Vårföräldrar 2016 del 4

Bmbesök igår som nog varit det kortaste hittills.
Vikt, blodtryck, hjärtljud, sfmått. Konstaterar att jsg ska lämna urinprov för gbs till veckan.
Klart :D
Mina många sammandragningar var inget oroande.

Inga prover alls denna gång. Järnet ligger på runt 120. Det är dock depåerna som är lite små och därför jag ska äta järnpiller.

Det är helt underbart.. jag tror att mkt beror på att det är mkt mer påtagligt/verkligt för oss som har bebisen inneboende i 9månader än för pappan. Jag har liksom känt att "hon är ju snart här" i flera månader.

Så är det helt säkert. Ibland tror jag att han helt glömmer bort att vi ska ha barn. För oss är det ju lite svårt att glömma av..:cautious:

Tyvärr går ju inte det där fantastiska humöret över när bebis är på utsidan. Jag blir så less på mig själv, jag gråter för allt och då menar jag ALLT.

Har en sambo som är fixig och gillar att dona hemma. Är jag tacksam? :meh: Nej istället gråter jag och känner mig lat och oduglig. :banghead:

Skjut mig. Orkar inte med mer hormonpåslag nu :turd::cautious:

Tyvärr går ju inte det där fantastiska humöret över när bebis är på utsidan. Jag blir så less på mig själv, jag gråter för allt och då menar jag ALLT.

Har en sambo som är fixig och gillar att dona hemma. Är jag tacksam? :meh: Nej istället gråter jag och känner mig lat och oduglig. :banghead:

Skjut mig. Orkar inte med mer hormonpåslag nu :turd::cautious:

Tänker ignorera vissa delar av ditt inlägg:cautious:

Se det så här:
Du har burit er bebis i 9månader, du förtjänar ditt sofflock!!:)

Nej det här med att kunna kontrollera sig är helt omöjligt just nu, allt man tänker hoppar ut innan man hunnit blinka! :crazy:

Det här med prioritering och framförhållning är verkligen en karlgrej :grin:
Det håller jag inte med om. Jag är nog värre än mannen min. Bebis kommer 3 maj och vi har varken säng till den eller syskonvagn. :p Jag könner dock ingen stress :-).

Tänker ignorera vissa delar av ditt inlägg:cautious:

Se det så här:
Du har burit er bebis i 9månader, du förtjänar ditt sofflock!!:)

Bra skrivet! Den man som inte tycker det borde få sig en avhyvling.
Min stackars man har nog lite dåligt samvete för att det är jag som släpar, pustar och stönar. Och gör verkligen allt han kan för att underlätta för mig.

Han är också den som handlar och pysslar mest kring bebis ankomst. Efter förlossningsföreläsningen i går morse åkte han förbi Lidl på väg till jobbet och köpte parfymfritt tvättmedel, ett paket bebisblöjor och olika typer av Natusan bebisprodukter (bebisolja, bebistvål, puder och zinksalva). Det kändes lite som om han tyckte ännu mer "synd" om mig efter att ha hört om själva utklämningen. Och det kändes nog mer verkligt för honom också då, lite som att "shit, han kan komma ut när som helst! Bäst vi är förberedda!".
Älskar min man! :heart:heart

Bra skrivet! Den man som inte tycker det borde få sig en avhyvling.
Min stackars man har nog lite dåligt samvete för att det är jag som släpar, pustar och stönar. Och gör verkligen allt han kan för att underlätta för mig.

Han är också den som handlar och pysslar mest kring bebis ankomst. Efter förlossningsföreläsningen i går morse åkte han förbi Lidl på väg till jobbet och köpte parfymfritt tvättmedel, ett paket bebisblöjor och olika typer av Natusan bebisprodukter (bebisolja, bebistvål, puder och zinksalva). Det kändes lite som om han tyckte ännu mer "synd" om mig efter att ha hört om själva utklämningen. Och det kändes nog mer verkligt för honom också då, lite som att "shit, han kan komma ut när som helst! Bäst vi är förberedda!".
Älskar min man! :heart:heart

Helt klart är det så. Det är bara mina egna spöken som spelar spratt. Min sambo är och har alltid varit både stöttande och förstående.

Helt OT. Men jag är verkligen helt imponerad av kroppen. Kvinnokroppen är helt fantastisk. Har tagit bilder på min "eftermage" sedan vi kom hem från BB och jag är facinerad över hela grejen!!

Knapplånar lite..

Säger man så fortfarande förresten? Har ju inte varit på riktigt aktiv i det här forumet sedan 2006 så ursäkta om jag beter mig lite gammalmodigt haha! Fattar knappt ens hur de "nya" gubbarna funkar..:banana: (Hittade en gammal goding bara för det).

Anyway! Ni hinner skriva fasligt mycket mellan besöken.. Tänkte ändå spinna vidare på det här med bristningar, vilka andra mindre mysiga symptom har ni?

Jag har;
Finnar (herregud aldrig haft så mycket)
Halsbränna
Vattenfylld som en badtunna
En liten H-jäkel som stör på toabesöken :o
Trög mage (därav den lille vindruvan)
Himla ont i magmusklerna, märks vid hostningar, nysning och när jag inte tar stöd med armbågarna ordentligt.
Galen viktuppgång (34 kg and counting)

Jag har sluppit (peppar peppar):
Bristningar
Dåliga värden (järn och socker och blodtryck är som prima skinka)
Foglossnig
Illamående

Sedan kan jag inte komma på fler symptom :) fyll gärna på!

Jag har hittills haft en väldigt enkel graviditet, skulle jag to (har ingen att jämföra med.)
Fick foglossning och ischias vid halvtid, men det börjar faktiskt lugna sig nu i vecka 33.
Lite ont i svanken istället, ibland har jag haft halsbränna. Någon finne dyker upp. Kissar stup i kvarten!

Ingen viktökning, inget konstigt humör, ingen större oro eller stress, inget direkt illamående. Bra blodtryck, bra järnvärde, ganska pigg förutom när det gör ont och jag vaknar en gång i timmen hela natten. Börjar få lite sammandragningar när jag harvat runt för mycket.

:o:p

Helt klart är det så. Det är bara mina egna spöken som spelar spratt. Min sambo är och har alltid varit både stöttande och förstående.

Helt OT. Men jag är verkligen helt imponerad av kroppen. Kvinnokroppen är helt fantastisk. Har tagit bilder på min "eftermage" sedan vi kom hem från BB och jag är facinerad över hela grejen!!

Samma med min sambo, han har stöttat mej hela vägen och varit helt underbar. Men igår va vi båda svintrötta och griniga och då krockade det lite. Så är det ju ibland!

Kroppen är en otrolig pryl!!! Kan bara hålla med. Först ska skinnet töja sej och kroppen ska bära upp X-antal kg extra och sen ska den pressa ut en divansoffa genom ett jäkla nyckelhål och efter det ska den dra ihop sej igenO_o
Är helt imponerad!

Oj. Det här var kanske ett ämne jag borde hållit för mig själv. Jag trodde vi skulle vara några fler här inne med bristningar... :(

Jag tröstar mig med att de bleknar, att det inte finns något man kan göra för att förhindra dem och att jag ändå typ aldrig visar magen offentligt så den enda som kommer se dem förutom jag är min man och han bryr sig verkligen inte alls.

Jag såg ut som ett påskris, blålila strimmor över hela framsidan. De har bleknat bra, men såg riktigt fult ut i några månader. Det blev bättre efter ett halvår ungefär.

Litet tips till er som inte fött ännu, och som bor i Göteborgsområdet eller Stockholm. Vid Sahlgrenska och Karolinska Huddinge finns möjlighet att donera blod från navelsträngen och moderkakan till Nationella Navelsträngsblodbanken. Det är enligt Karolinska helt riskfritt, och blodet går till personer som är i behov av benmärgstransplantation och nya stamceller.
Mer om detta kan man läsa här.

Man anmäler detta till sin barnmorska vid mödravården eller förlossningsbarnmorskan. Tyvärr ligger inte Huddinge så smidigt till från mig, så för mig är det inte aktuellt. Men om man kunde donera vid alla förlossningskliniker (framförallt den jag valt) så hade jag gjort det. Det är ju inte direkt så att det är ngt man saknar.

Litet tips till er som inte fött ännu, och som bor i Göteborgsområdet eller Stockholm. Vid Sahlgrenska och Karolinska Huddinge finns möjlighet att donera blod från navelsträngen och moderkakan till Nationella Navelsträngsblodbanken. Det är enligt Karolinska helt riskfritt, och blodet går till personer som är i behov av benmärgstransplantation och nya stamceller.

Man anmäler detta till sin barnmorska vid mödravården eller förlossningsbarnmorskan. Tyvärr ligger inte Huddinge så smidigt till från mig, så för mig är det inte aktuellt. Men om man kunde donera vid alla förlossningskliniker (framförallt den jag valt) så hade jag gjort det. Det är ju inte direkt så att det är ngt man saknar.
Tack för tipset! Jag ska föda på Huddinge så för mig är det smidigt! :)

Åh, vilken himla bra idé! Fan vad synd att det bara görs på de sjukhusen, jag hade gärna gjort det. Ska dubbelkolla med min BM om de gör något sånt här men det tvivlar jag på eftersom jag inte hört ett pip om det tidigare.

Vilken bra grej! Ska fråga BM om det på måndag, det kanske går på fler ställen om man har tur!

Jag har skrivit upp mej på att donera bröstmjölk om jag får så det räcker till mer än min lilla, förhoppningsvis kan det hjälpa nån liten.

Nån som har några känningar? @Lazy Lady har dina känningar från förra helgen eller när det var avtagit?

Har ni som inte fått er bebis än köpt klart allt eller saknas nåt? :)

Nu har jag jobbat min sista dag för i år! Känns heeeelt fantastiskt! :bump: Nu ska jag mysa på och försöka vara en lite snällare fru de sista veckorna innan bebis kommer :D

TROR att vi har köpt allt som behövs. Det som ska göras nu är att måla spjälsängar, skruva ihop skötbord och packa bb-väskan.

Nån som har några känningar? @Lazy Lady har dina känningar från förra helgen eller när det var avtagit?

Har ni som inte fått er bebis än köpt klart allt eller saknas nåt? :)
Dags för en uppdatering här tror jag! Igår kväll föddes nämligen vår Linus, 3960 g och 49 cm :heart

Det blev igångsättning på BF till slut, istället för kejsarsnitt som det talades om innan (om inget hänt före BF). Blev lite nervös inför igångsättningen eftersom det var det enda alternativet vi inte varit förberedda på. Men det funkade jättebra och var över efter knappa 6 timmar. Besök av familjen idag, mysigt!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 351
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka