Vårföräldrar 2016 del 4

En till fråga förresten, ni som haft lindrig foglossning, hur snabbt gick det över efter förlossningen? Min är på nivån att jag får ont när jag promenerar men går över efter några timmars vilande. Ridningen, de ggr jag får ont i ryggen efter den, kanske man måste vila en natt efter för att man ska känna sig bra igen. Blir det magiskt bara att det inte gör ont när barnet har kommit? Eller är det en massa veckor som man ska vänta för säkerhets skull osv?
Mitt försvann direkt efter bokstavligen, det är det vanligaste tror jag :-)

Förövrigt så har jag sen jag läste att barnen är färdiga i vecka 35 gått och hoppats på att allt ska sätta igång. Men här finns det inte ett symptom på någonting, känner mig knappt gravid ärligt talat? Hur ser det eg ut när magen åker ner osv? Min mage är bara extremt ful, tydligen inte särskilt stor men ändå skitjobbig, ser väldeliga fram emot när den är tom.

Jag hoppas också på att det ska dra igång nu när det äntligen är "okej" att ungen föds. Men inget händer här heller...misstänker en rysligt punktlig bebis. :cautious:

Jag märkte att det blev lättare att andas och äta och sånt när hon fixerade sig och sjönk ner. Kände mig plötsligt nästan "ogravid" i det avseendet.Gick till barnmorskan samma vecka och fick det bekräftat. Och min mage ser ut som om jag har svalt en vattenmelon som sjunkit långt ner i buken. Typ som en tennisboll i en tubsocka! :D Den gick liksom från att vara en jämn kurva från brösten och ner till att bli en hård boll som putar ut asmycket från en bit ovanför naveln och neråt. (Guuud vad bra jag är på att beskriva, märker jag... :meh:)

Hemma igen då, gick inte att göra nån hinnsvepning för hon nådde inte, tappen är dock helt mjuk och bebisen är djupt fast fixerad så allt är klart att sätta igång. Märks dock att hon varit där inne och retat tappen, ilar och spänner. Bebis blev skitilsken och hjärtljuden drog upp på 160-170.

Hade lite högre blodtryck än vanligt (120/80 vilket är högt för att vara jag, 90/60 är mitt normala) och protein i urinen men annars inga tecken på havandeskapsförgiftning.

Så nu ligger jag som en strandad val på soffan och vilar lite:cautious:

Jag hoppas också på att det ska dra igång nu när det äntligen är "okej" att ungen föds. Men inget händer här heller...misstänker en rysligt punktlig bebis. :cautious:

Jag märkte att det blev lättare att andas och äta och sånt när hon fixerade sig och sjönk ner. Kände mig plötsligt nästan "ogravid" i det avseendet.Gick till barnmorskan samma vecka och fick det bekräftat. Och min mage ser ut som om jag har svalt en vattenmelon som sjunkit långt ner i buken. Typ som en tennisboll i en tubsocka! :D Den gick liksom från att vara en jämn kurva från brösten och ner till att bli en hård boll som putar ut asmycket från en bit ovanför naveln och neråt. (Guuud vad bra jag är på att beskriva, märker jag... :meh:)
Haha jag tycker att det var en jättebra beskrivning, då fattar jag:) Då har nog min också sjunkit. Du har nog rätt i att det mer var en jämn kurva (som var mkt finare för den delen, tubsocka med tennisboll är inte min vackraste silhuett:P)

Hemma igen då, gick inte att göra nån hinnsvepning för hon nådde inte, tappen är dock helt mjuk och bebisen är djupt fast fixerad så allt är klart att sätta igång. Märks dock att hon varit där inne och retat tappen, ilar och spänner. Bebis blev skitilsken och hjärtljuden drog upp på 160-170.

Hade lite högre blodtryck än vanligt (120/80 vilket är högt för att vara jag, 90/60 är mitt normala) och protein i urinen men annars inga tecken på havandeskapsförgiftning.

Så nu ligger jag som en strandad val på soffan och vilar lite:cautious:
Det där med hinnsvepning låter riktigt otäckt tycker jag, men jag förstår att man vill ha en ändå. Åh så nära det är för dig, himla spännande!!

Det där med hinnsvepning låter riktigt otäckt tycker jag, men jag förstår att man vill ha en ändå. Åh så nära det är för dig, himla spännande!!

Det va lite obehagligt bara att hon retade tappen. Det va dock svårt gör henne att komma åt i och med att den va lite bakåtlutad men mjuk och kort. Det "isade" på ett lite märkligt sätt, men gjorde inte ont. Jag hade ju gärna fått igång det om man säger så, för det är ju nära!!
Men min BM sa att bara retningen kan komma att påskynda det lite så jag hoppas... Annars har jag besök på måndag igen.

Det va lite obehagligt bara att hon retade tappen. Det va dock svårt gör henne att komma åt i och med att den va lite bakåtlutad men mjuk och kort. Det "isade" på ett lite märkligt sätt, men gjorde inte ont. Jag hade ju gärna fått igång det om man säger så, för det är ju nära!!
Men min BM sa att bara retningen kan komma att påskynda det lite så jag hoppas... Annars har jag besök på måndag igen.
För dig är det ju spännande på riktigt nu, inte som oss andra som bara har helt ogrundade förhoppningar om för tidig födsel haha:P

För dig är det ju spännande på riktigt nu, inte som oss andra som bara har helt ogrundade förhoppningar om för tidig födsel haha:P

Men exakt! En annan går med förvärkar stup i kvarten men har ändå 4 veckor kvar till bf liksom :cautious: För att slippa alla krämpor hade bebis gärna fått ploppa ut typ igår (jättegärna just bara sådär smidigt födas på en kvart eller så:D) men jag är däremot rätt säker på att jag egentligen vill ha en punktlig bebis, jag behöver någon vecka till att ställa in mig på att vi blir 3 :eek::laugh:

Hahaha!! Jag började tjata om att nu kan hon komma närsomhelst till sambon i v36.. :D
men nu längtar jag som tusan och speedförlossning på 15min utan att man ser ut som en död amaryllis i underlivet vore ju optimalt:angel:

Pratade med en tjej ifrån vår föräldragrupp som fått sin bebis lite tidigt (v37 kom han) det hade gått på 3h totalt från igångsättning, han va dock liten och medtagen efteråt (han piggade på sej efter några dagar). Så man vill nog inte ha dem för tidigt ändå och inte så kvickt heller.

Haha, känner igen det där @Lazy Lady, jag typ nästan skriker förskräckt "ALLTSÅ! Bara 4 veckor kvar nu, FYRA VECKOR!" Till sambon varje dag :rofl:. Har nog gjort det i ett par veckor nu och han sa tydligen till på jobbet förra veckan att nu kan bebis komma när som så han är fullt med på att det kan ske vilken sekund som helst typ. Är lätt för att jag informerat honom så bra och så konsekvent om det :idea::angel:

Han sa till och med igår att vi borde packa förlossningsväskan nu så det är fixat! Heja sambon :D

Jag är nog den enda här som absolut inte vill att de ska dra igång innan. :-) har fortfarande syskonvagn, spjälsäng/vagga eller nåt att köpa. Och massa att fixa här hemma! Hoppas att vädret tänker bli bättre (regn hela veckan typ) så jag kan fixa i trädgården = lite mindre att tänka på till sista veckan ;)

Haha, känner igen det där @Lazy Lady, jag typ nästan skriker förskräckt "ALLTSÅ! Bara 4 veckor kvar nu, FYRA VECKOR!" Till sambon varje dag :rofl:. Har nog gjort det i ett par veckor nu och han sa tydligen till på jobbet förra veckan att nu kan bebis komma när som så han är fullt med på att det kan ske vilken sekund som helst typ. Är lätt för att jag informerat honom så bra och så konsekvent om det :idea::angel:

Han sa till och med igår att vi borde packa förlossningsväskan nu så det är fixat! Heja sambon :D

Hahaha!!! Vi packade i v36/37:D
Fast nu har sambon tröttnat på mitt tjat och tror bebisen kommer efter sommaren:rofl:

Jag är nog den enda här som absolut inte vill att de ska dra igång innan. :-) har fortfarande syskonvagn, spjälsäng/vagga eller nåt att köpa. Och massa att fixa här hemma! Hoppas att vädret tänker bli bättre (regn hela veckan typ) så jag kan fixa i trädgården = lite mindre att tänka på till sista veckan ;)

Det är bra att ha lite att göra! Känns som att vi dragit igång projekt överallt i huset och ute på gården nu under graviditeten. Fördelen med tidspress är att man håller farten uppe:D

Vi har också massa kvar! Inklusive bygg av ett sovrum, det påbörjades igår:p men jag tänker att det får den käre nyblivna fadern fixa i en väldig fart medan jag ligger på BB typ!

Här är vi inte hysteriska och har gravidhormoner!
I natt låg jag vaken till ett för att jag tyckte bebisen var på tok för lugn, tyckte jag knappt känt något under hela dagen. Och framförallt mellan typ 22 och 00 brukar det vara ordentligt party. Och denna kväll - ingenting! på 1,5 timme som jag låg och kände efter så kände jag kanske två väldigt svaga buffar, på gränsen till inbillning. Maken sov gott bredvid, och skulle iväg på lång jobbresa idag. Så tanken på att dra iväg till förlossningen mitt i natten var sådär. Liksom tanken på att strunta i det. Kom på att någon här tipsat om outspädd saft, och tog några klunkar sådan. Då blev det mer livat typ 20 min efteråt. Så då släppte jag det nojandet (nu när jag skriver är det småparty i magen igen).

Har dessutom blivit förkyld med halsont och nästäppa. På det de vanliga sovbesvären som graviditeten för med sig. Och toalettbesöken. Somnade vid 1, vaknade vid 2:30 med halsont och superkissnödig. Drack flera klunkar vatten för att lindra halsonten, och gick på toa. Vaknade till av vad jag i sömnen tror är bebis som sparkar mig i ryggen (väldigt konstigt tänker jag, han ligger ju I magen). Upptäcker att det är makens hand som stöter mig i ryggen, och tänker att han nog har sömnryckningar. Drar in täcket under kroppen och sover vidare. Vaknar igen vid typ 3:45 av att jag är kissnödig, och har ont i halsen. När jag går upp ser jag att andra sänghalvan är tom, maken ligger i gästrummet. Dricker vatten för halsontet, har svårt att somna om. Är, såklart, superpigg (eller inte alls) när klockan ringer 6:30.

Börjar sedan morgonen med första förskolestudiebesöket. Det är säkert en jättetrevlig förskola, men jag bara känner att jag ALDRIG vill lämna iväg vårt barn till ngn förvaringsplats. Har nästan lite panik över tanken. 15 - 22 barn instängda tillsammans i ett "litet" rum, dagarna i ända (de säger att de är mkt utomhus, men i mitt trötta hornomstinna tillstånd tänker jag att de bara säger vad vi vill höra). Jag har aldrig gått på dagis själv, och är inte särskilt positivt inställd till företeelsen från början. Men det finns ju få bättre alternativ där vi bor. Maken får helt enkelt sköta inskolningen när det är dags.

Suck och gäsp!

Alltså folk är ju märkliga! När det är så mkt högre sannolikhet för att föda för tidigt med tvillingar så är det väl fullt förståeligt och förnuftigt att köpa en del i 44?!

Ja det tycker ju jag också :) o våra kom ju inte "tidigt" o har haft 44 länge.

Hahaha!! Jag började tjata om att nu kan hon komma närsomhelst till sambon i v36.. :D
men nu längtar jag som tusan och speedförlossning på 15min utan att man ser ut som en död amaryllis i underlivet vore ju optimalt:angel:

Pratade med en tjej ifrån vår föräldragrupp som fått sin bebis lite tidigt (v37 kom han) det hade gått på 3h totalt från igångsättning, han va dock liten och medtagen efteråt (han piggade på sej efter några dagar). Så man vill nog inte ha dem för tidigt ändå och inte så kvickt heller.

Haha det där tjatet håller jag på med varje kväll :angel: "NU kan verkligen ungen komma när som helst, NÄR SOM HELST!" :D Maken utnyttjar det dock lite på jobbet, "nä den mässan får nån annan åka på, jag ska ju ha barn när som helst" :D

Haha det där tjatet håller jag på med varje kväll :angel: "NU kan verkligen ungen komma när som helst, NÄR SOM HELST!" :D Maken utnyttjar det dock lite på jobbet, "nä den mässan får nån annan åka på, jag ska ju ha barn när som helst" :D

Känner igen det, sambon utnyttjar alla tillfällen han kan till att börja sent och sluta tidigt:rofl::D (han har visserligen eget företag, men är inhyrd på större så han är ju typ anställd fast ändå inte)

Nyfiken på hur det går för @giovanna , har du nåt på gång eller är det lugna gatan ännu?
Själv ligger jag i soffan som en padda med riktigt ond typ mensvärk och ont i ryggen som tusan. Har haft det sedan igår.. Tycker det kan braka till nu!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 351
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka