Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Girasol Vad jobbigt med allt strul! Här får man boka RUL själv. Fast jag glömde att fråga hur långt innan man behövde boka så det får jag nog kolla upp.
Har ni andra fått några cravings? Jag var så besviken förra graviditeten för då var jag inte sugen på någonting men nu så har jag fått två
Vinäger: Pizzasallad eller grönsallad med vinägrettdressing, mmmmmmm...
Tomatsås: Varma mackor med krossade tomater eller pizza med extra tomatsås.
Så skum man kan bli
Oj, jag har förstått att man inte får äta sånt under graviditeten @Melisen
Eller kanske du fryst fisken innan?
Jag törs inte äta något vakumförpackat alls jag. Har vart för mycket skriverier om listeria på sista tidenJag har inte läst något från livsmedelverkets rekommendationer att man inte får äta det, så länge det är färskt. Sushi ska inte vara någon fara, vilket känns skönt då jag älskar sushi
@Girasol
Har ni andra fått några cravings? Jag var så besviken förra graviditeten för då var jag inte sugen på någonting men nu så har jag fått två
Vinäger: Pizzasallad eller grönsallad med vinägrettdressing, mmmmmmm...
Tomatsås: Varma mackor med krossade tomater eller pizza med extra tomatsås.
Så skum man kan bli
Oj, jag har förstått att man inte får äta sånt under graviditeten @Melisen
Eller kanske du fryst fisken innan?
Alltså, ursäkta uttrycket, men dessa jävla läkare
Fick ju konstaterat uvi förra veckan, fick utskrivet antibiotika med laktos i fast jag påtalat för läkaren att jag inte tål det.
Ringde jourläkaren, som inte tyckte ha sig tid att se om det fanns något annat, för det värsta som kan hända är att jag mår illa och blir dålig i magen....
Imåndags ringde jag bm och påtalade problemet, en ny läkare ringde upp. Hon sa ärligt med en gång att hon inte kunde så mycket om mjölk/vilka produkter som hade mjölk, men om jag kom in och lämnade ett nytt urinprov så fick hon någon dag på sig att leta. Helt ok då jag är helt symptomfri nu
Idag ringde ytterligare en ny doktor upp och tyckte att jag kunde äta tabletterna som jag fått utskrivet.
Jaså är tål du inte mjölk/laktos? Hmm, ja, men där är så lite så det värsta som kan hända är att jag mår dåligt och magen blir lite orolig *bankar huvudet hårt i väggen*
Att jag som idag inte fått behålla varken mat eller vätska spelade ingen roll, för det var ju så lite laktos............
På frågan om det inte fanns något annat så svarade han att det visste han inte såhär på rak arm... Men han var inte villig att kolla upp det heller
Tyvärr har jag mått ganska risigt idag/inatt med febervarning. Troligen bara en förkylning men kan vara ett symptom på urinvägsinfektionen blivit värre. Symptomfri i övrigt, men känner mig tvungen att ta tabletterna nu...
Urk och blä.
Varnar redan nu för kommande väldigt frustrerande inlägg från mig
Gjorde som Lime och skaffade mig ett nytt konto så att jag kan få hänga i tråden lite jag också. Inte för att jag känner någon som jag vet hänger på Buke, men då mitt vanliga nick inte är särskilt anonymt. Går in i 8:e veckan imorgon.
Illamåendet är för djävligt rent ut sagt och jag försöker med både Seaband och Postafen (som jag läst om på Buke såklart) utan resultat. Hur gör ni andra för att förebygga problemet? Har naturligtvis problem med maten och det är i princip bara dricka och lite frukt som går bra att få i mig. En frukt på morgonen hjälper dock icke mot illamåendet. I bästa fall kan jag äta lite mer rejält på kvällen.
Skriver in mig i listan!
BF-Lista
Mars
10 Mars Girasol, 5:e barnet
14 Mars Jast, 1:a barnet
20 Mars, Rhinos, 1:a barnet
27 Mars, carmarnic, 2:a barnet
28 Mars, Olina, 1:a barnet
April
1 april, Vilse, 2:a barnet
3 april Lo_, 1:a barnet
5 april, Smulu, 2:a barnet
8 april, Siri, 1:a barnet
10 april, Elisha, 1:a barnet
13 april, Kanintant, 1:a barnet
18 april, Melisen, 1:a barnet
20 april Comatose, 1:a barnet
26 april, Gesska, 2:a barnet
27 april, Jazzen, 1:a barnet
Maj
11 maj, Sinus, 1:a barnet
17 maj, Lime, 1:a barnet
21 maj, Magzzan 2:a barnet
22 maj, 1887, 1:a barnet
Har tyvärr inga råd att komma med förutom att härda ut :-( För mig har det inte varit nån skillnad beroende på vad jag har ätit, mängder eller intervall. Nu i v 11 har jag dock vissa dagar som är bra så jag hoppas att det vänder nu :-) Hoppas du hittar nåt som kan lindra för dig!!