Vårföräldrar 2016 del 4

Nyfiken på hur det går för @giovanna , har du nåt på gång eller är det lugna gatan ännu?
Själv ligger jag i soffan som en padda med riktigt ond typ mensvärk och ont i ryggen som tusan. Har haft det sedan igår.. Tycker det kan braka till nu!

Här är det lugnt. Inget som tyder på att det skulle vara nåt på gång. Tröttsamt!

Har dessutom gått in i nåt stadie där jag inte ens är peppad för att det ska dra igång längre :(.

Men ond mensvärk låter ju som om det är på gång för dig i alla fall, hoppas det ger resultat snart :bump:

Här är det lugnt. Inget som tyder på att det skulle vara nåt på gång. Tröttsamt!

Har dessutom gått in i nåt stadie där jag inte ens är peppad för att det ska dra igång längre :(.

Men ond mensvärk låter ju som om det är på gång för dig i alla fall, hoppas det ger resultat snart :bump:

Jodå!! Klart du är peppad!! Vi är ju så snuskigt nära!!!:banana:

Nyfiken på hur det går för @giovanna , har du nåt på gång eller är det lugna gatan ännu?
Själv ligger jag i soffan som en padda med riktigt ond typ mensvärk och ont i ryggen som tusan. Har haft det sedan igår.. Tycker det kan braka till nu!

Åh heja heja!!!
Själv fick vi (S) ytterligare ett UA av läkaren och hon vägde in sig på 4 100 gram (1 månad och 2 dagar).

Det har alltså redan gått 1 månad :nailbiting::love:

Ni som snart ska föda, är ni inte rädda för att spricka? Har börjat noja om det igen, är så himla rädd att råka ut för en barnmorska som är less sitt jobb och som inte syr korrekt efteråt. Visst ska man väl kunna kräva att en läkare syr om det är stora bristningar? Men så läser jag om folk där sjukhuspersonalen missat att det är stora bristningar, hur slipper man det? Kan man kräva en kontroll av en läkare hursomhelst? Känner att detta är min stora skräck, bli offer för slapp sjukvårdspersonal. Min BM säger ju att de är såååå noga men varför läser man om en massa slarv då känner jag?

Ni som snart ska föda, är ni inte rädda för att spricka? Har börjat noja om det igen, är så himla rädd att råka ut för en barnmorska som är less sitt jobb och som inte syr korrekt efteråt. Visst ska man väl kunna kräva att en läkare syr om det är stora bristningar? Men så läser jag om folk där sjukhuspersonalen missat att det är stora bristningar, hur slipper man det? Kan man kräva en kontroll av en läkare hursomhelst? Känner att detta är min stora skräck, bli offer för slapp sjukvårdspersonal. Min BM säger ju att de är såååå noga men varför läser man om en massa slarv då känner jag?

Jag är absolut lite nojjig över det. Min syster sprack sönder väldigt mkt (visserligen stor bebis) Men hon läkte jättefint efteråt och hon upplever inga men alls trots att hon va ett stygn ifrån att spricka hela vägen bak.. Jag är inte rädd för att lagningen ska bli kass utan det är nog snarare hur int det gör att spricka?

För att det inte säljer lösnummer/klick alla tusentals gånger det går bra.

Åh, spännande! Nästa bebis i vårtråden kanske inte är så långt bort! :bump:

Jo, jag är rädd för att de ska missa inre bristningar. Det jag har gjort är att ta upp det både med min ordinarie barnmorska och på Amandasamtalen så att det står inskrivet i min journal att jag tycker att det är JÄTTEVIKTIGT att bli kollad ordentligt efteråt.
Det står även i mitt förlossningsbrev. Min förhoppning är att om man verkligen trycker på att det är ett stort orosmoln så kanske de tar en extra koll, men någon garanti finns ju såklart inte :cautious:

De säger ju att de alltid är jättenoga men precis som du så litar jag inte riktigt på det om de kanske är stressade och så.

Jag är absolut lite nojjig över det. Min syster sprack sönder väldigt mkt (visserligen stor bebis) Men hon läkte jättefint efteråt och hon upplever inga men alls trots att hon va ett stygn ifrån att spricka hela vägen bak.. Jag är inte rädd för att lagningen ska bli kass utan det är nog snarare hur int det gör att spricka?
Alltså hela situationen med att ha värkar och pressa ut ett barn gör ju sinnessjukt ont, så just själva sprickandet tänker man inte på. ;) Jag sprack rejält med sonen och har inga men nu, har läkt kanon! Var förstås öm de närmsta dagarna efter förlossningen men det tror jag man är oavsett hur mycket eller lite man spricker.

Jag får snitt delvis pga rädsla av att spricka. Sprack grad två sist och har fortfarande såhär ett år senare ont i underlivet. Kan inte sitta på huk eller på toaletten tex utan att de stramar och har sig. :( känns ungefär som de sytt ett styng för mycket..

För att det inte säljer lösnummer/klick alla tusentals gånger det går bra.
Fast det är just den där inställningen som jag verkligen avskyr. Jag vet ingen annan yrkesgrupp som kommer undan med en sådan inställning. Jag jobbar som ingenjör, görs det ngt fel så vänds det och vrids på varenda sten för att undvika att det sker igen. Sjukvården "får man inte" kritisera. Jag förstår mkt väl att misstag kan göras och att skador aldrig kommer att kunna undvikas, men just inställningen när det väl går fel. Då ska det banne mig tas på allvar inte sägas att det är en del av att få barn, vi har gjortvårt bästa osv osv. I en sådan situation vill jag ha svar på 1) varför gick det fel 2) hur ska vi kunna hjälpa dig nu när det gått fel.

Blev kanske ngt luddigt och det är inte din inställning jag klankar på @Whirlie utan mer det där klämkäcka "vi gör minsann inga fel, det är tidningarna som blåser upp allting" som sagt, hade aldrig accepterats på mitt jobb.

Jo, jag är rädd för att de ska missa inre bristningar. Det jag har gjort är att ta upp det både med min ordinarie barnmorska och på Amandasamtalen så att det står inskrivet i min journal att jag tycker att det är JÄTTEVIKTIGT att bli kollad ordentligt efteråt.
Det står även i mitt förlossningsbrev. Min förhoppning är att om man verkligen trycker på att det är ett stort orosmoln så kanske de tar en extra koll, men någon garanti finns ju såklart inte :cautious:

De säger ju att de alltid är jättenoga men precis som du så litar jag inte riktigt på det om de kanske är stressade och så.
Precis mina tankar! När är det de ska kolla ordentligt? Ska man säga till om en extrakoll direkt efter eller är det just innan hemgång?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 351
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka