Och det här med att folk säger och man läser att man ska "ringa sin BM om man är osäker". Jag vet inte hur eller när jag kan ringa och prata med min BM, vad denna kan svara på för typ av frågor och så. Jag känner mig liksom inte "tillhörande" min BM mottagning ännu eftersom jag bara varit där 1,5 gång (läkarbesöket var snabbt och förvirrat, så det räknar jag som ett halvt).
Jag tycker heller inte att det känns så enkelt att bara "ringa och fråga" om man funderar på nåt. Här kan man inte ringa direkt till mottagningen utan hela länet har ett gemensamt nummer dit man kan ringa och knappa in sitt telefonnummer för att sedan bli uppringd.
Då blir man uppringd av den som har tid och det är mest sannolikt någon från en helt annan barnmorskemottagning än sin egen.
Jag ringde en gång för att jag behövde träffa en sjukgymnast och det stod i papperen jag fick på inskrivningen att man skulle kontakta sin bm i så fall.
Då blev jag uppringd av en bm från en helt annan mottagning och hon hade inte en aning om vart jag skulle vända mig eftersom jag bor på Öland.
Jag blev fett sur (gravidhormonell? svar JA) och är inte alls sugen på att ringa igen om det inte är något jätteviktigt jag måste ha svar på