Vårföräldrar 2016 del 2

Mars
BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a & 2a barnet
BF 6:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet (snittas nån vecka innan)
BF 27 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 4 april Fadeaway 32 år, en son född 2012, dotter född 2014.
BF 7 april, Giovanna, 37 år, en son född 2012, tre missfall
BF 8:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet, flicka
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 16:e april, Rund, 28 år, 1:a barnet
BF 17:e april, LaMirage, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet

Maj
BF 3:e maj, sicx. 25 år, 1:a barnet
BF 3:e maj, KattenKorven, 30 år, 1:a barnet
BF 5:e maj, Whirlie, 37 år, 1:a barnet
BF 7:e maj, Akvileja, 32 år, första barnen (tvillingar)
BF 11:e maj, Elisha, 24 år, 2:a barnet
BF 11:e maj, Ottisen, 35 år, 1:a barnet
BF 22:e maj, Sörlatungu, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e maj, Magnum, 2:a barnet
BF 28: maj, SummerBreeze, 28 år, 1:a barnet

Uppdaterar mitt BF också, glömde det efter ul.

Ni andra som gjort RUL, har ni tagit reda på kön? Eller vill ni ha det som överraskning?
(Det va väldigt tydligt att vi väntade flicka, hon låg med rumpan uppåt så det fanns liksom inga tveksamheter i den frågan:))

Ni andra som gjort RUL, har ni tagit reda på kön? Eller vill ni ha det som överraskning?

Detta blir vårt sista barn så vi tog reda på det, eller ja vad hon trodde. Sambon såg först och frågade om det stämde vilket det gjorde enligt henne. Hur han nu kunde se det? :confused: Men det är inget vi litar på helt 100 utan kommer fråga även på vårt TUL och om de säger samma sak då så är mest troligt det :)

Detta blir vårt sista barn så vi tog reda på det, eller ja vad hon trodde. Sambon såg först och frågade om det stämde vilket det gjorde enligt henne. Hur han nu kunde se det? :confused: Men det är inget vi litar på helt 100 utan kommer fråga även på vårt TUL och om de säger samma sak då så är mest troligt det :)

Tyckte det va supertydligt på vårt ul, rumpan hade hon i vädret och det fanns liksom inget där förutom små streck. Barnmorskan tyckte inte heller det fanns några tveksamheter. Det fanns liksom inget där:)

Är det någon som har erfarenhet av foglossningsbälte?
Fundera på att skaffa ett sånt då jag får mer o mer ont när jag gör saker.
Vet att man får mer ont när man går o så men vissa saker måste fixas oavsett foglossning eller inte :)

Vet att man får mer ont när man går o så men vissa saker måste fixas oavsett foglossning eller inte :)

Foglossningsbälte är toppen, underlättar mycket men undvik att ha det på dig när du sitter samt spänn det rätt över höften. Jag använder det ofta :)

Känner också lite lika när det gäller att ringa BM. Visst jag har hennes nummer men känner inte att jag kan ringa och fråga henne om det skulle vara något. Har träffat henne för lite för att känna förtroende. Ringde en gång för en månad sen ungefär för jag hade haft en väldig huvudvärk i över en vecka och var orolig och ville komma in. Jag fick komma in men jag fick känslan av att hon tyckte jag var lite sjåpig, hon tog blodtrycket lite snabbt sedan fick jag gå. Jag fick inte ta odling för UVI som jag även var orolig för, "det gör ont i magen när det växer, du är nog en sån som känner efter väldigt mycket bara."
Men vilken tråkig bm..
här tar dom prov för uvi hellre för mycket än lite. Jag fick göra fast jag inte ens kände nåt ( och hade). Jag känner alltid alltid för tidigt som ogravid..
Min uppfattning när jag läser om det är att det är viktigt att det upptäcks.

(Det va väldigt tydligt att vi väntade flicka, hon låg med rumpan uppåt så det fanns liksom inga tveksamheter i den frågan:))
Vi ska göra rul i december, sambon vill veta inte jag. Jag vill gärna ha det som en överraskning!
Förra gången kollade vi inte heller och var överens om det.

I början av graviditeten var jag sugen på att ta reda på kön. Vi gjorde inte det förra gången men nu kände jag att jag gärna ville veta.

Men ju längre tiden har gått ju mindre viktigt kändes det att får reda på kön. Vi pratade in i det sista hur vi skulle göra men kände båda två att Äsch, det visar sig ju när hen föds och det är inte så himla långt kvar nu med halva graviditen avklarad.

Barnmorskan frågade om vi hade tagit reda på kön förra gången och när vi sa att vi inte hade det sa hon att hon inte sett vad det var vi har i magen nu. Så då kändes det inte som att vi ville att hon skulle kolla extra, det hade ändå tagit rätt lång tid i och med att vi hade en praktikant med.
Att ligga länge på rygg är inget jag tycker är jätteskönt nu för tiden nämligen :grin:

Jag har ett foglossningsbälte! Har det på mig när jag är ute och går med hunden och jag tycker att det är jättebra. Foglossningen har inte blivit värre utan håller sig på en "bra" nivå.

Nej nu är jag trött på denna graviditeten. Jag vill vara normala jag igen.
Och nej - jag har inte mycket krämpor och bla bla bla. Jag är less på det ändå.
Känner mig obekväm och ogillar uppmärksamheten. Längtar efter att folk kan gulla med en bäbis som är skiljd från mig. Passar mig så mycket bättre.
Mvh trött och gnällig.

NEEEJ! Jag har fått BRISTNINGAR! Redan!!! :eek::arghh::rage: Några små röda strimmor har dykt upp på båda sidor om/halvt ovanför naveln. Jäkla skit också! :mad:

Det var det enda jag INTE oroat mig för skulle hända under graviditeten. But whyyy? Magen har ju knappt växt?! Och jag hade ju lite...eh...extrafladder som den kan växa i, det är inte direkt som att huden sitter spänd. :(
Jag hade inte ens en antydan till bristning när jag gick in på förlossningen förra graviditeten. 2 dagar efter att sonen fötts var dock magen full... Den här gången vet jag inte om jag fått några nya eller om det är de gamla som stretchas ut igen.

Härlig dag, ett styrkepass på morgonen och promenad/jogg efter lunch. Äntligen börjar muskelskadan läka! Några större hastigheter blir det inte med nya kroppshyddan dock :D

Jag hade inte ens en antydan till bristning när jag gick in på förlossningen förra graviditeten. 2 dagar efter att sonen fötts var dock magen full... Den här gången vet jag inte om jag fått några nya eller om det är de gamla som stretchas ut igen.

Oh no, vilka surprise-ninja-bristningar som slog till när du minst anade det! :eek: Jag har fått en helt ny respekt för hormoner under de senaste månaderna...

Nu när bristningar och annat hormonellt är på tal.
Är det nån mer som har stickningar i huden på magen? Lite "klikänsla"? Jag är inte torr och jag har inte sett några (nya, har gamla sedan tonåren) bristningar.)
Är det helt normalt också:angel:

I övrigt, magen har verkligen bollat ut nu, går in i v21 idag och det finns absolut ingen som kan tänka att hon är nog bara sommartjock:rofl:

Och äntligen mår jag superbra! Är jättepigg, inte ont någonstans (mer än vad som är väntat, blir lite trött i höfterna efter långpromenaderna)
Är bara allmänt lycklig över vår lilla tjej som sprattlar omkring.
Skulle köpa en klänning till mej själv igår och kom men med en pyjamas storlek 50:love: Får väl tejpa den på magen och säga att jag inte hittade nån klänning:rofl:
Min mage kliar också. Försöker smörja in med olja i duschen men tycker inte det ger någon effekt på köandet ändå.

Nej, tycker inte könet är viktigt och eftersom de inte kan ge 100% säkert svar vill jag inte ställa in mig på ett kön och sedan känna ens en millisekunds besvikelse vid förlossningen om det inte är det jag föreställt mig.

Jag har använt foglossningsbälte sedan många veckor tillbaka och peppar, peppar har jag sluppit känningar av fogarna denna graviditeten. I förra hade jag bekymmer redan från vecka 19. Så jag tycker bälte är toppen! :up:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 146
Senast: Bison
·
Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 605
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka