Jag har verkligen fastnat i barnvagnsträsket. Jag vill inte ha en stor otymplig vagn, när jag är hemma så kommer den i vanlig ordning bo i bilen typ. Den behöver ha ett justerbart högt handtag eftersom mannen är 190+ och jag vill ha en duo, gärna med bilskyddet och snabbfästen så man kan ta stolen på vagnen i början. Kort och gott, jag vill typ inte ha en svensk vagn som alla andra har och den ska vara billig. Men shit vad handikappande att leta på nätet och läsa på än tyska, holländska, polska osv. Jag som knappt kan svenska
Inser att när jag fick barn första gången så fanns det inte många märken på marknaden och de var ta mig tusan dyra då också. Vi gav 5000:- för vår Emmaljunga för 15 år sedan! Stor, otymplig och inte kul att köra. Bäst har jag gillat den joggingvagn vi köpte samma år som de kom ut på marknaden typ, underbar och tog sig fram överallt, hästhagar, kalhyggen i skogen, ja allt. Var bara att köra på framhjulet liksom. Sen blev det en tvillingvagn från Emmaljunga sex år senare och visst hade det hänt grejer i utvecklingen, men fortfarande inte imponerad. Brio har jag aldrig gillat. Teutonia hade min mamma till lillebrorsan som är 24 i år. Kommer ihåg att den var grymt snygg att se på vs vad som annars fanns, men såå klumpig. Men den hade rött underrede och grå överdel.. (barndomsminnen) Nu suktar jag efter en kaki, grå, brun eller annan smutstålig färg, chassit får gärna vara i en rolig färg... Alltså inga ljusa färger -vis av erfarenheten så är det ett helsike att hålla fräscht liksom faktiskt svart sen när barnet kan själv och "kravlar från lerpölen i stallet upp i vagnen", utesluter dock inte svart färg då jag inte vill ha en pippigul/grön/rosa.
Skulle kanske kunna tänka mig en sån här...
http://www.ebay.de/itm/Kinderwagen-..._Kinderwagen_Buggies&var=&hash=item3a8e288f23 men verkar finnas i Sverige också till ungefär samma pris...