Vårföräldrar 2016 del 4

Dags för en uppdatering här tror jag! Igår kväll föddes nämligen vår Linus, 3960 g och 49 cm :heart

Det blev igångsättning på BF till slut, istället för kejsarsnitt som det talades om innan (om inget hänt före BF). Blev lite nervös inför igångsättningen eftersom det var det enda alternativet vi inte varit förberedda på. Men det funkade jättebra och var över efter knappa 6 timmar. Besök av familjen idag, mysigt!
Grattis till gossen!!

Dags för en uppdatering här tror jag! Igår kväll föddes nämligen vår Linus, 3960 g och 49 cm :heart

Det blev igångsättning på BF till slut, istället för kejsarsnitt som det talades om innan (om inget hänt före BF). Blev lite nervös inför igångsättningen eftersom det var det enda alternativet vi inte varit förberedda på. Men det funkade jättebra och var över efter knappa 6 timmar. Besök av familjen idag, mysigt!

Grattis :heart:heart

Nån som har några känningar? @Lazy Lady har dina känningar från förra helgen eller när det var avtagit?

Har ni som inte fått er bebis än köpt klart allt eller saknas nåt? :)

Här är allting som ska köpas köpt, tror jag. I alla fall allting som vi tänkt införskaffa innan bebis, sen får vi väl se vad som dyker upp i behovsväg sen men det tar vi då. Jag hittar ju nya fina bebiskläder typ varje dag men det är knappast så att det är något vi behöver mer av :cautious: Speciellt inte eftersom det med största sannolikhet kommer regna in kläder och andra gulligheter efter födseln :D

Det som är kvar för oss är lite småfix här hemma, sätta upp sänghimmel, bädda sängen, packa ner saker som ska med till förlossningen och sådär. Egentligen behövs en rensning av förrådet och typ alla förvaringsställen i lägenheten men det är inte i direkt koppling till bebis det handlar mer om att jag har svårt att se att vi kommer göra det när bebis väl kommit. På tisdag har jag 4 veckor till bf så det känns som att vi är i fas! :)

Stort grattis till er pojk! :heart

Grattis till er pojke:)

Grattis! :-)

Här är allting som ska köpas köpt, tror jag. I alla fall allting som vi tänkt införskaffa innan bebis, sen får vi väl se vad som dyker upp i behovsväg sen men det tar vi då. Jag hittar ju nya fina bebiskläder typ varje dag men det är knappast så att det är något vi behöver mer av :cautious: Speciellt inte eftersom det med största sannolikhet kommer regna in kläder och andra gulligheter efter födseln :D

Det som är kvar för oss är lite småfix här hemma, sätta upp sänghimmel, bädda sängen, packa ner saker som ska med till förlossningen och sådär. Egentligen behövs en rensning av förrådet och typ alla förvaringsställen i lägenheten men det är inte i direkt koppling till bebis det handlar mer om att jag har svårt att se att vi kommer göra det när bebis väl kommit. På tisdag har jag 4 veckor till bf så det känns som att vi är i fas! :)

Åh behöver också rensa förråd, rejält! Men det är svårt i det här tillståndet och svårare lär det bli ;)

Nån som har några känningar? @Lazy Lady har dina känningar från förra helgen eller när det var avtagit?

Har ni som inte fått er bebis än köpt klart allt eller saknas nåt? :)

Jag har precis lika mkt sammandragningar om än inte mer och slemproppen lossar i småbitar.. Annars har inget mer hänt ännu, hoppas hinnsvepningen blir lyckad på måndag och det sätter lite fräs! Men det finns ju inga garantier. (Syrran gjorde det med båda sina och värkarbetet satte igång inom 1dygn:up:)

Vi har köpt allt och allt är på plats:) tror jag.. :confused:
Om inte annat så finns det affärer efter förlossningen också:p

Stort grattis:heart:heart

Grattis @leia !

Vi har vagn kvar, har (nästan) bestämt oss för nya Britax smile 2 som vi såg för första gången idag. Känns lagom pris-prestanda och en uppiffning av Brio smile som vi kikat på innan. Vi har även babyskydd kvar. Och lite mer blöjor och några benisfiltar, och kanske lite mer kläder i Stl 56 (är det ens ngn mening att köpa ngt i 50? Det har vi inget i).

Grattis @leia !

Vi har vagn kvar, har (nästan) bestämt oss för nya Britax smile 2 som vi såg för första gången idag. Känns lagom pris-prestanda och en uppiffning av Brio smile som vi kikat på innan. Vi har även babyskydd kvar. Och lite mer blöjor och några benisfiltar, och kanske lite mer kläder i Stl 56 (är det ens ngn mening att köpa ngt i 50? Det har vi inget i).

Allt beror ju på barnet. S har fortfarande strl 50 och då är hon ändå 4 veckor. Börjar växa i endel 56 :D

Allt beror ju på barnet. S har fortfarande strl 50 och då är hon ändå 4 veckor. Börjar växa i endel 56 :D

Precis. Alla är olika. Min lilla är ju snart 5 månader och har stl 62 som sitter bra, vissa plagg är fortfarande något stora. Beror ju på hur snabbt dom växer. Min lilla är inte över 6 kg än och då vägde hon ändå 3950 gram när hon föddes.
Vi hade stl 50 ett litet tag @Whirlie trots sin storlek, men inte löst utan rätt så lagom direkt.

Grattis @leia !

En sån har vi köpt, och britax primo babyskydd som går att klicka på vagnchassit. Nu har vi bara skjutsat runt katterna i den inne men vi är jättenöjd, hur smidig vagn som helst! :)

Min tjej är två veckor och bär storlek 50 än, hade väldigt lite kläder i den storleken och har mer i storlek 56. Tur att vi mest är hud mot hud fortfarande. Kläder är mest när familjen besöker :p

Igår hade vi hembesök av BVC (världens mest gulligaste barnmorska:love:) men hennes våg var tydligen trasig eller så vägde hon 8,2kg den lilla lilla bebisen :down::nailbiting::laugh: vi testade flera gånger men det fick bli att boka ny tid för vikt. Hon ser inte riktigt ut som en åttabitars än även om vi log stolt ett tag där :D

Ok, tack! Då införskaffas några plagg i 50 också. Både jag och maken är långa, så tänker jag att det blir en stor och välväxt bebbe direkt :-).

Det hör med blöjor då? Maken köpte ett paket som var för 3-6 kg, Stl 2 och märkt med "newborn". Behövs stl 1 om bebben föds i "rätt" tid.

Vi har nog köpt det mesta, jag är fortfarande osäker på hur mycket kläder som behövs i 50 men kommer nog satsa på mer i 56. Jag är 1.85 och maken 1.95 så det lär inte bli några små pluttar även om de är tvillingar...
Väntar in Hjärtats babybox för att se vad man får med i den, men lite apotekssaker behöver väl också införskaffas tänker jag? Typ termometer och sånt?

Ok, tack! Då införskaffas några plagg i 50 också. Både jag och maken är långa, så tänker jag att det blir en stor och välväxt bebbe direkt :-).

Det hör med blöjor då? Maken köpte ett paket som var för 3-6 kg, Stl 2 och märkt med "newborn". Behövs stl 1 om bebben föds i "rätt" tid.

Vi har köpt både 50 och 56 i kläder, systerdottern vägde runt 4kg vid födseln men hade strl 50 i flera veckor. Blöjor har vi köpt i både strl 1 och 2.

Min lilla fis har fortfarande strl 1 och nu sitter dom bra. När hon var nyfödd täckte dom nästan hela henne kändes det som O_o.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 351
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka