte levererar till oss enligt avtal. Vi har ett rätt hårt skrivet avtal med viten mm. Men de levererar ändå inte som de ska, och driver lite "buh-hu vad synd det är om oss som inte får betalt fast allt fungerar som det ska" linje just nu. Och mitt jobb är att de ska leverera. Så jag kan helt legitimt ta ut mina frustrationer på deras dåliga arbete. Fast givetvis hålla mig professionell i kontakten med dem (vilket är lätt eftersom jag i vanliga fall är lite för snäll och mjäkig).

Det tror jag kan ha räddat mitt äktenskap den här graviditeten.

@BubbelA @Lazy Lady @Ottisen
Själv håller jag ihop arbetet med att få rätt mot en leverantör som inte levererar till oss enligt avtal. Vi har ett rätt hårt skrivet avtal med viten mm. Men de levererar ändå inte som de ska, och driver lite "buh-hu vad synd det är om oss som inte får betalt fast allt fungerar som det ska" linje just nu. Och mitt jobb är att de ska leverera. Så jag kan helt legitimt ta ut mina frustrationer på deras dåliga arbete. Fast givetvis hålla mig professionell i kontakten med dem (vilket är lätt eftersom jag i vanliga fall är lite för snäll och mjäkig).

Det tror jag kan ha räddat mitt äktenskap den här graviditeten.

Att tillåta mej att bli förbannad på kollegan har räddat mitt förhållande (jag har tydligen aldrig varit så snäll som nu enligt sambon:confused:)

Stubinen har ju inte direkt blivit längre av att vara gravid:o

Fast min kollega är så satans provocerande att han förtjänar att bli snäst åt även i vanliga fall.
Ja alltså min är så jävla korkad att han verkligen förtjänar allt, vi brukar kalla honom dumfan. Helt socialt handikappad, och så korkad på det..

Alltså, jag har ju haft typ alla symptom en kan ha under en graviditet, min kropp har ju varit snäll på det viset. Den tänkte väl att ska man så ska man ordentligt och det är lika bra att hon får prova på allt :cautious: Fast jag har ändå inte haft det så jäkla illa som man skulle kunna haft det.

Humöret har för mig faktiskt varit stabilt efter de där första 12-14 veckorna. Jag har en aning kortare stubin och blir mer förbannad för mindre saker än förut men alltså jag har ett jäkligt hetsigt humör redan som ogravid så det är knappt märkbart ändå. Dessutom är det inte sambon som får ta någon skit eftersom jag blir arg på allt annat typ :D Hade jag inte blivit sjukskriven och jobbat hela tiden hade jag nog förmodligen haft ihjäl ett par 100 gäster eller så dock, det är inte helt sällan man får bita sig i tungan och se glad ut på jobb och det hade jag INTE klarat av i det här tillståndet :angel:

Nu såhär med 5 veckor kvar så är halsbrännan värst, jag har aldrig haft det förut och det tog ett tag att fatta vad det var, men jisses vad störig den är. Kommer om kvällarna och nätterna. Den ihop med att bebis rumpa ligger och trycker något sinnessjukt hårt på mina revben är inte så himla festligt alltid. Men foglossningen har gett med sig lite och jag kan röra mig utan att bäckenet dör, där är det snarare sammandragningarna/förvärkarna som sätter stopp nu. Blir stenhård och får ilningar och ett jädra tryck neråt när jag är uppe och går.

Var förresten hos bm igår igen. Bebisen mår så himla bra så och ligger stabilt på sina 145 slag i minuten, har haft samma alla gånger utom en sen vi började lyssna på hjärtljuden, himla stabil onge! Vi pratade lite snabbt om förlossning och smärtlindring, om jag hade några egna tankar eller sådär men det känns mest som att det blir som det blir och att gå in med en plan i något som man aldrig gjort förut kommer förmodligen resultera i att jag blir besviken eller känner att jag tappar kontrollen. Så det är bättre att överlåta allt sånt där till folk som faktiskt gjort det ett par tusen gånger mer än vad jag gjort :idea:

Mitt blodtryck hade stigit igen men inget protein i urinen. Känns inte helt orimligt att blodtrycket går upp lite på slutet så det är inte speciellt oroande.

Idag blir det att börja tvätta upp bebisens grejer så att det blir gjort någon gång. Fast om solen fortsätter vara framme så blir det nog snarare att sitta ute och läsa ett par timmar :D Har börjat läsa Harry Potter för ongen, lika bra att hen får styr på sina favoriter i tid! :love::angel:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 349
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 131
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10