Vårföräldrar 2016 del 4

Man måste ju älska andra kvinnor och detta eviga skuldbeläggande och ifrågasättande! Var på simhallen idag för att simma mina längder och får höra: "Oj oj, tänker du föda i bassängen?! På min tid vilade vi minnsan när vi var gravida". Jag förklarade att 30 min bröstsim ÄR vila för mig, sen blev tanten tyst.

Man måste ju älska andra kvinnor och detta eviga skuldbeläggande och ifrågasättande! Var på simhallen idag för att simma mina längder och får höra: "Oj oj, tänker du föda i bassängen?! På min tid vilade vi minnsan när vi var gravida". Jag förklarade att 30 min bröstsim ÄR vila för mig, sen blev tanten tyst.

Men kära värld va oförskämt :eek:

Men va fasen!! Vad är det med människor!?
varför anser man sej ha rätt att komma med pekpinnar bara för att nån väntar barn?:meh:

Har varit hos barnmorskan idag och oj vad jag är mkt mer trygg nu. Hon satte ord på varenda en av mina nojor om sjukvården och slätade inte alls över statistik etc. Utan pratade om att man i Uppsala var noggrann med uppföljning av eventuella skador. Känns sååå mkt bättre och nu älskar jag min barnmorska! Var så anti att skriva förlossningsbrev men oj vad det gav mig mkt:)

Lillkillen var numera halvt fixerad åt rätt håll och i övrigt såg allt också bra ut:) hon skrattade dock åt att jag hoppades på en snar förlossning och sa att vi nog syns om två veckor igen:p

Haha roligt att jag var i simhallen idag och fick för mig att en tant var så otroligt irriterad på att jag var där i mitt tillstånd. Var eg bara blicken hon gav, min tant vågade inte säga ngt iaf. Jag älskar simningen, det är så himla skönt för kroppen. surtanter i Uppsala!

Haha roligt att jag var i simhallen idag och fick för mig att en tant var så otroligt irriterad på att jag var där i mitt tillstånd. Var eg bara blicken hon gav, min tant vågade inte säga ngt iaf. Jag älskar simningen, det är så himla skönt för kroppen. surtanter i Uppsala!

Haha, det kanske är förbjudet med gravida i Uppsalas simhallar???

Det är då man svarar "tack för omtanken men jag är bara tjock" :angel:

Nä, tycker du svarade mycket bra! Vilka människor det finns! :eek:

Var också hos BM idag. SFmåttet hade växt 2 cm på 2,5 v och ligger fortfarande precis på normalkurvan. Och hb var uppe på 121 nu (från ca 112 där den legat hela graviditeten). Tydligen så går det upp mot slutet (och järntabletterna gör väl sitt till). Vikten var upp 5 ytterligare kg sedan senaste mätningen i typ v 25, och min gulliga barnmorska säger noll och nada om min vikt.

Denna gång hade hon svårt att känna hur bebis låg, han hade tryckt sig långt in mot ryggen till. Men hon tyckte ändå han låg med huvudet nedåt men ännu ej fixerad. Drygt 4 v kvar till BF och två på jobbet. Apmkt att göra på jobbet och helt genomförkyld. Som om det inte var illa nog bara som höggravid! Gravcold slår nog Mancold! Tack för min underbara make!

Färdknäppen ledde till...

*trumvirvel*

Sammandragningar!!!:meh::rofl::rofl:

Sex är ju iofs alltid trevligt:heart
Alltid nåt?? :up:

Vi övade lite på färdknäppen vi med faktiskt :D Blev lite mensvärk av det hela men det gick över rätt snabbt. Här får dock ingen bebis komma förrän tidigast 12:e, har ju klipptid 11:e :D 22:a har jag satsat på, då är det fullmåne!

Alltid nåt?? :up:

Vi övade lite på färdknäppen vi med faktiskt :D Blev lite mensvärk av det hela men det gick över rätt snabbt. Här får dock ingen bebis komma förrän tidigast 12:e, har ju klipptid 11:e :D 22:a har jag satsat på, då är det fullmåne!

Helt klart! Jag drömde dock att vattnet gick och det va så jäkla verkligt att jag satte mej med ett ryck i sängen:p

Inatt trodde jag nästan att det var nåt på gång som jag hade missat. Min honkatt var helt galen, hon brukar vara klängig men nu var det som att försöka sova med en apbebis fastklamrad vid kroppen. Efter att ha legat som ett plåster på mig i 4 timmar fick hon panik när jag kissade med stängd dörr och försökte klösa sig in... :meh:

Inatt trodde jag nästan att det var nåt på gång som jag hade missat. Min honkatt var helt galen, hon brukar vara klängig men nu var det som att försöka sova med en apbebis fastklamrad vid kroppen. Efter att ha legat som ett plåster på mig i 4 timmar fick hon panik när jag kissade med stängd dörr och försökte klösa sig in... :meh:

Du kan ju inte lämna djuret på det viset!!!;)

Haha min terrier låg helt klistrad mot min sida hela natten, och var dessutom sjukt snäll och mysig. Han brukar alltid morra och vara sur annars. Sen vaknade jag med konstig känsla i magen och tog genast ut förlossningen i förskott. Sen tog sagan slut och nu sitter jag på jobbet med samma sparkande unge i magen (aj, när slutar det göra ont?) och inga andra tecken:(

Jag är tveksam till att vården inte är öppen med de fall där det går fel. Sen finns ju väldigt många människor som anser att de har mer rätt och vet bättre än läkare och om läkaren inte ställer den diagnos de har läst sig till på nätet att de har så tycker de att vården är dålig.

Jag tror att det ofta är så att vården anser att det inte är något fel även om det känns fel för kvinnan själv.
När jag tog upp min oro för bestående men efter förlossning med min Amandabarnmorska sa hon i stort sett att det inte existerar bestående men O_o.
Något som gjorde att jag hade rätt svårt att ta henne på allvar eftersom jag hört många som har rätt stora problem lång tid efteråt.
Visst, enligt deras måttstock så är det kanske inte något som är fel men jag tycker att det är helt galet att inte bli tagen på allvar om man själv upplever smärta etc lång tid efteråt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 351
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka