Ni som har fler barn, hur gör ni med dom när det är dags att åka in? Kommer någon till er eller lämnar ni barnet/barnen hos någon på vägen?
Har ni reservplaner för vem ni lämnar till?
Vår son är ju såpass liten att man inte kan förklara läget riktigt
och han har heller inte sovit borta ännu
Nu har vi en plan och han kommer hinna sova borta innan det är dags. Han är van vid personerna och deras hem och gillar att vara där och med dom. Han är ganska enkel att ha och göra med det kommer säkerligen inte vara några bekymmer. Vi har även reservplaner för vem vi lämnar till/kommer till oss.
Men JAG då??
Hur ska jag klara av att lämna bort min lilla gosse och släppa tankarna när vi väl åker in? Hur slappna av? Om han blir megalessen och inte alls vill vara hos sin akutfamilj?
Vi kommer få stanna kvar när vi väl åker in även om det dröjer tills det är dags att föda. Och även om jag hoppas på ett snabbare förlopp än sist så kan det handla om ett helt gäng dagar på BB. Även innan förlossningen.
Pappan kan givetvis åka till sonen om dagarna när bebis väl är ute. Vi vill ju stanna på BB tillsammans men funkar det inte med att sova över för sonen får ju pappan åka hem och sova med honom hemma.
Vi är ganska öppna och flexibla.
Men mammahjärtat vill ha kontroll över nåt jag inte kommer kunna ha kontroll över just då.. Blä!
Hur tänker ni?