Känns det fel med den andra så kan du be om byte även om det tar emot.
Skulle inte ta emot ett dugg, jag är inte den som lider i onödan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Känns det fel med den andra så kan du be om byte även om det tar emot.
Skulle inte ta emot ett dugg, jag är inte den som lider i onödan.
Har ni koll på det här med NUPP ? Jag och sambon är överens om att vi vill göra ett test och som det känns nu avbryta om det visar sig vara problem så att säga. Gränsen i mitt landsting är 34 år och jag är 32 år. Hur troligt är det att man får göra det ändå?
Inte särskilt men det brukar gå att få betala sig till de tester man vill ha som inte ingår.
I landstinget eller är det bara privat som gäller då?
Det är nog olika, här går det att i vissa fall betala även inom landstinget.
I mitt landsting gör man inget vul vid inskrivning utan vid KUB runt v 12. NUPP är själva ultraljudet som bl. a. mäter bredden/uppklarningen på nackspalten (som sedan inte är mätbar efter v 13 ungefär) KUB är kombinerat ultraljud och blodprov från mamman. Det ger en säkrare indikation för att upptäcka trisomi 13, 18 och 21 har jag för mig att det är, en av dem är downs syndrom.
Här avsätter man en timma till inskrivningen, jag har min på fredag kl 8.
Prostafen tipsade min barnmorska mig om ifall jag skulle må illa .Finns det någon medicin mot illamående som är receptfri?
Klockan är 9 och jag har redan fått i mig en macka, samt kan sitta upp detta är bästa dagen på länge målet idag är att vara med sista halvtimmen på inskolningen, förhoppningsvis klarar jag av det utan att kräka för mycket
Är i kontakt med bm/läkare som försöker få ihop någon "dunderkur" till mig, hittills har det bara resulterat i att de vill ge mig tabletter jag inte tål
Hittar de inget bra innan onsdag så lär jag sjukskriva mig ( börjar jobba på måndagen efter), om det inte fortsätter såhär bra då vill säga
senaste dagarna har jag i snitt fått behålla 1 macka och halv banan per dag.. Jobbar för fullt på att få i mig vätska då jag märkt det är svårt att kissa (antar att det beror på uttorkning).
Hur går det för dig @Girasol? Är dina kräkningar bättre?