Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och här har illamåendet kommit nu. urk och fy och jag är bara skitgnällig och deppig.
Hatar verkligen att vara gravid och vill bara lägga mig ner och gråta
Verkar hittills bli ganska likt förra gången, dvs ett "långsamväxande illamående" resulterar i diarré och fortsatt illamående, "plötsligt påkommet illamående" resulterar i kräkning och avslutat illamående.
Tyvärr är det "långsamväxande" illamåendet betydlig vanligare vilket gör att jag går med illamående hela dagen..
Skickat via vårdkontakerna till bm nu i varje fall, hoppas att tabletterna hjälper denna gången (förra gången fick jag ingen hjälp av dem förrän vid v 8-9 något)
Ja jättegärna! Har du nyligen också upptäckt att du är gravid? Idag har jag iaf haft en hyfsat lugn dag och inte panikat mer än någon gång sådär ;-). Jobbar i en miljö där jag träffar många barn, och gärna trötta, skrikiga sådana så jag påminns regelbundet om man säger så
Då är vi två @Lo_
Vi kan peppa varandra!
Ja jättegärna! Har du nyligen också upptäckt att du är gravid? Idag har jag iaf haft en hyfsat lugn dag och inte panikat mer än någon gång sådär ;-). Jobbar i en miljö där jag träffar många barn, och gärna trötta, skrikiga sådana så jag påminns regelbundet om man säger så
du har 9 månader på dig att vänja dig nu i varje fall
Det är ganska vanliga funderingar du har (jag hade precis samma), och de lär troligen komma tillbaka flera gånger under dessa månader
Min första tanke, både denna och förra graviditeten, var "shit. Varför i helskotta gjorde jag detta?!?! Detta kommer ju aldrig gå! "
Och inför ivarjefall första hade jag då en biologisk klocka som samtidigt satt och skrek åt mig att skynda på
Synsk? Han känner dig/er?"att det kommer ordna sig och bli superbra". Hur vet han det liksom ?
Haha huvudet på spiken+ att han har ett barn sedan tidigare så han vet att han fixar det.Synsk? Han känner dig/er?
Och framförallt, han har ingen liten alien växande i sig, då är det lätt att hålla sig lugn
Finns flera man kan äta, pimperan, lergigan ect. Kommer inte ihåg om de är receptfria eller inte, men hör med din bm så kan hon hjälpa dig vidare
Postafen är receptfria och de min bm rekommenderar i första hand. Funkade ju inte alls på mina kaskadkräkningar, men många med "enbart" illamående blir jättebra hjälpta
Olika. Testa och se! Behöver ju inte ta en just innan du sätter dig i bilen.
Fick svar från bm just, hon ringer upp under dagen. Behövde visst veta lite mer om mig innan hon skrev ut lergigan till mig. (där är laktos i postafen som jag inte tål)