Vårföräldrar 2016 del 4

Huden upp till naveln är superöm - nästan som om jag bränt mig.

Gästspelar lite...
Sådär är min mage med, vansinnigt öm. Läkaren sa att det handlar om sammanväxningar och nerver. (Två kejsarsnitt och en annan bukoperation.) Inget att göra åt. Yngsta dottern är ett halvår nu och jag kan fortfarande skrika högt om man stöter i något eller klämmer huden på magen mellan typ byxlinningen och ett barn i famnen.

Och jag gapar av avund inför att du har en liten som sover 22-05.30. Jag hann knappt andas att det var så skönt med en liten som sov långa sjok på nätterna när fröken valde att vända på dygnet och nu vill sova 5 timmar mitt på dagen och istället vakna flera gånger på natten. Inatt körde vi en gång i timmen... Och 5-åringen har påsklov så ingen chans till middagsvila. Zzzz

Nja äter skrev jag, sover gör han helst vid 23-24 tiden :p Men ändå helt okej eftersom jag har en kvällspigg sambo som är uppe med honom. Sonen äter oftast runt 22 på kvällen och sen vaknar han mellan 03-05 så ett nattmål som mest :D

Hon ska göra den 4dagar (4/4) före bf (8/4) enbart pga att jag har så mkt problem med min rygg. Annars hade hon inte gjort det utan då hade jag vackert fått vänta.
Angående besöken så har dom fått ändrade riktlinjer här, så efter v39 är det besök varje vecka fram till v42 sedan sätts man igång.

Aha :).
Besök varje vecka låter vettig, här är det var tredje vecka om man är frisk omföderska men jag tycker att det är för sällan så här på slutet :cautious:

Aha :).
Besök varje vecka låter vettig, här är det var tredje vecka om man är frisk omföderska men jag tycker att det är för sällan så här på slutet :cautious:

Var tredje vecka?! Det låter ju jättelite.. Jag har varit på besök varannan sedan v25 och nu efter 39 blir det som sagt varje. Förhoppningsvis bara ett till om hinnsvepningen sätter fart på grejerna:)

Äntligen är sonens namntavla beställd och går till tryckeriet idag :D

Kortet är taget på BB, precis som på mina andra söners namntavlor. Samma person har även gjort mina två äldre söners namntavlor och mellanbarnets fadderbrev (och kommer även få göra till yngsta sonen) :up:

b186953.jpg

Gah! Igår ballade jag ur helt på min barnmorska. Hade sån ångest över att hon tjatat in mig på en föräldrautbildning som jag verkligen inte vill gå (hon tog upp det varje gång sen vecka 25-besöket...alltid med samma vänligt bekymrade min), och började bli tokig på hennes ständiga frågor om huruvida min man "inte ville följa med på något MVC-besök?". Insåg igår att jag hade börjat hoppas på att föda för tidigt för att slippa träffa henne fler gånger, och då kändes det som att något behövde göras. Så...jag bytte MVC. I vecka 35. :o Ska träffa nya barnmorskan imorgon. Det är fan värt det för att få sinnesro de veckor som är kvar!

Var tredje vecka?! Det låter ju jättelite.. Jag har varit på besök varannan sedan v25 och nu efter 39 blir det som sagt varje. Förhoppningsvis bara ett till om hinnsvepningen sätter fart på grejerna:)

Ja, man är inte bortskämd med uppmärksamhet från BM precis :meh:.

Har för mig att det var tätare besök förra gången, tror att det var varannan vecka och sen varje på slutet.

Men bara för att det är andra gången så ska man tydligen klara sig i princip själv :up::banghead:

Gah! Igår ballade jag ur helt på min barnmorska. Hade sån ångest över att hon tjatat in mig på en föräldrautbildning som jag verkligen inte vill gå (hon tog upp det varje gång sen vecka 25-besöket...alltid med samma vänligt bekymrade min), och började bli tokig på hennes ständiga frågor om huruvida min man "inte ville följa med på något MVC-besök?". Insåg igår att jag hade börjat hoppas på att föda för tidigt för att slippa träffa henne fler gånger, och då kändes det som att något behövde göras. Så...jag bytte MVC. I vecka 35. :o Ska träffa nya barnmorskan imorgon. Det är fan värt det för att få sinnesro de veckor som är kvar!

Bra gjort tycker jag! Bättre sent än aldrig, skönt att få träffa en vettig människa på slutet i alla fall :up:

Tycker också du gör rätt i att byta bm @KattenKorven !

Jag gillade inte alls min första bm heller, men jag hade sån tur att hon sa upp sig själv och då fick jag en pensionerad bm som är såå gullig! Min förra bm ville inte ens ta ett kissprov när jag var orolig för UVI, med min nya får jag nästan bestämma själv vilka prover hon ska ta :D

Gaah får hålla med några i tråden som vill stanna tiden för att bebisarna växer fort! Sonen vägde idag på BVC-besöket strax över 6 kg och 57 cm lång, 4 veckor på fredag :o Modern däremot har bara tappat hälften av alla kilon, 15 kg kvar :mad:

Bm idag i v38 (37+3). Allt såg bra ut. Sf =34, hjärtljud 139. Bebis har nu fixerat huvudet som jag misstänkt då det ilat till lite sådär lagom skönt när man gått ibland ;)

Skulle skriva förlossningsbrev idag och bm frågade om jag ville att något speciellt skulle stå med där. Jag kunde inte komma på något speciellt mer än att jag vill att personalen pratar med oss båda när det gäller allt inne på förlossningen. Att de nog säkert vet bäst vilken smärtlindring som passar just då och då diskuterar det med oss. Och att de hjälper till och håller emot lite så inte bebis kommer ut för fort och jag spricker så lite som möjligt om möjligt (det sa de iofs på infomötet att det är standard nu om möjligt, men ändå). Tänker att om jag planerar och önskar massa saker så blir jag väl bara mer besviken om det inte går som jag vill ;) Jag har ju aldrig gjort detta förut, så vet ju inte riktigt vad man ska förvänta sig. Mer än att det kommer göra ont.. :nailbiting: Hur ont vet jag ju inte, för vet inte riktigt hur smärttålig man är i den situationen.. Aja, det löser sig nog.

Sista inplanerade jobbdagarna nu tors-fre, känns konstigt..

Gaah får hålla med några i tråden som vill stanna tiden för att bebisarna växer fort! Sonen vägde idag på BVC-besöket strax över 6 kg och 57 cm lång, 4 veckor på fredag :o Modern däremot har bara tappat hälften av alla kilon, 15 kg kvar :mad:

Åh så söt han är (på bilden i tavlan):heart. Trodde att min unge hade mycket hår, men hon ligger i lä :love:.

Ja uscha tiden går för fort alltså. Måste försöka njuta istället för att känna ångest. S vägde in sig på 3 600 gram och 52 cm. Hon äter verkligen som en hel häst och gud nåde om man försöker avbryta hennes glufsande :devil::D

Jag var iväg till bm v24 och 29. Nu blir det 32.
Känner inte alls att jag är särskilt uppvaktad :angel:
Sist undrade hon ju när jag ville komma nästa gång :confused:

Det var betydligt tätare sist, och det är inte hela världen egentligen.
Men det känns lite som det inte finns en plan, och man är en i mängden bara. Det är man väl, men förra bm gjorde att det inte kändes så.

Grattis @SummerBreeze

Ni som gjort snitt @fia-lisa @Bexzor @Calazirya @robl
Vad har läkarna gett er för restriktioner?
Min läkare sa att en sjukskrivning för dyl bukoperation är 4v. Jag har ju ett fysiskt jobb när det inte är gravidanpassat som det varit nu på slutet- men det spelade ingen roll. Efter 4 v var det läkt.
När jag läser på nätet är de flesta rekommendationer att man inte ska lyfta tungt på 8 v. Grunnar på om min läkare missförstått vad jag gör på jobbet eller om rekommendationerna på nätet är överdrivna.
Vad har ni hört?

Jag har inte fått så många "förbud".
Skulle inte lyfta för tungt första 2 veckorna sen efter förmåga. Får dock inte träna mer än träning som är anpassad när magmuskulaturen är delad.
Men att gå tillbaka o jobba o lyfta tungt dagligen tror jag inte är till att rekommendera, det blir ju som träning. Prata med en barnmorska, dom brukar va lite mer vettiga än läkare tycker jag :)

Åh så söt han är (på bilden i tavlan):heart. Trodde att min unge hade mycket hår, men hon ligger i lä :love:.

Ja uscha tiden går för fort alltså. Måste försöka njuta istället för att känna ångest. S vägde in sig på 3 600 gram och 52 cm. Hon äter verkligen som en hel häst och gud nåde om man försöker avbryta hennes glufsande :devil::D

Tack :D. Jaa, han var en riktigt trollunge på BB i jämförelse med de bebisar jag såg. Själv är jag nog van eftersom alla mina barn haft sån kalufs :love:

Jösses, vilket matvrak :eek:. Tror hon att hon ska bli utan? :confused: :laugh:

min är snäll, men också precis som du beskriver, sådär vänligt bekymrad. Du skulle ju aaaaldrig förlåta dig själv om ngt hände när du red osv osv. Hade också kunnat tänka mig att byta men jag känner nästan hellre att jag bara inte vill gå dit. Tycker besöken är helt bortkastade, enda är väl hjärtljuden då..

Åh såna vårkänslor man har nu, fick upp ett minne från Facebook från tre år sedan, då drack jag tydligen öl i solen. Lät INTE fel:p Men jag har iaf hoppat studs med två hästar utan större problem idag och känner att det nog inte blir katastrof med hästarna och vila ändå. De är ju fullt igång fortfarande och jag tänker i min enfald att lillungen kan komma närsomhelst ändå:)
en bra dag, mkt skönt efter påskhelgens kaskad av dåliga dagar.
@Whirlie känner dock samma som dig med jobb, man tappade nog inspirationen lite. Heltid tiden ut känns mer och mer jobbigt helt klart.

Kortet är taget på BB, precis som på mina andra söners namntavlor. Samma person har även gjort mina två äldre söners namntavlor och mellanbarnets fadderbrev (och kommer även få göra till yngsta sonen) :up:
b186953.jpg
Vilken fin tavla! Och vilken liten goding! :love: Min tjej har väldigt lite hår i jämförelse, inget att fästa några rosetter i direkt. ;)

Här vägde vi in på 4150 g och 56 cm igår, magen är dock väldigt rund så idag köptes första paketet av storlek 2 på blöjorna.

b186953.jpg

Sicken goding!! Vilka mysiga kinder:love: Å allt hår?! Jösses:heart

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 348
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 131
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 603
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka