Vårföräldrar 2016 del 4

Idag är den bästa dagen på flera veckor för idag har jag ridit min häst för första gången sen januari! !!
Underbara bruna djur! Vilken tur jag har som tycker det är så nördigt roligt att rida... Kände inte av snittet mer än att troskanten skaver lite. Magmusklerna är ju frånvarande men hoppas ridningen hjälper tillbaka dom.
Bara ville berätta det för någon....:)
Åh vad härligt! Häst är bäst! :)

Själv har jag planerat "premiärturen" till lördag. Dock inte bestämt vilken av pållarna som får göra den äran - tänker att minst vårglad häst är bäst för en otymplig matte med obefintliga magmuskler. :o

Lillkillen är 3 veckor gammal, vart har tiden tagit vägen? :confused:
Har börjat rida igång mina 3 hästar sedan någon vecka tillbaks. Underbar känsla att vara tillbaka på hästryggen :love:
Har tappat 14 kg sedan förlossningen, har dryga 10 kg kvar.. :meh: Men sen skall jag gå ner lite till så jag har att göra :p
Wohoo, 3 veckor efter förlossning låter helt ok! :)

Har du 3 hästar att ha igång så är vikten snart borta vare sig du vill eller ej!

BM-besök idag, v 37+3. Ungen icke fixerad än :cautious: Fast det spelar tydligen inte så stor roll, eventuellt har jag så brett bäcken så att ungen aldrig kommer att fixera sig och det låter ju rätt bra :D

Hjärtljud 148
Blodvärde 127 (upp från 112 på 2 veckor :up:)
Vikt + 1 kg (totalt 13 kg från inskrivning)

Ni som gjort snitt här, ungefär hur ont kan man förvänta sig ha 4 dagar efter snitt? Är det totalt omöjligt att klara sig utan smärtstillande? Med smärtstillande, kan man räkna med att kunna röra sig skapligt då? Alltså gå runt i maklig takt en stund, funkar det tror ni? Generellt nu alltså.

Ni som gjort snitt här, ungefär hur ont kan man förvänta sig ha 4 dagar efter snitt? Är det totalt omöjligt att klara sig utan smärtstillande? Med smärtstillande, kan man räkna med att kunna röra sig skapligt då? Alltså gå runt i maklig takt en stund, funkar det tror ni? Generellt nu alltså.

Jag minns inte riktigt men tror att jag bara fick smärtstillande så länge jag var kvar på sjukhuset och det tror jag var i tre dagar (konstigt att man glömmer så snabbt)
Men jag höll mig inomhus ett par dagar efter hemkomsten innan jag kände mig redo för promenad.

Det är ju superolika! Vissa berättar att de gått 4 km med barnvagn dagen efter. Jag kunde inte gå uppför trappan hemma utan maken lyfte mig under ena armen. Då åt jag fortfarande morfin. Jag gick första promenaden efter 3 veckor och då snackar vi snigelfart. Helt fri från värktabletter efter tre veckor typ.

Mvh Miks

Jag tog 2 alvedon på måndagskvällen när vi kom hem. Hade lite ont då antagligen för att jag varit "igång" när vi packa ut i bilen o åkte hem osv. Men annars va jag helt pillerfri från eftermiddagen på Söndagen, blev snittad på torsdag förmiddag.
På Onsdagen va vi ute o gick utan problem med snittet, det som gjorde ont va min rygg.. Antagligen för dom obefintliga magmusklerna för det har försvunnit mer o mer ju mer jag tränar med mammamage-appen :)

Dock så har jag förstått att jag har haft ett smidigt snitt som läkt bra & haft lite smärta. :)

Jag klarade mig inte utan smärtstillande, men med smärtstillande i kroppen kunde jag göra det mesta. Röra mig helt ok och fungera i vardagen.

2 utav 3 snitt har krävt värktabletter 4 dagar efter men har ändå kunnat röra mig skapligt.

Nu får det gärna komma fler vårbebisar :bump:

Min parvel är 5 veckor idag och jag försöker räkna ut hur jag ska kunna vara hemma till augusti 2017 utan att sambon ska kompromissa bort sin jänkare igen. Den skulle nämligen lackas i vintras men det blev en åkgräsklippare för de pengarna istället, så den är tänkt att lackas nu i vinter och jaa det kostar en slant även om sambon gör allt själv :cautious: Vet ni hur länge ni ska vara hemma?

Idag är den bästa dagen på flera veckor för idag har jag ridit min häst för första gången sen januari! !!
Underbara bruna djur! Vilken tur jag har som tycker det är så nördigt roligt att rida... Kände inte av snittet mer än att troskanten skaver lite. Magmusklerna är ju frånvarande men hoppas ridningen hjälper tillbaka dom.
Bara ville berätta det för någon....:)

Det finns inget som är så bra för kropp och själ som att få rida efter att man gått igenom något elände. Jag tror varenda kotte här förstår hur gött det gör dig.

Min parvel är 5 veckor idag och jag försöker räkna ut hur jag ska kunna vara hemma till augusti 2017 utan att sambon ska kompromissa bort sin jänkare igen. Den skulle nämligen lackas i vintras men det blev en åkgräsklippare för de pengarna istället, så den är tänkt att lackas nu i vinter och jaa det kostar en slant även om sambon gör allt själv :cautious: Vet ni hur länge ni ska vara hemma?

Jag hade tänkt till efter sommaren, har ju redan varit mammaledig sen i april -15. Men vi flyttade i september och nu har jag 7 mil enkel genom stockholm till jobbet och mannen min 4 km. Så det känns väldigt oekonomiskt att jag ska börja jobba om jag inte hittar annat jobb, så det beror lite på det. 14 mil tor plus trängselskatt blir endel med bil som drar över litern milen. :(

Jag kommer vara hemma till januari 2018. Tyvärr har vi inte råd att maken är hemma, som det ser ut nu. (Skulle jag snubbla över världens kanonjobb under ledigheten så får vi tänka om.)

Vi har inte riktigt bestämt en speciellt långsiktig plan för föräldraledigheten. Jag har just nu bara sökt dagar fram till september i år, sambon kommer ta 2-3 veckor i sommar eftersom han inte är berättigad till betald semester än. Sen är tanken att jag ska börja plugga, men det kommer förmodligen bli på distans det första halvåret och därmed kommer jag kombinera det med föräldraledigheten.

Så förmodligen är jag hemma ett år till att börja med men tar inte ut så många dagar i veckan utan försöker spara så många det går och sen möjligtvis att sambon är föräldraledig nästa sommar och jag jobbar lite innan jag förhoppningsvis börjar plugga på heltid hösten 2017. Det är väl den generella planen :D

Jag har tänkt vara hemma på fulltid tills september bara, med vissa gästspel på jobbet så jag inte tappar mitt bästa projekt. Sen delar vi upp det 50/50 emellan oss fram tills hösten 2017. Då får han gå på dagis 2 dagar i veckan och så delar vi på resten är tanken. Mest för att det verkar så osäkert att söka dagisplats på våren.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 351
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka